Deze email heb ik gestuurd naar mijn advocaat
Nu is mijn vraag kan ik hiermee nog wat anders doen of moet ik wachten totdat het echt uit de hand loopt. Het probleem is dat de 'vriend' van de familie niet echt veel geduld heeft en het op zijn manier wilt regelen.
Geachte heer ****,
Wij hebben voor een gezin uit ****** een aantal kamers gestucd. De ervaring om te stucen is er. Nu zijn wij door omstandigheden niet door kunnen gaan met het karwei.
Er is een afspraak gemaakt waar hun ook voor getekend hebben dat mocht het om welke reden dan ook niet afgemaakt kon worden wij zouden zorgen dat het door een ander afgemaakt zal worden. Eventuele kosten zouden voor onze rekening komen. Deze afspraak maken wij altijd met de klanten.
Het toeval is dat ik gevallen ben en heb daarbij ***** en moest rust houden. Mijn collega zit thuis wegens ziekte dus die kon het ook niet afmaken. Wij hebben afspraken gemaakt met die mensen over het verdere verloop maar daar gingen ze niet accoord mee. Ze wilden gewoon het geld terug van wat er nog niet was gedaan. Daarna werd er gezegd dat het niet goed zou zijn. Dit kon natuurlijk niet en dat wisten hun ook.
Nu is het zo dat een 'vriend'van de familie weleens het geld zou komen terughalen met veel geweld en bedreiging. Omdat degene mijn huisadres kent komt hij dus op de raarste tijden aan de deur. De eerste keer waren ze met zn drieen rond 23.30. Hiervan heb ik aangifte gedaan bij de politie.
Omdat mijn partner zo bang was heeft ze een afspraak gemaakt met degene dat wij zouden betalen. In eerste instantie was ik het er niet mee eens maar heb het toch gedaan op aandringen van mijn partner. Daarna hebben wij er een goed gesprek over gehouden en kwamen tot de conclusie dat wij niets fout hadden gedaan maar dat de mensen probeerden de boel op te lichten zodat ze alles zeer goedkoop gestucd zouden hebben.
De vriend van de familie kwam gisteren omstreeks 1.10 (17 Januari) 's nachts weer aan de deur en wilde de voordeur intrappen. Ook hierop hebben wij de politie gebeld. Een minuut voordat de agenten arriveerden liepen ze weg en hebben de agenten niets kunnen waarnemen. Degene heet ***** is een jongen die uit Egypte komt en nu ong. 12 jaar hier in Nederland is waarvan hij er 6 jaar in de gevangenis heeft gezeten. Waarom weet ik niet maar zoals hij praat is het niet iets simpels.
Zijn reclasseringsambtenaar is dus ook dagelijks bij hem te vinden. De bedreigingen die hij uit zijn: Telefonische en persoonlijke bedreigingen. De politie kan hiermee nog vrij weinig doen omdat ze hem niet op heterdaad betrapt hebben. Wel kan ik een aangifte laten opnemen en wachten totdat hij het weer doet en dat de politie hier snel bij zal zijn en het dus ook kunnen waarnemen.
Kan ik nu een civiele procedure tegen degene opstarten waarmee ik af kan dwingen dat hij zich er niet mee moet mengen ? Deze situatie is tussen ons en de klant in eerste instantie. Hij heeft er niets mee van doen.
Wat kan ik hiermee doen en hoe kunnen we dit voor de rechter krijgen alsmede een plan van aanpak voor die bedreigingen ??
Ik wacht met ongeduld op uw reactie.
Moet ik me laten slaan en dan aangifte doen van mishandeling zodat ze hem oppakken ? Dit is dan weer uitlokking lijkt mij. Hij luisterd niet naar wat er gezegd wordt ook aan de telefoon ratelt hij maar door zonder dat je ertussen kan komen.
Ik zie het nut er niet van in om dan uberhaubt te bellen. Ik maak in ieder geval een afspraak met de wijkagent en dan wacht ik de reacties af van jullie kant uit.
Alvast bedankt.