invalide-parkeerplaats.
Moderator: Moderatorteam
-
B.l kuit TS
- Infopolitie Gast
invalide-parkeerplaats.
Hoe kan het dat de politie van Sittard langs het station rijd en mensen die zonder kaart op een invalide plaats staan , hiermee niets doen.
DIT moet ik bijna iedere zaterdag ervaren ,wij zelf hebben ook een kaart voor de vrouw.
gaarne zou ik willen weten waarom hier zo min aan gedaan word.
hoogachend
FAM:KUIT uit stein.
DIT moet ik bijna iedere zaterdag ervaren ,wij zelf hebben ook een kaart voor de vrouw.
gaarne zou ik willen weten waarom hier zo min aan gedaan word.
hoogachend
FAM:KUIT uit stein.
- rai
- Geslacht:
Waarom er daar op die specifieke plaats niets aan gedaan wordt is hiervandaan moeilijk te beoordelen.
Het verstandigste is, mocht u er hierdoor hinder van ondervinden doordat er geen invalideparkeerplaats meer vrij is, doordat er door mensen wordt geparkeerd zonder kaart, om contact op te nemen met het lokale politiebureau en deze vraag daar uit te zetten.
U kunt ook contact opnemen met 0900-8844 en u laten doorverbinden met het bureau waar het station onder valt en deze vraag daar stellen.
Het verstandigste is, mocht u er hierdoor hinder van ondervinden doordat er geen invalideparkeerplaats meer vrij is, doordat er door mensen wordt geparkeerd zonder kaart, om contact op te nemen met het lokale politiebureau en deze vraag daar uit te zetten.
U kunt ook contact opnemen met 0900-8844 en u laten doorverbinden met het bureau waar het station onder valt en deze vraag daar stellen.
Even ter aanvulling:
De politie controleerd niet altijd overal iedere situatie, gelukkig niet zeg
Als je echter aangeeft dat je van een bepaalde situatie echt hinder ondervind doordat mensen zich niet aan de regels houden heb je grote kans dat de agenten aldaar geinstrueerd zullen worden om daar op te letten....
Succes!
De politie controleerd niet altijd overal iedere situatie, gelukkig niet zeg
Succes!
In Sittard is de handhaving op parkeergebied uitbesteed aan parkeercontroleurs. Dat wil niet zeggen dat de politie er helemaal niks aan doet maar het zou zeker een reden kunnen zijn dat er minder aandacht aan wordt geschonken.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Het zal niet voor niks uitbesteed zijn aan parkeercontroleurs. Als zij er mee belast zijn dan hoeft het niet zo te zijn dat er minder aandacht is voor dit soort zaken, maar dat het niet de politie maar de parkeercontroleur is die belast is met dit soort zaken. Kortom, dan moet die parkeercontroleur hierop handhaven!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Om op te treden tegen foutparkeerders op een gehandicaptenparkeersplaats moet de de parkeercontroleur dan wel aangesteld zijn als BOA. In veel plaatsen zie je dat parkeercontroleurs het fiscaal parkeren controleren, maar dat niet iedere controleur bijzonder opsporingsambtenaar is en dus de mogelijkheid heeft op te treden tegen foutparkeerders.Kirs schreef:Het zal niet voor niks uitbesteed zijn aan parkeercontroleurs. Als zij er mee belast zijn dan hoeft het niet zo te zijn dat er minder aandacht is voor dit soort zaken, maar dat het niet de politie maar de parkeercontroleur is die belast is met dit soort zaken. Kortom, dan moet die parkeercontroleur hierop handhaven!
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Klopt helemaal Kirs. TS moet gewoon aan de (telefoon)bel hangen bij de lokale handhavers, dat is in ieder geval de eerste stap. Hij/zij hoeft uiteraard niet zelf uit te zoeken wiens taak het is / wie er bevoegd is om te controleren.Kirs schreef:Bedankt voor je heldere verhaal. Dan juist is het goed dat de TS melding maakt van dit fout parkeren, dan kunnen ze of politie of BOA laten controleren.
Ik heb dit stukje ook geplaatst omdat je in meer gevallen de klacht hoort, dat de ene parkeercontroleur wel foutparkeerders opschrijft, terwijl de andere er aan voorbij loopt zonder ook maar te kijken naar dergelijke foutparkeerders.
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
TJa wat je vaak ziet is dat parkeerbeheren (geval mulder) in veel gemeentes uitbesteed is aan de plaatselijke parkeerbeheer.
Ik heb als parkeerbeheerder in verschillende gemeentes gewerkt en tot mijn verbazing merkte ik op dat er bij de ene gemeente zeer softie aan toe gaat betrefd het fout parkeren, maar bij de andere gemeente zijn de plaatselijke parkeerwachten wel weer zeer streng.
Maar als het gaat om het gevalletje parkeren op minder valide plaatsen zonder dat met daartoe bevoegd is, dan zou iedere parkeerwachter die dit ziet/opmerkt direct over gaan tot handhaving, ik weet uit ervaring dat een parkeerwachter hier zeer fanatiek op is....
Zoals al velen gemeld hebben, bellen met de plaatstelijke overheid en dan is jouw (TS) probleem binnen no time opgelost.
Ik heb als parkeerbeheerder in verschillende gemeentes gewerkt en tot mijn verbazing merkte ik op dat er bij de ene gemeente zeer softie aan toe gaat betrefd het fout parkeren, maar bij de andere gemeente zijn de plaatselijke parkeerwachten wel weer zeer streng.
Maar als het gaat om het gevalletje parkeren op minder valide plaatsen zonder dat met daartoe bevoegd is, dan zou iedere parkeerwachter die dit ziet/opmerkt direct over gaan tot handhaving, ik weet uit ervaring dat een parkeerwachter hier zeer fanatiek op is....
Zoals al velen gemeld hebben, bellen met de plaatstelijke overheid en dan is jouw (TS) probleem binnen no time opgelost.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
Vanuit de auto is het inderdaad erg lastig controleren, maar het is ook een kleine moeite om even uit de aut te stappen. Ik merk dat er toch genoeg collega's zijn die even langsrijden en vanuit de auto willen controleren op de invalidekaart.....Mja, ik controleer zelf, indien mogelijk, altijd deze parkeerplaatsen, aangezien ik oneigenlijk gebruik maken van deze plaatsen ronduit a-sociaal vind. Nu is het wel zo dat ik zelf tot nu toe vrijwel altijd te voet ben en het vanuit de auto controleren gewoon een stuk lastiger is.
-
venco TS
- Infopolitie Gast