Graag zou ik willen weten of een agent mij een bekeuring kan geven op een kladblaadje.
Is het niet zo dat als een agent mij wenst op mijn plichten, hij dit zelf ook zou moeten doen, en
als hij de straat op gaat om bekeuringen uit te schrijven dit mimimaal op een officieel bonnen-
boekje zou moeten doen. Kan dit allemaal zo maar!! gr.
Op een kladblaadje lijkt mij niet, maar de agent hoeft u niet het o zo bekende geeltje te overhandigen, al vind ik dat wel professioneler.
Met wat u schrijft van "Is het niet zo dat als een agent mij wenst op mijn plichten, hij dit zelf ook zou moeten doen" weet ik niet precies wat u daar mee bedoeld!! Leg het eens nader uit, bent u bekeurd?
Briges schreef:Op een kladblaadje lijkt mij niet, maar de agent hoeft u niet het o zo bekende geeltje te overhandigen, al vind ik dat wel proffesioneler.
Met wat u schrijft van "Is het niet zo dat als een agent mij wenst op mijn plichten, hij dit zelf ook zou moeten doen" weet ik niet precies wat u daar mee bedoeld!! Leg het eens nader uit, bent u bekeurd?
Ja, volgens de agent ging hij e.a. uitwerken op het buro en daarna zou ik de bekeuring wel
thuisgestuurd krijgen.
Geen probleem.
De voorkeur blijft ter plaatse een bekeuring uit te schrijven maar dit kan door allerlei oorzaken wel eens niet mogelijk zijn.
Uw gegevens worden dan genoteerd in een boekje of "kladblaadje" zodat de officiele bekeuring gewoon op het bureau wordt uitgeschreven.
De bekeuring wordt u op straat aangezegt.
Het feit dat het bonnenboekje leeg is of dat de verbalisant opeens snel verder moet wil niet zeggen dat u dan opeens geen bekeuring meer zou kunnen ontvangen.
Als 't even kan, moet de agent u een officiele aankondiging van beschikking (geel briefje) overhandigen. Maar als hij daar niet meer over beschikt (om wat voor reden dan ook) dan mag hij dit probleemloos achterwege laten. Hij kan u een kladbriefje overhandigen of u gewoon mondeling de bekeuring aanzeggen en verder gewoon helemaal niets...
In dergelijke gevallen gelden er voor politieambtenaren (feitelijk toezichthouders) geen bijzondere verplichtingen...hoogstens dat ze een legitimatiebewijs bij zich dragen...
Aangezien u zelfs nog is medegedeeld dat u een bekeuring gaat ontvangen kan ik me niet voorstellen dat u op ook maar enige wijze onrecht is aangedaan...
(sprak ik net na ONYX)
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
MotoRon schreef:
....en bij ruimtegebrek met de (non-permanent)stift op de tank........
Die ken ik! En dan een leuke collega die een keer jouw niet permanente stift wisselt voor een permanente.
Heb inmiddels een behoorlijk paranoia ontwikkeld als docent voor de magische combinatie: studenten, docenten, whiteboard en marker. Is een potentieel zeer gevaarlijke situatie. Check, check, recheck and check it all over again!