Abusievelijk een verkeerde lokatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

peterSmit TS
Infopolitie Gast

Abusievelijk een verkeerde lokatie

Ongelezen bericht door peterSmit »

Laats reed ik te snel op de middenweg waarna ik de oosthuizerweg op reed, op de oosthuizerweg haalde ik een auto in.

hierna werd ik aan de kantgezet door een politie auto (burger auto).

vervolgens kreeg ik een bekeuring voor te hard rijden op de middenweg en een beschikking voor het inhalen op de oosthuizerweg.
Op dat moment heb ik tegen de agent gezegd dat er op de oosthuizerweg wel ingehaald mocht worden en dat die beschikking niet juist was.Hij bleef bij hoog en laag beweren dat hij gelijk had en ik uit mijn nek zat te zwetsen.

Ik heb hier tegen bezwaar aangetekend omdat er geen inhaalverbod op de oosthuizerweg geld.

nu heb ik bericht gekregen dat de agent absufsievelijk de verkeerde locatie heeft vermeld en daarom mijn bezwaar afgewezen is!

Kan dit zomaar? want de zwaarste criminelen komen vrij door een vormfout en bij mij veranderen ze een locatie wat niet eens klopt!

peter
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Om heel kort te zijn, ja dit mag. Een diender mag dit aanpassen indien het abusievelijk is ingevuld. Als uw situatie inderdaad zo is gegaan dan is het niet netjes van de collega. Helaas kunt u hier vrij weing mee.
U zult de bekeuring dus gewoon moeten betalen.

Groetjes Kale :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik snap het even niet.

op de oosthuizerweg mag worden ingehaald. maar de agent heeft de man bekeurd ivm het inhaalverbod, dat geld op de middenweg.

agent heeft in eerste instantie ook de oosthuizerweg, waar de overtreding heeft plaatsgevonden, opgeschreven en dit later gewijzigd naar de Middenweg, waar wel een inhaalverbod geldt??????

waardoor de boete opeens wel terecht is???

Zo wil ik ook wel mijn fouten op mijn werk terugdraaien, of ik begrijp het gewoon niet. :(
Kale TS
Infopolitie Gast

U begrijpt het goed. Echter wij kennen maar een kant van het verhaal. Hier van uitgaande trekken wij een conclussie zonder hierbij partijdig te worden. Indien het is gegaan zoals wordt omschreven dan is het niet netjes. Echter een diender mag een gemaakte "fout"in een beschikking wel verbeteren.
Ik hoop dat het zo wel duidelijk is.

Groetjes kale :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik begrijp dus dat op die locatie waar het inhaalverbod geldt door jou niet ingehaald werd maar op een locatie waar geen inhaalverbod geldt?

Daar mag je inderdaad niet voor bekeurd worden.

Houdt dus in dat je dan bezwaar moet aantekenen.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Als het zo is gegaan zoals u zegt, dan bent u slachtoffer geworden van het LAF systeem.

Welkom in de rechtsstaat die Nederland heet.

Zoals Kale al aangeeft, u kunt er weinig mee. U kunt uw verhaal nog wel kwijt bij de kantonrechter - dat zou ik zeker doen - maar de kans dat u wordt geloofd tegen de verklaring van een beëdigde, altijd de waarheid sprekende, nooit fouten makende, van zichzelf overtuigd zijnde, opsporingsambtenaar is miniem.
Kale TS
Infopolitie Gast

Had hij al gedaan Gijs. De collega heeft echter aangegeven dat hij de locatie verkeerd had ingevuld en daarom is het bezwaar ongegrond verklaart.
Kale TS
Infopolitie Gast

Mofkap schreef: beëdigde, altijd de waarheid sprekende, nooit fouten makende, van zichzelf overtuigd zijnde, opsporingsambtenaar is miniem.
Je kan het maar uit je systeem hebben toch??

:lol: :lol:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Kale schreef:Had hij al gedaan Gijs. De collega heeft echter aangegeven dat hij de locatie verkeerd had ingevuld en daarom is het bezwaar ongegrond verklaart.
Dan begrijp ik het anders.

Hij zou een bekeuring hebben gehad voor inhalen op weg A, Hij had daar wel ingehaald doch bestreed het inhaalverbod. Op weg B waar hij inmiddels reed geldt wel een inhaalverbod maar daar had hij niet ingehaald.

Uiteindelijk bleek op weg A inderdaad geen inhaalverbod te zijn. Als de verbalisant dan heeft aangegeven dat hij inhaalde op weg B waar wel een inhaalverbod geldt dan klopt dat dus niet.
Kale TS
Infopolitie Gast

Re: Abusievelijk een verkeerde lokatie

peterSmit schreef:Laats reed ik te snel op de middenweg waarna ik de oosthuizerweg op reed, op de oosthuizerweg haalde ik een auto in.

hierna werd ik aan de kantgezet door een politie auto (burger auto).

vervolgens kreeg ik een bekeuring voor te hard rijden op de middenweg en een beschikking voor het inhalen op de oosthuizerweg.
Op dat moment heb ik tegen de agent gezegd dat er op de oosthuizerweg wel ingehaald mocht worden en dat die beschikking niet juist was.Hij bleef bij hoog en laag beweren dat hij gelijk had en ik uit mijn nek zat te zwetsen.

Ik heb hier tegen bezwaar aangetekend omdat er geen inhaalverbod op de oosthuizerweg geld.

nu heb ik bericht gekregen dat de agent absufsievelijk de verkeerde locatie heeft vermeld en daarom mijn bezwaar afgewezen is!

Kan dit zomaar? want de zwaarste criminelen komen vrij door een vormfout en bij mij veranderen ze een locatie wat niet eens klopt!

peter
peterSmit TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door peterSmit »

De beste agent is zijn eigen fout aan het verdoezelen, ik ben bang dat ik nergens geen recht op heb omdat de bekeuring die ik voor de snelheid op de middenweg kreeg op het gele briefje gelijk is als aan de het inhaal verhaal.

wat ik wel raar vind is dat ik de beschikking thuis krijg en netjes betaal en bezwaar indien dat het daarna alsnog verandert mag worden en ik een nieuwe beschikking thuis krijg met een andere weg, in dit geval de middenweg dus.
hij is dus absufsiefelijk ook vergeten dat ik nog tegen hem zei dat er geen inhaalverbod was en dat ik zelfs tegen hem zei van laten we naar de kruising lopen om te kijken, hij zei ddodleuk dat er in de polder overal die borden stonden en dat ik niet uit mijn nek moest zwetsen.

Als ik iets doe wat niet mag en ik krijg een boete dan betaal ik die zonder morren.....maar dit vind ik onrecht dat een agent zijn verhaal mag liegen en ik de pineut ben

peter
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Mofkap schreef: een beëdigde, altijd de waarheid sprekende, nooit fouten makende, van zichzelf overtuigd zijnde, opsporingsambtenaar.
Had je me geroepen Mofkap? :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hoho...

Een agent mag niet liegen en z'n fouten ook niet 'verdoezelen'...

Ze mogen gecorrigeerd worden, nagenoeg onbeperkt... Een behoorlijk verschil, lijkt me...

En dit is ingevoerd omdat men het niet meer acceptabel vond dat mensen vanwege vormfouten werd vrijgesproken... de criminelen niet meer en u ook niet meer...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

MotoRon schreef:
Mofkap schreef: een beëdigde, altijd de waarheid sprekende, nooit fouten makende, van zichzelf overtuigd zijnde, opsporingsambtenaar.
Had je me geroepen Mofkap? :wink:
Neem me niet kwalijk.
Even de verbetering aanbrengen.

een beëdigde, altijd de waarheid sprekende, nooit fouten makende, van zichzelf overtuigd zijnde, motor rijdende opsporingsambtenaar.

Zo goed? :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Mofkap schreef:[
een beëdigde, altijd de waarheid sprekende, nooit fouten makende, van zichzelf overtuigd zijnde, motor rijdende opsporingsambtenaar.

Zo goed? :wink:
Sorry, had je me geroepen Mofkap?
Gesloten