aantal personen in auto
Moderator: Moderatorteam
-
gva TS
- Infopolitie Gast
aantal personen in auto
Wij zijn een gezin met 4 kinderen dus totaal met 6 personen, mogen er 4 kinderen op de achterbank zitten??( het verhaal met de gordels is mij bekend)
-
theo TS
- Infopolitie Gast
gvdbor schreef
Voor de wet mag het misschien (ligt aan het type auto hoeveel zitplaatsen er in zitten) maar verzekering technisch dan?
Hoe zit het met de inzittende verzekering bij uw verzekeringsmaatschappij wat staat in uw polis omschreven.
Anders even bellen met uw verzekeringsmaatschappij.
Groet Theo
ja, dat mag, op dit moment tenminste nog wel. Hoewel ik iets begrepen heb dat dit veranderd gaat worden of misschien net is veranderd.
Kortom aan mijn antwoord heeft u niet zoveel. Ik gok erop dat iemand die het exact weet het snel genoeg zal melden.
Voor de wet mag het misschien (ligt aan het type auto hoeveel zitplaatsen er in zitten) maar verzekering technisch dan?
Hoe zit het met de inzittende verzekering bij uw verzekeringsmaatschappij wat staat in uw polis omschreven.
Anders even bellen met uw verzekeringsmaatschappij.
Groet Theo
-
Wim TS
- Infopolitie Gast
Re: aantal personen in auto
Op http://www.Postbus51.nl staat wat er voor het vervoer van kinderen gaat veranderen in 2006. Ook aan welke eisen de zitjes en verhogers dienen te voldoen.gva schreef:Wij zijn een gezin met 4 kinderen dus totaal met 6 personen, mogen er 4 kinderen op de achterbank zitten??( het verhaal met de gordels is mij bekend)
Of je kijkt even naar de uitwerking van de vermoedelijke nieuwe regels op infopolitie.nl zelf natuurlijk.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Na 1 mei 2008 zult u dus wellicht naar een andere (mpv-achtige) auto moeten gaan uitkijken.In afwijking van artikel 59, eerste en achtste lid, mogen tot 1 mei 2008 in personenauto’s en bestelauto’s, op andere zitplaatsen dan de voorste meer personen van 18 jaren en ouder of personen jonger dan 18 jaren die niet korter zijn dan 1,35 meter worden vervoerd dan er zitplaatsen met autogordels beschikbaar zijn.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'