is het makkelijk om politie te worden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

joost TS
Infopolitie Gast

is het makkelijk om politie te worden

Ongelezen bericht door joost »

ik wil heel erg graag olitie worden ben nu 16 jaa en vind het zuper vet maar als je politie wilt worden word je het dan ook zomaar na de opleiding of is het een kleine kans maar dat je het word
alvast bedankt op mijn vraag

groetjes joost
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

Als je alle testen haalt word je aangenomen door het korps waar je hebt gesolliciteerd.
Het korps stuurt je dan naar de opleiding. Vanaf dat moment ben je al politie agent.

Als je alle proeves (examens) haalt en het werk goed doet ben je verzekerd van een baan.
Een geweldige baan! :D
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

als je alles haalt, dan krijg je gewoon een baan want die heb je al zodra je in opleiding gaat.

het is niet zoals andere opleidingen dat je dingen leert en dan moet gaan werken.

Bij de politie leer je terwijl je werkt!
joost TS
Infopolitie Gast

politie worden

oke ik snep het maar hoe lang moet je in de opleiding zitten dat je al bijna zeker weet dat je politie agant kan worden

groetjes joost
joost TS
Infopolitie Gast

polietie agent

dank je wel op de vraag maar wat moet je dan eerst doen voor de opleiding... groetjes joost om te weten of je polietie agent kan worden
Guido TS
Infopolitie Gast

je weet zeker dat je agent word als je op de opleiding zit.
je moet dan wel 22 toetsen halen (voor hoofdagent) maar als je die hebt dan ben je er.
Guido TS
Infopolitie Gast

je moet eerst een andere opleiding doen.
Welke dat is verschilt per rang en korps.

http://www.politie-werving.nl

daar staan welke
joost TS
Infopolitie Gast

politie

ik wil arount politie agent worden maar voor dat ik naar de politie school gaat wat moet je dan nog doen
Guido TS
Infopolitie Gast

kijk dan even op de link die ik je net gaf.

daar staan welke korpsen vacatures hebben en welke eisen ze stellen
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Welke opleiding heb je tot nu toe?

Ga eens naar de open dagen van de politie in jouw buurt, of naar het buro en vraag daar eens naar infoboekjes of een gesprek met een wervingsfunctionaris (als dat al zo heet??)

The One
joost TS
Infopolitie Gast

polietie

ik heb nog geen opleiding zit nog op school maar ik vroeg me af kijk ik wil politie man worden en als ik gewoon er voor ga of ik het dan ook kan worden of zijn er ook lotingen dat je weg moet ofzo
The One
Superlid
BOA
BOA
Roepnaam: Conducteeeuur?
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door The One »

Lotingen, niet dat ik weet maar je wordt eerst helemaal doorgezaagd over je motivering, er komen ook gesprekken mét en over jezelf, met je ouders/voogd, etc.

Welke opleiding doe je nu dan?

The One
joost TS
Infopolitie Gast

politie

ik doe vmbo zit nu in de 4 de maar kijk ik snap het nog niet zo goed als ik van deze school af ge gemende leerweg waar moet ik dan na toe en dan
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

Als je straks klaar bent met de opleiding die je nu volgt kan je, als je agent wil worden, twee dingen doen.
1: je kan een hogere opleiding volgen, of
2: je vraagt een sollicitatie formulier aan op de site die hier boven al vermeld staat.

Kijk eerst op de site, bij het korps waar jij wilt solliciteren. Kijk daar of een VMBO opleiding voldoende is om allround politie medewerker te worden.

PS: bij de testen die je doet voor je wordt aangenomen en naar de opleiding gaat zit ook een Nederlandse toets. Dus probeer duidelijk en goed Nederlands te schrijven :wink:
M. Wittman TS
Infopolitie Gast

Re: politie

Ongelezen bericht door M. Wittman »

joost schreef:ik doe vmbo zit nu in de 4 de maar kijk ik snap het nog niet zo goed als ik van deze school af ge gemende leerweg waar moet ik dan na toe en dan

Tja je kan na je huidige opleiding op school blijven en verder leren en ondertussen solliciteren bij de politie.
Je kunt ook gaan werken en ondertussen solliciteren.

Maar vraag wat info bij het bureau in je gemeente die kunnen je ook wel verder helpen denk ik.
Gesloten