mijn vraag is als volgt;
Mijn auto weeg 1500 kg. Hij mag max. 1800 kg trekken.
Nu heb ik een 2-paardstrailer die een Totale max massa van 2000 kilo heeft, maar daar kom ik niet aan toe omdat er altijd maar 1 paard in hoeft.
Mag dit ?
Ik bedoel of het is toegestaan dat ik met een trailer rij die een TMM van 2000 heeft terwijl mijn auto max 1800 kilo mag trekken. Gaat het dus om het gewicht wat er daadwerkelijk in zit of het gewicht wat er max in MAG ?
paardentrailer
Moderator: Moderatorteam
-
wout TS
- Infopolitie Gast
In dit geval moet inderdaad naar het daadwerkelijke gewicht gekeken worden.
Uw auto mag niet meer dan 1800 kg trekken, dus de aanhanger mag niet meer wegen. De aanhanger zelf mag wel een hogere toegestane maximum massa hebben.
Wanneer uw aanhanger dus niet boven een daadwerkelijke massa van 1800 kg uitkomt mag het.
De toegestane maximum massa is alleen van toepassing voor her rijbewijs.
Uw auto mag niet meer dan 1800 kg trekken, dus de aanhanger mag niet meer wegen. De aanhanger zelf mag wel een hogere toegestane maximum massa hebben.
Wanneer uw aanhanger dus niet boven een daadwerkelijke massa van 1800 kg uitkomt mag het.
De toegestane maximum massa is alleen van toepassing voor her rijbewijs.
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
Gewicht dat de auto mág trekken gaat om daadwerkelijk gewicht. Dus als de trailer incl. paard niet meer dan 1800 kg weegt, geen probleem.
Tenzij...
Je niet in het bezit bent van en rijbewijs B-E, dan geldt het ledig gewicht+laadvermogen. Dat mag dan niet meer zijn dan het trekkend voertuig, en de totale combinatie niet meer dan 3500Kg.
groeten, Jaap
Tenzij...
Je niet in het bezit bent van en rijbewijs B-E, dan geldt het ledig gewicht+laadvermogen. Dat mag dan niet meer zijn dan het trekkend voertuig, en de totale combinatie niet meer dan 3500Kg.
groeten, Jaap