Ik zag in mijn spiegel een paar honderd meter achter me een auto inhalen waarbij de tegenligger schrok (getuige zijn oplichtende remlichten). Een tweede voertuig haalde even daarna in en dit was een busje. De twee voertuigen naderden snel. Een donkerblauwe Ford Focus en een VW Transporter in politiekleuren. Beide voertuigen reden snel op mij in waardoor ik hun snelheid schatte op +100 km per uur. Op een bepaald deel van deze weg is een wegversmalling met 50 km zone en drempels (gehucht Ronduite bij Giethoorn). Daar kwamen beide voertuigen vlak achter mij rijden (bumperkleven) en 100 meter voordat de snelheidsbeperking zou worden opgeheven kwamen beide voertuigen mij voorbij om weer met +100 km er vandoor te gaan.
In de Focus twee heren in donderblauwe truien met epauletten en "gouden versierselen", in het busje enkele heren met platte pet. Ze haden er allemaal wel lol in zag ik in het voorbij gaan.
Ik ben op hetzelfde traject aangehouden wegens hetzelfde gedrag en zie niet in waarom politieagenten zonder enige reden of noodzaak (geen zwaailichten of geluidsignaal) de regels overtreden om eerder bij de koffie te zijn.
De reacties zullen wel weer zijn dat ik niet kan weten of ze in functie waren of naar iets belangrijks op weg waren. Ze reden te hard, voerden geen licht of geluidssignalen, haalden in waar het niet mag en niet kon en gedroegen zich horkerig. Ik hoop dat de dames en heren van de politie zich realiseren dat als zij zich niet aan de regels houden (en opzichtig de fout in gaan of de regels overtreden) dit een verkeerde invloed hebben op het gedrag van de burger.
Politiepersoneel heeft een voorbeeldfunctie, dat wilde ik maar even gezegd hebben.
Opmerking van moderator rai
Geachte Wim,Verzoek is om volgende keer in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Tevens is het voeren van discussies en dergelijke over het optreden van politie geen enkel probleem, echter u dient zich wel te realiseren dat het hierboven door u gevoerde voorbeeld een incident is, wat tevens alleen uw kant van het verhaal is, zonder te weten wat de daadwerkelijke redenen zijn waarom deze collega's zo handelen.
En wat tevens NIET gelijk staat aan de werkwijze van het hele politie-apparaat.
Oftewel, discusseren is geen enkel probleem, maar voor het klakkeloos neerzetten van één enkele ervaring zonder dat u er een vraag aan verbind of zonder er überhaupt maar een discussie over te willen voeren moet u op andere forums zijn.
Die zijn er genoeg te vinden op het internet.
Mocht u naar aanleiding van mijn verhaal nog vragen hebben kunt u mij of de andere admins/moderators een e-mail sturen.