Vriendin verkracht maar wil geen aangifte doen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
S TS
Infopolitie Gast

Vriendin verkracht maar wil geen aangifte doen

Ongelezen bericht door S »

Een vriendin van me is gisteren verkracht, maar ze wil geen aangifte doen omdat ze zegt dat ze te weinig van de dader heeft gezien.
Dus denkt dat dat niet werkt.

Ik vind dat ze wel aangifte moet doen!
Moet ze gewoon aangifte doen ook al heeft ze niet veel gezien??

alvast bedankt!!
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Jeetje wat verschrikkelijk!

Aangezien ik geen politievrouw kan ik niet zeggen wat de politie precies nodig heeft aan info, maar als ik haar was zou ik wel aangifte doen. Ze heeft vast meer gezien en te vertellen dan ze zelf denkt. En wellicht kan de politie wel wat met datgene wat ze wel weet!!! Sowieso, als ze geen aangifte doet, kan de politie helemaal niks.

Ik kan me wel voorstellen dat het erg moeilijk voor haar is!

Heel veel sterkte!
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Kirs schreef: Sowieso, als ze geen aangifte doet, kan de politie helemaal niks.

Heel veel sterkte!

onee>

kan ook ambtshalve vervolgd worden
lady TS
Infopolitie Gast

Re: Vriendin verkr8 maar wilt geen aangiften doen

Ongelezen bericht door lady »

Wat erg zeg...je denkt dat het je niet kan overkomen, maar dan gebeurt het wel....

Altijd aangifte doen, door de shock kan ze zich nu niet veel herinneren, maar door een mogelijke "diepte-verhoor" kan er belangrijke informatie naar boven komen....Want de dader loopt nog rond en kan mogelijk meer slachtoffers maken...

Wens haar veel sterkte...laat haar wel naar het ziekenhuis gaan en de medische verklaring meenemen naar het politieburo....
Laatst gewijzigd door lady op 08 jan 2006, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Ik bedoelde niet dat de politie er ambtshalve niks mee kan dan, maar dat als de politie niet weet dat dit is gebeurd, zij ook niks kunnen doen...
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

De politie heeft ook mensen in dienst die je vriendin kunnen bijstaan met het verwerken van deze ervaring, en kan daar ook mensen voor inschakelen. Verkrachting is een heel traumatische ervaring, en misschien merkt ze het nu nog niet maar de problemen kunnen later alsnog de kop op steken.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Altijd aangifte doen. Misschien kunnen ze (we) niet veel met bijv een klein beetje signalement, maar zaken kunnen gekoppeld worden - iemand kan ineens na aanhouding meteen alle zaken bekennen - er had DNA aangetroffen kunnen worden (ok nu misschien te laat) - nazorg komt meestal beter op gang enz enz enz
Wie rent, bekent!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

ALTIJD aangifte doen. Als ze er nu niets mee kunnen, dan wellicht een van de volgende keren... Als er dan geen andere aangiftes liggen was het een eenmalige actie van de dader, als er dan 10 soortgelijke aangiftes liggen en ze kunnen maar de helft koppelen aan die vent komt ie in ieder geval niet weg met een vette foei en een zielig verhaal dat ie vroeger vierkante wieltjes op zijn step had en een jo-jootje zonder touwtje...

Het is misschien een hele grote stap nu, maar ALTIJD aangifte doen.....en ja, dat kan ook door vantevoren een afspraak te maken via 0900-8844 Dan weet je zeker dat je vriendin goed wordt opgevangen en krijgt wat ze verdiend, een professioneel luisterend oor....

sterkte!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bionda TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bionda »

Hoi Gast..

Ik ben het helemaal eens met wat Frans zegt. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het heel prettig is als je gewoon met iemand kunt praten en je helpt om de boel op een rijtje te krijgen. Want wat je aan de buitenkant niet kan zien is dat een verkrachting, emotioneel, een aanslag is op je pysche toestand. ALTIJD!

Veel sterkte aan je vriendin en steun haar zoveel je kunt. Als ik jou was dan zou ik haar aanbieden om een afspraak te maken met de daarvoor bestemde dienst in jullie dorp of stad. Maar aangifte doen heeft altijd zin.

Liefs Bionda

(Frans, nog de beste wensen terug hé!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Aangifte doen in dit soort gevallen heeft altijd zin. Al is het alleen maar voor je verwerking later. We kennen allemaal wel de voorbeelden van slo's (slachtoffers) die later in een dusdanige dip komen dat ze dubbel gestraft worden.

Helaas wordt het voor de bewijsvoerng wel moeilijk. Aangezien je vriendin niet direct de politie ingeschakeld heeft zal een zedenset niet meer opgemaakt kunnen worden. Dat is het veiligstellen van de kleding op sporen en een inwendig onderzoek door een GGD arts en een gynaecoloog. Evt achtergebleven spermasporen of DNA sporen kunnen zo worden veiliggesteld. Ook kan vaak op de plaats delict (PD) nog wel eens een spoor gevonden worden.

Maar dat het technische niet of nauwelijks meer te achterhalen is, doe het voor je eigen gemoedsrust en verwerking en doe dus aangifte. Praten met pró's helpt en soms zijn adviezen ook goed voor de verwerking.

Opmerking van moderator ..::Frans::..

Verklaring SLO's toegevoegd... ;-)
Gesloten