aantal personen in auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
gva TS
Infopolitie Gast

aantal personen in auto

Ongelezen bericht door gva »

Wij zijn een gezin met 4 kinderen dus totaal met 6 personen, mogen er 4 kinderen op de achterbank zitten??( het verhaal met de gordels is mij bekend)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

ja, dat mag, op dit moment tenminste nog wel. Hoewel ik iets begrepen heb dat dit veranderd gaat worden of misschien net is veranderd.
Kortom aan mijn antwoord heeft u niet zoveel. Ik gok erop dat iemand die het exact weet het snel genoeg zal melden.
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

gvdbor schreef
ja, dat mag, op dit moment tenminste nog wel. Hoewel ik iets begrepen heb dat dit veranderd gaat worden of misschien net is veranderd.
Kortom aan mijn antwoord heeft u niet zoveel. Ik gok erop dat iemand die het exact weet het snel genoeg zal melden.

Voor de wet mag het misschien (ligt aan het type auto hoeveel zitplaatsen er in zitten) maar verzekering technisch dan?

Hoe zit het met de inzittende verzekering bij uw verzekeringsmaatschappij wat staat in uw polis omschreven.

Anders even bellen met uw verzekeringsmaatschappij.

Groet Theo
Wim TS
Infopolitie Gast

Re: aantal personen in auto

Ongelezen bericht door Wim »

gva schreef:Wij zijn een gezin met 4 kinderen dus totaal met 6 personen, mogen er 4 kinderen op de achterbank zitten??( het verhaal met de gordels is mij bekend)
Op http://www.Postbus51.nl staat wat er voor het vervoer van kinderen gaat veranderen in 2006. Ook aan welke eisen de zitjes en verhogers dienen te voldoen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Of je kijkt even naar de uitwerking van de vermoedelijke nieuwe regels op infopolitie.nl zelf natuurlijk.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

In afwijking van artikel 59, eerste en achtste lid, mogen tot 1 mei 2008 in personenauto’s en bestelauto’s, op andere zitplaatsen dan de voorste meer personen van 18 jaren en ouder of personen jonger dan 18 jaren die niet korter zijn dan 1,35 meter worden vervoerd dan er zitplaatsen met autogordels beschikbaar zijn.
Na 1 mei 2008 zult u dus wellicht naar een andere (mpv-achtige) auto moeten gaan uitkijken. :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten