Ik ben bezig met een fictief politierapport. Dit rapport moet gaan over wat de politieagent of rechercheur die op een plaats van delict aankomt, in dit geval een moord. Hoe ziet zijn rapport eruit en wat is het taalgebruik dat een politieagent in zo'n rapport zet?
Een andere mogelijkheid wanneer bijvoorbeeld een bibliotheek in de buurt het heeft, is het boek "Strafprocesdossier". Hierin is een proces-verbaal opgenomen uit een waargebeurde zaak wat exact is, wat u zoekt. Zie hier voor de gegevens.
Als begeleider/coach weet ik dat er een proeve optreden pd is en dat er daarnaast nog een soort van interview gehouden moet worden met een diender die reeds in de praktijk op een pd heeft opgetreden.
Is dus wel erg toevallig dat deze vraag wordt gesteld
Aan de TS zijn een aantal suggesties gedaan. Ook bij mij is het vermoeden ontstaan dat Erik een student is. Om te voorkomen dat de zaak voor hem uitgezocht wordt, zodat hij zelf achterover kan gaan zitten, gaat er een slotje op.
Mocht Erik er anders over denken, dan graag een berichtje aan 1 v.d. moderators.