schrikdraad
Moderator: Moderatorteam
-
alie TS
- Infopolitie Gast
schrikdraad
Hallo,
Bij ons in de buurt is een bewoner die heeft om zijn voortuin schrikdraad gespannen. Dit om te voorkomen dat er katten in hun tuin komen.
Ik vraag me af mag je zomaar schrikdraad aan de openbare weg spannen om een tuin.
Alie
Bij ons in de buurt is een bewoner die heeft om zijn voortuin schrikdraad gespannen. Dit om te voorkomen dat er katten in hun tuin komen.
Ik vraag me af mag je zomaar schrikdraad aan de openbare weg spannen om een tuin.
Alie
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Uit een willekeurige APV.
Bij gebruikmaking van schrikdraad op een voor het publiek bereikbare plaats zijn waarschuwingsborden verplicht die bij grotere omheiningen om de 50 meter herhaald moeten worden.

Mag dus niet tenzij boven de 2,20 meter direct langs de weg of minimaal vijftig centimeter van de weg onder voorwaarden van lid 2.Artikel 2.1.6.8 Gevaarlijk of hinderlijk voorwerp
1. Het is verboden op, aan of boven het voor voetgangers of (brom)fietsers bestemde deel van de weg op enigerlei wijze prikkeldraad, schrikdraad, puntdraad of andere scherpe voorwerpen aan te brengen of te hebben hangen lager dan 2,2 meter boven dat gedeelte van de weg.
2. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet t.a.v. prikkeldraad, schrikdraad, puntdraad of andere scherpe voorwerpen, die op grotere afstand dan 0,50 m uit de uiterste boord van de weg, op van de weg af gerichte delen van een afscheiding zijn aangebracht.
3. Voor de toepassing van dit artikel wordt onder weg verstaan hetgeen artikel 1 van de Wegenverkeerswet 1994 daaronder verstaat.
4. Het in het eerste lid bepaalde geldt niet voor zover artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 van toepassing is.
Bij gebruikmaking van schrikdraad op een voor het publiek bereikbare plaats zijn waarschuwingsborden verplicht die bij grotere omheiningen om de 50 meter herhaald moeten worden.

Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Ongeacht de apv kan ik mij wel vinden in de bewoner die schrikdraad voor zijn tuintje spant.
Ik hen zelf ook last van mensen die een HUISDIER kopen en deze vervolgens de gehele dag buiten laten slenteren, met als gevolg STRONT, STRONT, STRONT en KATTEZEIK in mijn tuin. Kan zeggen dat dat lekker ruikt in de zomer, NOT.
Wordt tijd voor een artikel in de apv welke verbied om huisdieren los en alleen buiten te laten.
Dit soort volk (heb er helaas geen andere naam meer voor) moeten ze het recht ontlenen om een huisdier aan te schaffen!
mashi
Ik hen zelf ook last van mensen die een HUISDIER kopen en deze vervolgens de gehele dag buiten laten slenteren, met als gevolg STRONT, STRONT, STRONT en KATTEZEIK in mijn tuin. Kan zeggen dat dat lekker ruikt in de zomer, NOT.
Wordt tijd voor een artikel in de apv welke verbied om huisdieren los en alleen buiten te laten.
Dit soort volk (heb er helaas geen andere naam meer voor) moeten ze het recht ontlenen om een huisdier aan te schaffen!
mashi
Gevoelig punt mashi ???mashi schreef:Ongeacht de apv kan ik mij wel vinden in de bewoner die schrikdraad voor zijn tuintje spant.
mashi
Denk om je hart hè.....
Aaaaahhhh..... mag ik mee, want jij staat in ieder geval op scherp.....mashi schreef:Ben mezelf aan het oppeppen voor de nachtdienst
mashi
Kan lachen worden doen we good cop, bad cop, ik aai de poesjes en jij geeft ze een rotschop.....
Laatst gewijzigd door Frans op 12 jan 2006, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mo TS
- Infopolitie Gast
-
RANGER TS
- Infopolitie Gast
Katten zorgen er vaak voor overlast, hun behoefte doen in tuinen, het weg vangen van inheemsevogels welke dicht langs de grond broeden.
Wanneer mensen hun katten gewoon binnhouden of er voor zorgen dat zij de tuin/erf niet kunnen verlaten voorkomen zij veel overlast.
Overigens zijn de baasjes van de katten vervolgbaar als deze op inheemse diersoorten jagen ( flora en faunawet )
Wanneer mensen hun katten gewoon binnhouden of er voor zorgen dat zij de tuin/erf niet kunnen verlaten voorkomen zij veel overlast.
Overigens zijn de baasjes van de katten vervolgbaar als deze op inheemse diersoorten jagen ( flora en faunawet )
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
Zou ik ook niet doen frans want ze heeft een kater..::Frans::.. schreef:Vindt je het goed als ik nu even niks zeg......Mo schreef:He Frans dan mag je de mijne komen aaien want Mashi moet, als ik het goed heb, in deze wijk de nachtdienst doen......
Gr
Mo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()