invalidenparkeerkaart

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

vincent breukers TS
Infopolitie Gast

invalidenparkeerkaart

Ongelezen bericht door vincent breukers »

Heb een vraag over een invalidenparkeerkaart.
Mensen die een invalidenparkeerkaart in het bezit zijn,
mogen zij op een laden/lossen parkeerplaats parkeren.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: invalidenparkeerkaart

Ongelezen bericht door SWAT »

vincent breukers schreef:Heb een vraag over een invalidenparkeerkaart.
Mensen die een invalidenparkeerkaart in het bezit zijn,
mogen zij op een laden/lossen parkeerplaats parkeren.
Neen.
Stay safe out there.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Kort maar zeer krachtig.... :wink:
vincent breukers schreef:mogen zij op een laden/lossen parkeerplaats parkeren.
Om er even wat kracht bij te zetten, het is geen laden/lossen parkeerplaats maar een laad en los plaats.
Laden en losen is namelijk geen parkeren, op zo`n plek mag niemand (een paar uitzonderingen daar gelaten) parkeren.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Euhm, en dit weten de heren zeker ???
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Een invalidenkaart geeft onwijs veel vrijstellingen, ik ga het eens even nakijken. Antwoord is onderweg :)
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Artikel 85
1. Op bestuurders van een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin op de door Onze Minister voorgeschreven wijze een geldige en behoorlijk leesbare gehandicaptenparkeerkaart is aangebracht, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, 46 en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
2. Op bestuurders van gehandicaptenvoertuigen, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
3. In de gevallen, waarin niet langer dan drie uren mag worden geparkeerd, moet het motorvoertuig overeenkomstig het bij ministeriële regeling bepaalde zijn voorzien van een duidelijk zichtbare parkeerschijf waarop het tijdstip staat aangegeven waarop met parkeren is begonnen.

Met een invalidenkaart heb je dus vrijstelling van:

Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
e. langs een gele onderbroken streep;

Artikel 46
1. Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
2. Indien het erf tevens is aangeduid als parkeerschijf-zone, is ten aanzien van het parkeren van voertuigen artikel 25 van toepassing.

Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden (geldt alleen voor het bord E1, parkeerverbod)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

correct forever, en nu komt het kromme van het verhaal, een invalide met een geldige kaart mag (in een zeer groot aantal gemeenten geldt nagenoeg de hele (binnen)stad als parkeerverbodszone) dus wel NAAST een laad/loshaven gaan parkeren, maar niet erin..... :roll: :roll: :roll:

Vreemde jongens, die wetgevers..... :lol: :lol: :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Had ik dus laatst een invalide behoorlijk gematst in mijn onwetendheid. Die stond bij een gele doorgetrokken streep. En ik wist even niet zeker of die daar wel of niet mocht staan. Voordeel schutter dus. Nou ja, dankzij Foreverblue weer even bijgespijkerd.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Had ik dus laatst een invalide behoorlijk gematst in mijn onwetendheid. Die stond bij een gele doorgetrokken streep. En ik wist even niet zeker of die daar wel of niet mocht staan. Voordeel schutter dus. Nou ja, dankzij Foreverblue weer even bijgespijkerd.
Ik wist het ook niet, totdat iemand zich kwam melden aan de balie. Ze had een AvB ontvangen van mij wegens het niet gebruiken van een parkeerschijf. Toen ben ik er dus achter gekomen dat mensen met een invalidenkaart bepaalde vrijstellingen hebben.

Overigens zou ik niet weten waarom iemand met een invalidenkaart geen parkeerschijf zou kunnen/moeten gebruiken.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Maar op die plekken waar een parkeerschijf gebruikt moet worden, moeten zij die toch ook gebruik, weliswaar geldt dan de termijn van 1,5 of 2 uur niet maar een vast gegeven van drie uur. Zo heb ik het tenminste begrepen.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Eigenlijk zit daar best wel wat in. Ik vind het nog een beetje onduidelijk. Ik had begrepen dat zij vrijstelling hebben van het gebruik van een parkeerschijf. Maar hoe kun je dan die 3-uurs termijn controleren?

Nog even verder zoeken :P
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Die is alleen met je eigen waarneming te controleren, oftewel nauwelijks... :o

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

gvdbor schreef:Maar op die plekken waar een parkeerschijf gebruikt moet worden, moeten zij die toch ook gebruik, weliswaar geldt dan de termijn van 1,5 of 2 uur niet maar een vast gegeven van drie uur. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Gehandicapten zijn vrijgesteld van art. 25, zij hoeven geen parkeerschijf te hebben. In de andere genoemde gevallen van art. 85 mag maximaal drie uren worden geparkeerd, dan moeten ze wel een parkeerschijf hebben.

Vraag mij niet om de logica.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

gvdbor schreef:Had ik dus laatst een invalide behoorlijk gematst in mijn onwetendheid. Die stond bij een gele doorgetrokken streep. En ik wist even niet zeker of die daar wel of niet mocht staan. Voordeel schutter dus. Nou ja, dankzij Foreverblue weer even bijgespijkerd.
Daar geldt toch een verbod om stil te staan? Of bedoel je een onderbroken streep.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

nee, ik bedoel wat ik schreef.
Gesloten