max. snelheid trailer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
RobC. TS
Infopolitie Gast

max. snelheid trailer

Ongelezen bericht door RobC. »

Hoi,
Onlangs verscheen op het nl.surfforum een bericht
" Vanaf 01 Jan 2006 mag er in nl. 90km/h gereden worden met een trailer ( aanhangwagen )
Nu is onze vraag , is dit correct of niet ???
Indien dit juist is , kan het antwoord bevestigd worden, waar het evt.( in welke wet , enz... )kan terug gevonden worden.
Nml.,dat er veel Belgen met een trailer op de nl. wegen vertoeven, en het eigenlijk toch een wansmakelijk grap zou zijn , indien de max. snelheid onveranderd is gebleven. ( 80 km/h )
Hopend op een snel antwoord, dank ik bij voorbaat
Mvrg
Rob
Liefst een antw per email, dan kan ik het zo gemakkelijker op het forum meedelen
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Gewoon 80, is niks veranderd
AngeliqueBS TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door AngeliqueBS »

Max snelheid blijft 80 km/uur. Maar als je 90 km/uur zou gaan rijden doet niemand daar moeilijk over! Ik heb zelfs de politie eens gebeld toen ik achter een sleurhut reed die 115 km/uur reed (was toen ook zelf met de luxe) telefonisch werd mij toen medegedeeld dat dit geen prioriteit had.
Dus ...
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

AngeliqueBS schreef:Dus ...
Is de max. snelheid gewoon 80 en je wordt vriendelijk doch dringend verzocht hier niet te gaan verkondigen dat je rustig 90 kunt gaan rijden.
Zul je namelijk net zien dat die persoon komende week bij een of andere controle een verbaal krijgt voor het rijden met een snelheid van 90 ipv 80. "ja maar op het politieforum zeiden ze dat je rustig 90 kon rijden en dat dat geen prioriteit had."
AngeliqueBS haar werk, wij het onze.
AngeliqueBS TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
AngeliqueBS schreef:Dus ...
Is de max. snelheid gewoon 80 en je wordt vriendelijk doch dringend verzocht hier niet te gaan verkondigen dat je rustig 90 kunt gaan rijden.
Zul je namelijk net zien dat die persoon komende week bij een of andere controle een verbaal krijgt voor het rijden met een snelheid van 90 ipv 80. "ja maar op het politieforum zeiden ze dat je rustig 90 kon rijden en dat dat geen prioriteit had."
AngeliqueBS haar werk, wij het onze.
Nou .. dan zou ik toch graag eens zien dat er meer sleurhutten en boedelbakken of paardentrailers van de weg af werden getrokken! Dat zie ik echter zelden gebeuren.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Natuurlijk wil je dat graag zien, begrijp ik ook wel.
Het gaat mij er even om dat een burger hier niet moet gaan vertellen aan gasten hoe de politie werkt en wat je vooral wel kunt doen en wat je niet kunt doen en al zeker niet als het goed over strafbare gedragingen. Helemaal niet dat iemand hier roomser zou zijn dan de paus. Op een forum als dit kan nou eenmaal niet verkondigd worden dat je rustig 10 kilometer harder kunt gaan rijden dan is toegestaan. Zelfs al zou er nooit op gecontroleerd worden, tenzij het wettelijk is afgekaderd.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

AngeliqueBS schreef: Nou .. dan zou ik toch graag eens zien dat er meer sleurhutten en boedelbakken of paardentrailers van de weg af werden getrokken! Dat zie ik echter zelden gebeuren.
Ja, ik zou graag zien dat ze elke trucker van de weg af zouden plukken die het, of er nu een inhaalverbod is of niet, nodig acht zijn (of haar) voorganger in te halen omdat die naar zijn (of haar) smaak 1, 2, 3, 4 of 5 kilometer te langzaam rijdt. Dat gebeurt ook maar zelden maar het wil niet zeggen dat alle truckers maar naar hartelust in mogen halen. Tachtig is net zo tachtig als een inhaalverbod een inhaalverbod is.
AngeliqueBS TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:Natuurlijk wil je dat graag zien, begrijp ik ook wel.
Het gaat mij er even om dat een burger hier niet moet gaan vertellen aan gasten hoe de politie werkt en wat je vooral wel kunt doen en wat je niet kunt doen en al zeker niet als het goed over strafbare gedragingen. Helemaal niet dat iemand hier roomser zou zijn dan de paus. Op een forum als dit kan nou eenmaal niet verkondigd worden dat je rustig 10 kilometer harder kunt gaan rijden dan is toegestaan. Zelfs al zou er nooit op gecontroleerd worden, tenzij het wettelijk is afgekaderd.
Waarom reageren die gasten van geenspoed-welpolitie dan zo vreemd?
Die hadden dan toch ook beter tegen mij kunnen zeggen als we er iemand in de buurt hebben sturen we die er op af toch!?!?!?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Aangezien de vraag van TS voldoende lijkt beantwoord het topic gesloten.
Gesloten