Bedreiging op MSN door minderjarige
Moderator: Moderatorteam
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
Bedreiging op MSN door minderjarige
Hallo,
Wat ik graag wil weten is het volgende:
Een meisje van 17 jaar bedreigd iemand anders op MSN (chat) met klappen en de dood. Hier is een chatlog van (die ook makkelijk te vervalsen is) en degene die is bedreigd heeft aangifte gedaan. Mijn vraag: Is het minderjarige meisje strafbaar en wat zal de waarschijnlijke straf dan zijn? Of zal ze alleen een waarschuwing krijgen als het de eerste keer was?
Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.
Bedankt alvast!
Cooper
Wat ik graag wil weten is het volgende:
Een meisje van 17 jaar bedreigd iemand anders op MSN (chat) met klappen en de dood. Hier is een chatlog van (die ook makkelijk te vervalsen is) en degene die is bedreigd heeft aangifte gedaan. Mijn vraag: Is het minderjarige meisje strafbaar en wat zal de waarschijnlijke straf dan zijn? Of zal ze alleen een waarschuwing krijgen als het de eerste keer was?
Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.
Bedankt alvast!
Cooper
-
keymat TS
- Infopolitie Gast
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
De politie neemt het schijnbaar toch serieus op want het meisje van 17 moest binnen een week een afspraak maken met een medewerker van de politie. Die medewerker rijdt daarvoor het halve land door om die afspraak in een andere stad te houden. Ik vraag me alleen af wat er nou tijdens dat gesprek gezegd gaat worden en wat de consequenties zijn...keymat schreef:Een fam-lid van mij die heeft zelfs een aangiften gedaan ooit, voor mishandeling, bedreiging met mes, bedreiging via de chat, en nog enkele dingen op te noemen.
Werd wel opgenomen die aangiften, maar is geen ruk mee gdaan.
Dus zou mij er niet zo druk om maken hoor.
grtjes,
Joshua.
-
Bionda TS
- Infopolitie Gast
Dat er met bovengenoemde voorbeeld niets gedaan is, neemt niet af van het feit dat je je heel bang en bedreigd kunt voelen.
Vorig jaar is er zelfs een meisje gearresteerd die via een website haar leraar bedreigde. Ik raad wel aan om gegevens te bewaren als bewijsvoering. Een knappe IT'r kan al gauw achterhalen via welk ip-adres er gepost danwel gemsn'd is.
De bedreigingen via MSN kunnen heel ver gaan en het meest voor de hand liggende is om aangifte te doen. Nu heb ik even de tekst aangepast. Ik lees dat er een gesprek plaatst vindt?!!
Gr. Bionda
Vorig jaar is er zelfs een meisje gearresteerd die via een website haar leraar bedreigde. Ik raad wel aan om gegevens te bewaren als bewijsvoering. Een knappe IT'r kan al gauw achterhalen via welk ip-adres er gepost danwel gemsn'd is.
De bedreigingen via MSN kunnen heel ver gaan en het meest voor de hand liggende is om aangifte te doen. Nu heb ik even de tekst aangepast. Ik lees dat er een gesprek plaatst vindt?!!
Gr. Bionda
Laatst gewijzigd door Bionda op 31 jan 2006, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
Ja, er komt een gesprek morgenmiddag. Die man van de politie zei zelfs dat als het meisje van 17 niet vrijwillig een afspraak zou maken met hem dat ze dan in haar woonplaats van haar bed zou worden gelicht en wellicht een nachtje op het bureau zou moeten blijven. Nou vraag ik me serieus af of dat op zich geen bedreiging is van de politie. Een minderjarige kun je toch niet zomaar thuis ophalen en vasthouden op het bureau zonder keihard bewijs?! Iedereen kan toch een chatlog veranderen of namaken, ik vind het allemaal erg ver gaan hoor...Bionda schreef:Ik lees dat er een gesprek plaatst vindt?!!
-
Bionda TS
- Infopolitie Gast
Theoretisch zal je best iets kunnen veranderen en namaken maar praktisch moet je zoiets mij niet vragen want daar heb ik geen verstand van. Bovendien kost het erg veel tijd om zoiets na te maken. Dan moet het slachtoffer wel zo'n hekel hebben aan de vermoedelijke dader. Meestal werkt dat zo niet. Bovendien begrijp ik dat de agent het halve land doorreist om met de vermoedelijke dader te spreken. Op die leeftijd kende ik geen jongelui aan de andere kant van het land. Maar ik weet natuurlijk niet de achtergrond van deze twee personen, dus hoe ze elkaar kennen. Dat kan natuurlijk via chatlogs gaan en weten ze elkaars adressen dan???? Afijn veel vragen en weinig antwoorden.Cooper schreef:Ja, er komt een gesprek morgenmiddag. Die man van de politie zei zelfs dat als het meisje van 17 niet vrijwillig een afspraak zou maken met hem dat ze dan in haar woonplaats van haar bed zou worden gelicht en wellicht een nachtje op het bureau zou moeten blijven. Nou vraag ik me serieus af of dat op zich geen bedreiging is van de politie. Een minderjarige kun je toch niet zomaar thuis ophalen en vasthouden op het bureau zonder keihard bewijs?! Iedereen kan toch een chatlog veranderen of namaken, ik vind het allemaal erg ver gaan hoor...Bionda schreef:Ik lees dat er een gesprek plaatst vindt?!!
Mij lijkt dan dat als je niets gedaan hebt, je netjes aan de afspraken houdt.
Als blijkt uit de bewijsvoering dat de vermoedelijke dader, aangemerkt kan worden als verdachte,......... dat het niet een kwestie is van zomaar ophalen, vasthouden. Mij rijst de volgende vraag... waar zijn de ouders in dit verhaal?
gr. Bionda
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
In de praktijk is zo'n chatlog in een kwartiertje nagemaakt, dat kan heel makkelijk want het is gewoon een tekstbestand op de computer. Volgens mij nooit keihard bewijs. Via MSN chat je tegenwoordig met mensen door het hele land, geen probleem dat doet bijna iedere jongere.
Maar weet iemand nou of het daadwerkelijk strafbaar is en wat de gevolgen zijn voor een minderjarige?
Maar weet iemand nou of het daadwerkelijk strafbaar is en wat de gevolgen zijn voor een minderjarige?
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast
-
Bionda TS
- Infopolitie Gast
-
Kim TS
- Infopolitie Gast
Ik ben dus dat meisje van 17. Ik ken dat meisje via concerten van artiesten. Wij hebben elkaar nooit gemogen en nadat zei mijn vriend heeft lopen te verleiden en zelfs ermee heeft gezoend (wat overigens ook mijn vriend schuld is daar niet van) heb ik tegen haar op de chat gezegd als ze nog 1 keer mij of mijn vriend lastig zal vallen dat ik haar klappen zou geven. Dit heb ik alleen gezegd omdat ik heel verdrietig was en bang was om mijn vriend kwijt te raken! Nu heeft dat meisje aangifte gedaan en moet ik dus morgen op het bureau komen voor een gesprek en als ik niet vrijwillig zou komen, kwamen ze me ophalen en zou ik zeker een nachtje op het bureau moeten blijven.
Het meisje waar het omgaat is begin de 20 woont al opzichzelf en daar hebben de ouders geen rol meer in. Zelf woon ik ook al een poosje samen met mijn vriend en mijn ouders wonen zo'n 200 kilometer van mij vandaan en die wil ik het liefst er verder ook buitenhouden want het is immers mijn eigen domme fout.
Nu zegt dat meisje dat wat ik had gedaan ... is en dat ik zelfs voor een half jaar vast kan komen te zitten of over de 700 euro boete. Klopt dit? Zo nee als ik straf ervoor zou krijgen wat zou dan het hoogste zijn? Heeft iemand antwoord voor mij?
Natuurlijk heb ik er spijt van, en dat ga ik ook zeker tegen die politieagent zeggen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Kim
Het meisje waar het omgaat is begin de 20 woont al opzichzelf en daar hebben de ouders geen rol meer in. Zelf woon ik ook al een poosje samen met mijn vriend en mijn ouders wonen zo'n 200 kilometer van mij vandaan en die wil ik het liefst er verder ook buitenhouden want het is immers mijn eigen domme fout.
Nu zegt dat meisje dat wat ik had gedaan ... is en dat ik zelfs voor een half jaar vast kan komen te zitten of over de 700 euro boete. Klopt dit? Zo nee als ik straf ervoor zou krijgen wat zou dan het hoogste zijn? Heeft iemand antwoord voor mij?
Natuurlijk heb ik er spijt van, en dat ga ik ook zeker tegen die politieagent zeggen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Kim
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
wil hier eigenlijk maar 1 ding op zeggen:
het aantal bedreigingen en onzinmeldingen als gevolg van MSN stijgen met het jaar. wat mensen allemaal al niet denken en zeggen en dan ook nog eens aangifte van willen doen. zorg dan gewoon dat je kind niet op MSN komt dan voorkom je dit soort shit. echt..als ik per week kijk hoeveel van dit soort &*(&meldingen er binnenkomen via 0900 en 112 dan sla je achterover van verbazing.
dus helemaal terecht dat er geen klap mee gebeurt. sorry dat ik het zeg. maar kinderen die mekaar op deze manier het leven zuurmaken gewoon van msn afknikkeren.
en waar wil je aangifte van doen? toon maar aan dat degene die je verdenkt ook op msn zat en dacht je nou echt dat MS alle loggegevens vrij geeft voor dit soort doeleinden.
nee. echt waar. dit soort meldingen ontneemt ons het werk waar we voor ingehuurd worden......
het aantal bedreigingen en onzinmeldingen als gevolg van MSN stijgen met het jaar. wat mensen allemaal al niet denken en zeggen en dan ook nog eens aangifte van willen doen. zorg dan gewoon dat je kind niet op MSN komt dan voorkom je dit soort shit. echt..als ik per week kijk hoeveel van dit soort &*(&meldingen er binnenkomen via 0900 en 112 dan sla je achterover van verbazing.
dus helemaal terecht dat er geen klap mee gebeurt. sorry dat ik het zeg. maar kinderen die mekaar op deze manier het leven zuurmaken gewoon van msn afknikkeren.
en waar wil je aangifte van doen? toon maar aan dat degene die je verdenkt ook op msn zat en dacht je nou echt dat MS alle loggegevens vrij geeft voor dit soort doeleinden.
nee. echt waar. dit soort meldingen ontneemt ons het werk waar we voor ingehuurd worden......
-
Cooper TS
- Infopolitie Gast