Beste,
Per abuis heb ik vandaag (09-02-06) geparkeerd op een vlak bestemd voor vergunnighouders. Terug bij het voertuig heb ik een boete van € 50,- euro te pakken. Ik stond ongeveer 15 minuten geparkeerd.
Nu ik de bon bekijk staat daar een foutieve datum op vermeld, te weten 08-02-06 (gisteren). Op die dag en tijdstip was ik niet aanwezig op plaats 'delict'.
Maak ik kans via een bezwaarschrift of iets dergelijks om deze boete niet te hoeven betalen?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord
Verkeerde datum op parkeerbon
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Reageer op dit moment niet. Wacht de officiele beschikking af. De kans bestaat namelijk dat de verbalisant alsnog de datum aanpast en op de definitieve beschikking deze herstelt. Verbalisant mag dergelijke fouten in de aankondiging van beschikking corrigeren. Als op de beschikking (de brief van CJIB) de 'foute' datum nog steeds staat en u kunt aantonen dat u op deze 'foute' datum onmogelijk daar geparkeerd heeft, heeft u een 'sterke' zaak om in bezwaar te gaan. Met het aanvoeren van het argument dat u daar een dag later was, verspeelt u echter uw kansen. Verbalisant en OM hebben namelijk formeel het recht tot de zitting om deze fout te herstellen.
Doen zij dit niet en kunt u overtuigend genoeg aantonen dat u daar niet was, dan bespaart u zich wellicht het sanctiebedrag!
Doen zij dit niet en kunt u overtuigend genoeg aantonen dat u daar niet was, dan bespaart u zich wellicht het sanctiebedrag!
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety