Steeds parkeerschade door zelfde persoon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Steeds parkeerschade door zelfde persoon

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

MIJN VRAAG:
Kun je het voor elkaar krijgen dat een bepaald persoon, een straatverbod per auto krijgt?

HET VERHAAL:
Mijn auto staat geparkeerd voor mijn huis in een smalle straat. Het zijn niet bepaald afgetrapte wagens waar ik mee rij, maar steeds smetteloze auto's waar echt geen krasje of deukje op- of in zit. Er zit ook een school in deze straat.
Een moeder met een veel te grote auto, Volvo 740 GLE uit je jaren 80, haalt hier dagelijks haar kinderen mee op. Het parkeren gaat haar, om het zachtjes uit te drukken, niet best af.
Al meermalen heeft ze 1 van mijn auto's geraakt. Ik wordt er echt ziek van! De ene keer zit je voorbumper niet meer zoals hij hoort te zitten, de andere keer raakt ze je achterbumper en is deze licht beschadigd en ook een parkeersensor hierdoor defect. Meerdere keren is hier ook de politie bij geweest. De verzekering dekt steeds de schade uiteraard wel, maar het kost mij ook steeds geld en heel veel tijd om alles weer op orde te krijgen, vrij nemen van je werk etc.
Dus vandaar mijn vraag: is het te regelen dat deze vrouw in kwestie een straatverbod krijgt per auto, bijvoorbeeld omdat alleen al blijkt dat ze absoluut niet kan inparkeren in deze smalle straat?
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Ik denk van niet, het gebeurd naar mijn weten ook niet opzettelijk..
Maar het betrefd dus telkens een zelfde persoon die uw auto's zonder opzet beschadigd??
Hang eens een camera op, mischien een tip!

Khoop dat u een passend antwoord krijgt, dit is namelijk mijn terein niet..

Succes, best vervelend hoor...
Gast TS
Infopolitie Gast

Nee het gebeurd niet opzettelijk, maar het is niet zo vreemd dat het gebeurd. De vrouw vind namelijk dat ik niet moet zeuren en dat het maar bumpers zijn en dat mijn auto het heus nog wel doet. Dit verklaart naar mijn idee voor een deel het feit dat ze er steeds weer tegenaan zit. Het interesseerd haar denk ik niet echt, ze komt een beetje laks over, je kent het wel. Ook tegen mij gaan zeuren dat ze alleen ff die kinderen komt brengen etc. Gewoon van het onderwerp afdwalen steeds.
Terwijl ik vind dat je een ander moet respecteren, en als je iemand zn (hobby) auto beschadigd je op z'n minst excuses kunt maken en medewerking verlenen met het invullen van het schadeformulier. En niet moet gaan lopen zeveren dat er amper schade is etc etc, dat is aan de schadeexpert vind ik.
Maar goed, het gebeurt dus niet echt opzettelijk, maar ik vind het erg vervelend dat ik, en buren, steeds de dupe zijn van dit soort gevallen. Daarom vraag ik me af ofdat zij, in combinatie met haar auto, een straatverbod opgelegd zou kunnen worden!?
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Heb ik nog nooit van gehoord. Als je ziet hoe moeilijk het is bij 'grote' zaken ivm stalking ed.....geef ik je weinig kans.

Opmerking van moderator thijeleo

Adviesje weggehaald, is niet een advies welke door de politie gegeven mag/kan worden.
Wie rent, bekent!
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Doet mij een beetje denken aan de mentaliteit van Fransen in grote steden: die geven vaak ook niet zo om hun blik en 'rammen' elk parkeervak met hun bumpers/trekhaak op maat.

Ik dan dat een straatverbod ter voorkoming van zoiets als materiele schade er echt niet in zit. Dan moet er meer aan de hand zijn. Waar u op mag hopen is dat uiteindelijk de verzekering van betrokkene gaat ingrijpen: verhoging van de premie of royement, waardoor ze uiteindelijk bij de duurste verzekeraar van Nederland terecht moet.

Mateloos irritant, maar verder weinig aan te doen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

zou geen camera ophangen.
dat wordt niet geaccepteerd als bewijs mocht het tot een zaak komen.
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Heb je rechtsbijstand? hoeft niet echt maar is wel makkelijk bij het volgende: na de eerstvolgende "aanrijding" claim je van minuut tot minuut alle geleden schade bij de tegenpartij dus ook een dag vrij nemen om het een en ander te regelen, telefoonkosten postzegels dus alles.... dit bedrag wil nog wel eens oplopen en tegenpartij/verzekeraar wordt hier niet blij van maar zijn wel verplicht alle schade voortvloeiend uit de aanrijding te vergoeden. Heb zelf een keer zo alle schade vergoed gekregen. een hele werkdag is een behoorlijk bedrag.... Succes
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

ga de dialoog (nog eens) aan.

overal is toch over te praten lijkt me.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Er bestaat nog wel een andere mogelijkheid, maar dat is een vrij extreme;

De politie vragen of zij een zogenaamde art 130 procedure op willen starten. Summier samengevat: Van mensen die gewoon niet goed (meer) kunnen autorijden kan het rijbewijs ingevorderd worden en dan bepaalt uiteindelijk het cbr of zo'n iemand z'n rijbewijs nog wel waard is... en mocht deze uitslag negatief zijn, dan heeft u er geen vriendin bij, zullen we maar zeggen...

Goed documenteren (van de aanrijdingen) is echter een 1e vereiste en ik kan me voorstellen dat de politie haar prio's ergens anders heeft liggen...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ze komt "alleen even" haar kinderen halen.
Als ze je aanrijdt zorgen dat er politie komt die een aanrijdingsverbaal opmaakt.
komt alles netjes op papier, en ze is (gezien sommige aanrijtijden voor deze prio 3 meldingen) een hoop extra tijd kwijt met het wachten en invullen van alle papieren.
Als dit werkelijk zo vaak gebeurd met dezelfde persoon lijkt mij dat ze er uiteindelijk zelf ook wel zat van wordt.

Als de politie trouwens al vele malen een aanrijdingsverbaal heeft moeten opmaken zullen ze vanzelf wel doorstappen naar zo'n artikel 130 procedure lijkt mij.

Opmerking van moderator thijeleo

Rest, een reply op een eerder "adviesje" verwijderd
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Onyx schreef:Als ze je aanrijdt zorgen dat er politie komt die een aanrijdingsverbaal opmaakt.
komt alles netjes op papier, en ze is (gezien sommige aanrijtijden voor deze prio 3 meldingen) een hoop extra tijd kwijt met het wachten en invullen van alle papieren.
Als dit werkelijk zo vaak gebeurd met dezelfde persoon lijkt mij dat ze er uiteindelijk zelf ook wel zat van wordt.
Dit klinkt wel aardig, maar de andere partij is niet verplicht de komst van de politie af te wachten. Er bestaat alleen een verplichting om je gegevens bekend te maken (identiteit en dat van het voertuig). Daarna mag je gewoon vertrekken.

Zoals Koen al aangaf is er een extreme methode, de vorderingsprocedure. Als een betrokkene binnen een periode van een jaar ten minste drie aanrijdingen veroorzaakt, kan die 130-procedure gestart worden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Volgens mij gaat de 130 procedure niet lopen voor enkele (relatief) lichte parkeerschade gevallen.

Dat straatverbod kan je ook wel vergeten er zal geen rechter zijn die dat zal toewijzen.
Stay safe out there.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik denk ook niet dat ze staan te juichen maar ik zou ze wel dwingen om er wat mee te doen, want ik vorderde na de 3e aanrijding gewoon 't rijbewijs in (ogv art 5 van de RMRG)...

Je zal er maar een gloednieuwe zelfbetaalde auto hebben staan...Ze kwam bij mij gruwelijk aan de beurt... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Als je aan camera plaatst , dan zouden deze beelden niet in de rechtzaal gebruikt mogen worden .

Maar zou het wel aanvullend bewijs kunnen zijn voor eeen art.130 bij het CBR ?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ik heb nu dus 2 schadegevallen binnen een jaar van die moeder, 2 keer parkeerschade. Een andere, ook van die school, heeft mijn auto totall loss gereden, hele zijkant in elkaar! Bij alle gevallen is de politie er bijgeweest.

Verder denk ik inderdaad dat het niet haalbaar is haar de straat per auto te ontzeggen. En als zij het niet doet, doet een ander het wel. Ze komen hier allemaal met de auto naar school, omdat ze van verreweg ook komen. Het is zo'n school met van die achterlijk linkse mensen, geitenwollensokken dragers, gaten in een kleren, en die zich voortbewegen met voornamelijk oude Volvo's, Landrovers en Saabs.

Het interesseerd ze werkelijk niets, en ze geloven zelf echt heilig in hun onschuld, als ik er over begin, is hun response direct dat ze geen discussie met mij aan gaan. Dus er over praten gaat ECHT niet.
Gesloten