vervoer messen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
pinkeltje TS
Infopolitie Gast

vervoer messen

Ongelezen bericht door pinkeltje »

hallo
als eerste wou ik even een complimentje geven over deze site,zeer informatief.

nu de vraag.
ik ben uitbener bij een vleesgroothandel.nu krijg ik van mijn baas vaak een doos met nieuwe uitbeen messen. nu ik niet met de auto maar met de brommer naar mijn werk ga,moet ik mijn messen in de rugzak vervoeren.deze zitten wel in een kartonnen doosje(van 6 stuks),maar ik kan er dus wel zo bij. ben ik nu dan ook strafbaar of mag dit wegens beroeps halve,omdat ik ze nodig heb voor mijn werk.
het betreft hier wel om messen met een lengte van 13 tot 15 cm lemet lengte.
het betreft hier alleen om het vervoer van mijn woning naar het werk.

mvg
harry
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Zo lang je niet langs de disco gaat is er m.i. geen enkel bezwaar. Je vervoert geen wapens, maar gereedschap. je kunt er ook niet direct naar grijpen, zodat dreigen of letsel toebrengen aan anderen duidelijk niet het doel is.

Zou wel aan mijn eigen veiligheid denken. Je kunt vallen met die brommer en dan zelf gewond raken als zo'n mes verkeerd terecht komt. Mogelijk de kartonnendoor vervangen door een houten kistje?

j.l.
pinkeltje TS
Infopolitie Gast

met die veiligheid moet ik je gelijk geven,als uitbener raak je te vertrouwd met de messen,en ga je er wat nonchelanter mee om.dus ook het vervoer ervan.

dus ik ben op dat moment niet strafbaar.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Indien dit "gewone" uitbeners-messen zijn vallen die niet standaard onder een categorie van de WWM. Indien de feiten en omstandigheden daar zijn zouden ze kunnen vallen onder categorie 4 van de WWM.

Gezien uw motivatie/beroep en manier van vervoeren zie ik de noodzaak niet om te verbaliseren. Geef u wel de tip om de kartonen dozen in kwestie te voorzien van een afsluiting, dat wil zeggen niet geopende dozen maar rol er een paar keer tape om heen en klaar. Op dat moment zijn de messen nml niet voor onmiddelijk gebruik gereed.

gr, mashi
pinkeltje TS
Infopolitie Gast

bedankt voor de reacties.ik weet nu wat ik moet doen als ik ze vervoer.

harry
Gesloten