invalidenparkeerkaart
Moderator: Moderatorteam
-
vincent breukers TS
- Infopolitie Gast
invalidenparkeerkaart
Heb een vraag over een invalidenparkeerkaart.
Mensen die een invalidenparkeerkaart in het bezit zijn,
mogen zij op een laden/lossen parkeerplaats parkeren.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: invalidenparkeerkaart
Neen.vincent breukers schreef:Heb een vraag over een invalidenparkeerkaart.
Stay safe out there.
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Kort maar zeer krachtig....
Laden en losen is namelijk geen parkeren, op zo`n plek mag niemand (een paar uitzonderingen daar gelaten) parkeren.
Om er even wat kracht bij te zetten, het is geen laden/lossen parkeerplaats maar een laad en los plaats.vincent breukers schreef:mogen zij op een laden/lossen parkeerplaats parkeren.
Laden en losen is namelijk geen parkeren, op zo`n plek mag niemand (een paar uitzonderingen daar gelaten) parkeren.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Artikel 85
1. Op bestuurders van een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin op de door Onze Minister voorgeschreven wijze een geldige en behoorlijk leesbare gehandicaptenparkeerkaart is aangebracht, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, 46 en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
2. Op bestuurders van gehandicaptenvoertuigen, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
3. In de gevallen, waarin niet langer dan drie uren mag worden geparkeerd, moet het motorvoertuig overeenkomstig het bij ministeriële regeling bepaalde zijn voorzien van een duidelijk zichtbare parkeerschijf waarop het tijdstip staat aangegeven waarop met parkeren is begonnen.
Met een invalidenkaart heb je dus vrijstelling van:
Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
e. langs een gele onderbroken streep;
Artikel 46
1. Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
2. Indien het erf tevens is aangeduid als parkeerschijf-zone, is ten aanzien van het parkeren van voertuigen artikel 25 van toepassing.
Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden (geldt alleen voor het bord E1, parkeerverbod)
1. Op bestuurders van een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin op de door Onze Minister voorgeschreven wijze een geldige en behoorlijk leesbare gehandicaptenparkeerkaart is aangebracht, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, 46 en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
2. Op bestuurders van gehandicaptenvoertuigen, zijn artikel 25 en, indien niet langer wordt geparkeerd dan drie uren, de artikelen 24, eerste lid, onderdeel e, en 62, voor zover het betreft bord E1 van bijlage 1, niet van toepassing.
3. In de gevallen, waarin niet langer dan drie uren mag worden geparkeerd, moet het motorvoertuig overeenkomstig het bij ministeriële regeling bepaalde zijn voorzien van een duidelijk zichtbare parkeerschijf waarop het tijdstip staat aangegeven waarop met parkeren is begonnen.
Met een invalidenkaart heb je dus vrijstelling van:
Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
e. langs een gele onderbroken streep;
Artikel 46
1. Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
2. Indien het erf tevens is aangeduid als parkeerschijf-zone, is ten aanzien van het parkeren van voertuigen artikel 25 van toepassing.
Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden (geldt alleen voor het bord E1, parkeerverbod)
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Ik wist het ook niet, totdat iemand zich kwam melden aan de balie. Ze had een AvB ontvangen van mij wegens het niet gebruiken van een parkeerschijf. Toen ben ik er dus achter gekomen dat mensen met een invalidenkaart bepaalde vrijstellingen hebben.Had ik dus laatst een invalide behoorlijk gematst in mijn onwetendheid. Die stond bij een gele doorgetrokken streep. En ik wist even niet zeker of die daar wel of niet mocht staan. Voordeel schutter dus. Nou ja, dankzij Foreverblue weer even bijgespijkerd.
Overigens zou ik niet weten waarom iemand met een invalidenkaart geen parkeerschijf zou kunnen/moeten gebruiken.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Gehandicapten zijn vrijgesteld van art. 25, zij hoeven geen parkeerschijf te hebben. In de andere genoemde gevallen van art. 85 mag maximaal drie uren worden geparkeerd, dan moeten ze wel een parkeerschijf hebben.gvdbor schreef:Maar op die plekken waar een parkeerschijf gebruikt moet worden, moeten zij die toch ook gebruik, weliswaar geldt dan de termijn van 1,5 of 2 uur niet maar een vast gegeven van drie uur. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Vraag mij niet om de logica.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Daar geldt toch een verbod om stil te staan? Of bedoel je een onderbroken streep.gvdbor schreef:Had ik dus laatst een invalide behoorlijk gematst in mijn onwetendheid. Die stond bij een gele doorgetrokken streep. En ik wist even niet zeker of die daar wel of niet mocht staan. Voordeel schutter dus. Nou ja, dankzij Foreverblue weer even bijgespijkerd.