Hoi,
Ik heb een vraag wbt. het 'Veiligheidsonderzoek', als je bv. bij de AIVD ofso wilt gaan werken....zoeken ze dan ook informatie op over je familieleden....? Bv. een neef die in de gevangenis zit en een oom die een misdrijf heeft gepleegd en in hoeverre kan dit invloed hebben op de uitslag....?
groeten,
Johan.
Veiligsheidsonderzoek
Moderator: Moderatorteam
-
Blowfish TS
- Infopolitie Gast
Zelfs als je op een vertrouwensfunctie wilt soliciteren, worden dat soort dingen al gedaan voor een P en A onderzoek. Wil je bij de AIVD werken, dan krijg je volgens mij zelfs een A+ onderzoek. Als je regelmatig contact hebt met deze familieleden zou dat wel invloed kunnen hebben. Met nadruk op zou .... 
-
Johannes TS
- Infopolitie Gast
-
Blowfish TS
- Infopolitie Gast
Op de AIVD website staat een hoop info hierover. 
Opmerking van moderator MotoRon
link even aangepast zodat deze aangeklikt kan worden-
Briges TS
- Infopolitie Gast
Ha TS, ik heb voor de lol eens zo'n sollicitatie pakket aangevraagd bij de aivd. Hierin staat machtig veel info met betrekking tot de sollicitatie en veiligheidsonderzoeken.
Je krijgt idd een categorie A screening, maar naar mijn mening mag je het beter een A+ screening noemen.
Vrienden, familie, kennisen, ze worden allemaal gescreend.
Maar onthoud 1 ding, als jij serieus wilt solliciteren bij de aivd dan is het beter om er niet al te veel over los te laten. Maar dat lees je wel op aivd.nl, ze zijn daar namelijk nogal fel op.
Je krijgt idd een categorie A screening, maar naar mijn mening mag je het beter een A+ screening noemen.
Vrienden, familie, kennisen, ze worden allemaal gescreend.
Maar onthoud 1 ding, als jij serieus wilt solliciteren bij de aivd dan is het beter om er niet al te veel over los te laten. Maar dat lees je wel op aivd.nl, ze zijn daar namelijk nogal fel op.