straatnaam verkeerd ingevuld op parkeerbon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Arianne TS
Infopolitie Gast

straatnaam verkeerd ingevuld op parkeerbon

Ongelezen bericht door Arianne »

Wonend in een dorp, en al jaren mijn auto dagelijks op het zelfde plekje parkeer als ik ga paardrijden, te weten op de stoep/fietspad zonder hier ook maar iemand te hinderen(fietsers en wandelaars kunnen nog gewoon via stoep en fietspad passeren), had ik enige weken geleden voor het eerst hier een bekeuring onder mijn voorruit zitten... Blijkt de straatnaam niet te kloppen! Heb de desbetreffende verbalisant gebeld en gesproken om hem te vragen waar ik dan wel mag parkeren als ik daar ben (binnen bebouwde kom, doorgaande weg). Het antwoord was simpel:aan de overkant, op de suggestiestrook en dan geen wielen op de stoep. Dat, uit eigen ervaring blijkend, dit juist hier een zeer onveilige situatie met zich mee brengt voor het overige verkeer(schreeuwende automobilisten naar mij toe, gierende remmen omdat er een tegenligger aankomt en passeren dan niet kan etc.), vond de verbalisant onbelangrijk. Regels zijn regels en werkelijke veiligheid komt schijnbaar op de 2e plaats..... Maar goed, ik heb de agent toen wel nog even verteld dat de straatnaam, vermeld op het gele bonnetje niet klopt, wat hij schijnbaar direct heeft veranderd want op de toegestuurde beschikking staat wel de juiste straat! (komt dus niet overeen met elkaar). Kan ik door deze foute vermelding op het gele bonnetje de bekeuring ongeldig laten verklaren, of moet ik de hele situatie aanvechten? Ben zo boos om dit gebeuren, omdat het gewoon onveilig is om volgens de regels te parkeren, buiten het feit dat de desbetreffende agent ontzettend onaardig en bot was!

ER loopt of fietst daar overigens bijna nooit iemand, terwijl er vrij veel autoverkeer is. Parkeer sindsdien overigens zoals gewenst, op suggestiestrook, dus ongeveer midden op straat, behalve als ik mijn baby achterin heb en even ga voeren en kind in auto laat, dan parkeer ik gewoon "verkeerd" op de stoep/fietspad, want straks rijden ze bij me naar binnen terwijl mijn kind erin zit..... Mag ik bedanken!!

Ik ben benieuwd naar de reacties!
mvrgr.
Arianne
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

De bon zal om de rede van een straatnaam die anders is niet ongeldig verklaard gaan worden, ook een ander bedrag of feitcode help niet.

Je kan wel aan de gemeente een brief schrijven met het verzoek om een oplossing voor deze situatie want als het echt zo gevaarlijk is als je zegt is dat ook niet helemaal wenselijk.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En dat de agent onaardig was; waarschijnlijk vindt hij dat ook van u. Is dus niet echt relevant.
Vervolgens hoeft hij voor u geen oplossing te bedenken. Hij hoeft u slechts te melden dat u fout parkeert. De oplossing mag u zelf gaan bedenken. Was dus toch wel aardig van hem dat hij u ook nog een oplossing bood.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Als ik het verhaal zo lees kan ik geen reden vinden om onder die bekeuring uit te komen. Overigens lijkt het me niet geheel verstandig een kind alleen, waar dan ook, in de auto achter te laten.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties, ben bang dat ik dus toch moet gaan betalen. Helaas. Als je je bedenkt dat ik daar al zo lang parkeer, regelmatig voor de gezelligheid met agenten daar heb staan praten terwijl mijn auto zo stond geparkeerd!!! Die spraken mij er nooit op aan, vonden het wel best. Dan komt er ineens zo'n agent die de regeltjes voor de veilgheid stelt en je op de bon slingert zonder er over te willen praten, en dan bedoel ik niet dat ik onder die bon uit wilde komen in dat gesprek, maar de situatie ter plekke wilde bespreken. Op een manier die erg onprettig aanvoelde stond hij mij te woord, alsof ik ik weet niet wat voor ergs had gedaan. Jammer hoor. En wat betreft het achterlaten van mijn kindje in de auto: ik ben dan nog geen 10 meter bij de auto vandaan en dat slechts voor een paar minuten. Kan hem moeilijk alleen thuis laten en het paard moet tenslotte ook eten! En mee nemen uit de auto is ook niet altijd veilig. Ik heb even mijn handen vol en ben dan bang dat de kleine onverwachts de weg op rent.
Mvrgr,
Arianne
posco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door posco »

L.A.W. schreef:De bon zal om de rede van een straatnaam die anders is niet ongeldig verklaard gaan worden, ook een ander bedrag of feitcode help niet.

Je kan wel aan de gemeente een brief schrijven met het verzoek om een oplossing voor deze situatie want als het echt zo gevaarlijk is als je zegt is dat ook niet helemaal wenselijk.
Uw PV zal voor deze reden niet nietig worden verklaard, de agent staat, hoe vervelend dan ook, in zijn/haar recht. Of het, gezien de situatie zoals door u geschetst, reeel is om te verbaliseren, kan ik zo niet beoordelen.

Niet alleen de gemeente heeft een zg. verkeersdeskundige (stel je hier niet te veel van voor :wink: ), ook kun je dit voorleggen een 3VO (zie http://www.3vo.nl), als zij inzien dat het een gevaarlijke situatie is, gaan zij in overleg met de gemeente en wordt er een oplossing bedacht.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Anonymous schreef:Als je je bedenkt dat ik daar al zo lang parkeer, regelmatig voor de gezelligheid met agenten daar heb staan praten terwijl mijn auto zo stond geparkeerd!!! Die spraken mij er nooit op aan, vonden het wel best.
Mogelijk zegt dat meer iets over die agenten?

Hoe dan ook, u bent in het bezit van een rijbewijs, neem ik aan en dus bent u op de hoogte van de verkeersregels. Het is aan de wegbeheerder, die de wegindeling maakt en de verkeersborden plaatst, om te bepalen waar u wel of juist niet mag parkeren. Niet aan u of ons (als mede-automobilisten).

Wel goed overigens dat u niet ergens parkeert waar het wel mag, maar het naar uw mening onveilig is. :thumright:
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Anonymous schreef:Als je je bedenkt dat ik daar al zo lang parkeer... Die spraken mij er nooit op aan, vonden het wel best. Dan komt er ineens zo'n agent die de regeltjes voor de veilgheid stelt en je op de bon slingert zonder er over te willen praten...
Tja, stel je het volgende voor:

De betreffende agent is verhuist van regio en sinds een korte tijd werkzaam in het door u bedoelde gebied.
Niet gehinderd door enige vorm van "afspraken" doet die agent zijn werk, constateerd uw overtreding, en vind het niet "wel best zo"
Conform de wetgeving bekeurd hij de overtreding.

Mijn vraag: is die agent nu zo verkeerd of de "gezellige" collega's??

Dat eventueel een bekeuringsgesprek niet zo lekker loopt is niet zo vreemd maar is meestal niet maar aan 1 persoon te wijten.
De regeltjes worden niet bepaald door de agent trouwens, wel gehandhaafd (als het goed is)

Ik snap dat het vervelend is als je na zo'n lange tijd opeens wel een bekeuring krijgt maar zie dat altijd maar als "mazzel", immers je loopt elke keer dat je daar stond dat risico.
Als de situatie in de huidige manier gevaarlijk is zou u zeker de gemeente moeten raadplegen wat daar aan te doen is.
Gesloten