onvolledig ingevulde aankondiging van beschikking
Moderator: Moderatorteam
-
Elise TS
- Infopolitie Gast
onvolledig ingevulde aankondiging van beschikking
Vandaag heb ik een aankondiging van beschikking onder mijn voorruit voor mijn huis aangetroffen. Zelf kan ik de reden wel raden maar er staat echter op de aankondiging niet vermeldt om welke gedragingen het gaat. Er is dus geen nummer vermeld. Is deze nalatigheid al voldoende reden om een bezwaar in te dienen als ik de daadwerkelijke beschikking ontvang?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
nee dat niet. Ik stond op een hoek geparkeerd met 2 wielen op de stoep. Echter niet zo dat ik de voetgangers zou belemmeren. Ook het overzicht voor het andere verkeer werd niet belemmerd door het op de hoek staan. Nu is het echter gebruikelijk bij ons in de straat om zo je auto te parkeren aangezien er veel te weinig parkeer plaatsen zijn. Ik parkeer samen met mijn straat genoten al zo'n 2 jaar op deze manier en nog nooit heb ik een bekeuring ontvangen voor deze wijze van geparkeerd staan, terwijl er wel regelmatig een wijkagent en andere toezichthouders door de straat komen.
U mag niet binnen 5 meter van een kruising parkeren.
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
- bij een kruispunt op een afstand van minder dan 5 meter daarvan;
Wetstekst
art. 24: Parkeerverbod1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
- bij een kruispunt op een afstand van minder dan 5 meter daarvan;
Laatst gewijzigd door Julio op 13 feb 2006, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Het probleem wat u hier schetst is, helaas, niet uniek.
Ik zie het altijd maar zo: al die jaren dat u (en anderen) geen bekeuring heeft ontvangen is "mazzel", want het blijft strafbaar.
In "mijn" wijk wordt er ook een hoop "gedoogt" maar zodra er bv. een melding is dat de brandweer of ambulance er niet door kan (zonder schade te maken) wordt er ook bekeurd, en dan direct alles in de omgeving (gelijkheid cq eerlijkheid naar anderen)
Kan me nog een topic herinneren waar iemand het niet eerlijk vond dat alleen hij bekeurd werd voor een gordel, en de overige 3 inzittenden niet...
-Meneer, is het waar dat u met 2 wielen op de hoek van de straat stond geparkeerd, binnen 5 meter vanaf de kruising?
-Eeehm...ja meneer de rechter.
-Dan acht ik hierbij het tenlaste gelegde wettig en overtuigend bewezen en vorder ik een boete etc, etc...
Heb er helaas persoonlijk ervaring mee..
Ik zie het altijd maar zo: al die jaren dat u (en anderen) geen bekeuring heeft ontvangen is "mazzel", want het blijft strafbaar.
In "mijn" wijk wordt er ook een hoop "gedoogt" maar zodra er bv. een melding is dat de brandweer of ambulance er niet door kan (zonder schade te maken) wordt er ook bekeurd, en dan direct alles in de omgeving (gelijkheid cq eerlijkheid naar anderen)
Kan me nog een topic herinneren waar iemand het niet eerlijk vond dat alleen hij bekeurd werd voor een gordel, en de overige 3 inzittenden niet...
Vrees dat een rechter hier heel snel mee klaar is.Anonymous schreef:Het gaat inderdaad om foutparkeren maar hier ben ik het niet mee eens....
-Meneer, is het waar dat u met 2 wielen op de hoek van de straat stond geparkeerd, binnen 5 meter vanaf de kruising?
-Eeehm...ja meneer de rechter.
-Dan acht ik hierbij het tenlaste gelegde wettig en overtuigend bewezen en vorder ik een boete etc, etc...
Heb er helaas persoonlijk ervaring mee..
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Waarvoor heeft u de bekeuring gekregen?
m R 315 a - niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand) EUR 75,-
m R 397 a - als bestuurder een voertuig parkeren bij een kruispunt op een afstand van
minder dan vijf meter daarvan EUR 50,-
Het zijn namelijk 2 verschillende feiten waar u fout bent geweest.
m R 315 a - niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand) EUR 75,-
m R 397 a - als bestuurder een voertuig parkeren bij een kruispunt op een afstand van
Andre, lees het startberciht nog eens.andre schreef:Waarvoor heeft u de bekeuring gekregen?
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Dus maar even wachten op de acceptgiro van het CJIB. Dat zal veel duidelijkheid geven. En nee, dat gele papiertje is geen reden voor een bezwaar. Ik hoop voor de TS dat ze de goedkoopste variant krijgt.thijeleo schreef:Andre, lees het startberciht nog eens.andre schreef:Waarvoor heeft u de bekeuring gekregen?
Het zijn namelijk 2 verschillende feiten waar u fout bent geweest.:D
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
Het volgende is mij niet opgevallen, het parkeeren met 2 wielen op de stoep is overigens ook verboden. (kan zo snel niet op het artikel komen)
Ik schreef in Bergen op Zoom ook vaak voor dit artikel. Veel mensen parkeerde daar overigens met 2 of meer wielen op de stoep. zij kregen dan ook een wit papiertje onder de ruitenwisser. 45euries.
Ik schreef in Bergen op Zoom ook vaak voor dit artikel. Veel mensen parkeerde daar overigens met 2 of meer wielen op de stoep. zij kregen dan ook een wit papiertje onder de ruitenwisser. 45euries.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
cyclops8 TS
- Infopolitie Gast
Je bedoelt natuurlijk R315b - niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand) EUR 50,-
andre schreef:
Waarvoor heeft u de bekeuring gekregen?
in plaats van - R315a - niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig(rijdend) EUR 75,-
Het scheelt maar een een klein lettertje maar al snel 25 euro!
Voor zover ik weet worden bijna alle parkeerfeiten beboet met 50 euro, met uitzondering van die gevallen waarin gevaar/hinder wordt/kan worden veroorzaakt (R395, EUR 75,-) en het parkeergedrag met betrekking tot een gehandicapten parkeerplaats (R402a,b,c allen EUR 130,-)
@Gast,
Je weet dat je fout zat (op een hoek en tevens op het trottoir) dus houdt rekening met een acceptgiro van 50,- euro.
Succes met je bezwaar maar ben bang dat het weinig uithaalt..