Opzegging domeinnaamregistratie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Simon TS
Infopolitie Gast

Opzegging domeinnaamregistratie

Ongelezen bericht door Simon »

Beste,

Ik heb een domeinnaam gekocht bij het Nederlands bedrijf yourhosting.nl..
Ik wou dit na 1.6jaar (dus halfweg het 2e contract jaar) opzeggen.
Maar kreeg :

1. eerst nooit een bevestiging
2. dan op de valreep een opzeggingsdocument (terwijl ik reeds via aangetekende brief had gevraagd om het beëindigen van mijn contract.
3. dit document ondertekent en binnen de termijn terugbezorgd.

Nu krijg ik nog altijd verschillende aanmaningen, zelfs een dreiging dat het dossier naar Aorta Incasso bureau zal verwezen worden indien ik niet betaal.

Ik heb nu nogmaals het document opgestuurd maar wacht al enkele dagen tevergeefs op een antwoord.

Dit zijn echt schandalige praktijkten vind ik.

Wat kan ik doen?
Uiteindelijk toch betalen om geen verdere problemen te moeten ondergaan, of voet bij stuk houden, aangezien ik verschillende documenten heb die mijn versie kunnen staven.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

dit is een civiele overeenkomst en kan en doet de politie niets aan.
stap eens een rechtswinkel in.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Uw opzegging aangetekend versturen en advies inwinnen bij een rechtswinkel, het word nml een civiele procedure en daar kan de politie u helaas niet bij helpen.

gr, mashi
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wanneer kreeg u het opzeggingscontract terug? Na dat u ze daaraan herinnerde of op hun initiatief?
Dat vraag ik omdat ik uit uw verhaal opmaak dat de opzegging niet aangetekend(post) of digitaal is verstuurd en dat kan wetstechnisch gezien wat haken en ogen meebrengen omdat u geen bewijs van ontvangst hebt.

U verklaart ook het document op tijd ondertekend en terug gestuurd te hebben. Ik neem aan in de termijn die de hoster volgens zijn algemene voorwaarden stelt of op tijd voordat het domein verliep?
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

Ik heb deze praktijken ook aan de lijve meegemaakt.
Alle (E-mail) aanmaningen en dreigementen heb ik naast me neer gelegd (E-mails wel bewaard)
Eens per 4 a 6 maanden komt er weer een aanmaning maar verder doen ze niks.
Dit is geen garantie dat er bij U niets gebeurd maar volgens mij loopt het niet zo,n vaart.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Simon TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Simon »

Het vreemde is dat ik na een klacht te horen kreeg dat ik al 3 maanden op voorhand had moeten opzeggen, terwijl op het OFFICIELE document stond dat dit binnen de maand moest gebeuren..
Ze vertelden me telkens iets anders en nu houden ze me al 6 maanden aan het lijntje.
Die yourhosting.nl moet dringend eens controle krijgen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

In de voorwaarden van yourhosting.nl staat:
42.3 Opzegging:

42.3.1 Opzegging van overeenkomsten dienen SCHRIFTELIJK 1 maand voor beëindiging van het contractsjaar te geschieden. Indien Cliënt te laat is met opzeggen zal deze gehouden worden aan automatische verlenging van het nieuwe contractjaar.

Opzegging zal bovendien nimmer leiden tot restitutie van hetgeen reeds gefactureerd is. Client gaat er mee akkoord dat ook binnen de eerste 7 dagen van het contracttermijn geen aanspraak gemaakt kan worden op de wettelijke 7 dagen ontbindingstijd, mede omdat Leverancier binnen deze 7 dagen begint met nakoming van de overeenkomst.

42.3.2 Wanneer na opzegging en het verstrijken van de looptijd van het contract mocht blijken dat Client verzuimd heeft voor een tijdige verhuizing van domeinnamen zorg te dragen, zullen deze met een jaar worden verlengd en gefactureerd.

42.3.3 Ten tijde van opzegging zal er een eindafrekening plaatsvinden van de producten die slechts gedeeltelijk zijn gefactureerd, welke gedurende het contractsjaar zijn afgenomen en derhalve in rekening zijn gebracht tot de maand-type waarin Client in beginsel klant geworden is. Hierbij geld dat voor alle producten van Leverancier een minimale looptijd van 1 tot 2 jaar geldt.

42.3.4 Opzeggingen zullen door de leverancier slechts in behandeling worden genomen indien Client geen vorderingen meer heeft open staan bij Leverancier.

Indien Client verzuimd om openstaande vorderingen te betalen zullen de afgenomen producten worden verlengd met een jaar.

42.3.5 Opzeggingen zullen altijd worden bevestigd per e-mail. Indien Client binnen 7 dagen geen bevestiging heeft ontvangen, wordt Client geacht contact met Leverancier op te nemen per telefoon, om te informeren of het opzeggingsformulier ontvangen is.
Doe er uw voordeel mee, zou ik zeggen. Maar zoals ik het lees kun je een domeinnaam niet opzeggen, je zult deze zelf moeten verhuizen naar een andere provider, anders blijft die geldig en dus factureerbaar bij yourhosting. (zie punt 42.3.2)
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Opzegging zal bovendien nimmer leiden tot restitutie van hetgeen reeds gefactureerd is. Client gaat er mee akkoord dat ook binnen de eerste 7 dagen van het contracttermijn geen aanspraak gemaakt kan worden op de wettelijke 7 dagen ontbindingstijd, mede omdat Leverancier binnen deze 7 dagen begint met nakoming van de overeenkomst.
Geweldig altijd, die algemene voorwaarden. Hier maakt een rechter ook weer gehakt van...
Maar nu ga ik offtopic ;)

Bind ze vast op hun eigen AV zou ik zeggen.
Gesloten