Mistlampen MET keurmerk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

interessante discussie, b.t.w. weet je hoe ik jou type auto altijd noem? "boomklever"
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

willem58 schreef:Op de foto die er nu staat zitten de mistlichten ook nog eens op de verkeerde plaats.
Ze mogen niet meer dan 40 centimeter vanaf het breedste punt van het voertuig naar binnen zijn geplaatst
Dat is geheel correct.

Bovendien betwijfel ik of ze wel minstens 25cm boven het wegdek zitten.

Ik weet niet zeker of de plaatsing van de mistlichten tot de APK eisen behoort (de goede werking in ieder geval wel) maar het is een reden om de auto af te keuren.

Maar om kort te gaan: de kleur van de mistlichten komt bij mij over als wit licht (in ieder geval binnen de toegestane kleurmarge). De bekeuring voor het voeren van blauw licht is dan niet terecht.
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Enig idee hoe moeilijk het is om voor een fotograaf de kleur van licht vast te leggen?

Ik denk dat als TS bezwaar indiend hij meer zal moeten meenemen dan een printje van bovenstaande foto's....

With all respect.... Ik vind de auto nog lelijk ook :?
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Janssen schreef:Enig idee hoe moeilijk het is om voor een fotograaf de kleur van licht vast te leggen?
Tja......

Afbeelding

:D
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Janssen schreef: Enig idee hoe moeilijk het is om voor een fotograaf de kleur van licht vast te leggen?

Ik denk dat als TS bezwaar indiend hij meer zal moeten meenemen dan een printje van bovenstaande foto's....
Dat valt nog te bezien bij een bezwaarschrift.
Ik kijk even in mijn koffiedik en zie opeens *plof* een bezwaarschrift in het postvakje van de agent liggen waarin hij mag gaan uitleggen hoe hij zo zeker weet dat de witte verlichting (al dan niet voorzien van blauwe gloed blabla..) niet wit was maar blauw, en dan wel TE blauw.
Wordt een moeilijk verhaal vrees ik.

Naar mijn inzien had de betrokken agent even goed moeten kijken en niet moeten gaan zoeken naar een E-keur maar rustig de letter (B of F = mistlicht) in het glas moeten bewonderen. (verlichting wel even uitdoen... :drunken: )
Las even eerder dat er een "B" in het glas stond.
Zoals al eerder genoemd in dit topic was er dan gewoon geschreven voor het voeren van de mistverlichting, ervan uitgaande dat het zicht dusdanig was belemmerd (In friesland dan denk ik :mrgreen: ) dat het voeren van mistverlichting was toegestaan.
Janssen schreef:With all respect.... Ik vind de auto nog lelijk ook :?
Dat is dan weer een beetje jammer...
Of je een getunede of gestylde wagen mooi vind of niet is altijd persoonlijk, lijkt me niet nodig om Ts zijn wagen hier te gaan zitten afzeiken.
Zolang er nog steeds mensen zijn die gewoon een NIEUWE Multipla of Kangoo durven te kopen EN te rijden lijkt me dat zowieso geen goed idee.. :shaking:
gast rww TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door gast rww »

olle-griese schreef:interessante discussie, b.t.w. weet je hoe ik jou type auto altijd noem? "boomklever"
Ze noemen het ook wel "getunde auto's". Zo...ben jij ook weer up to date.
Janssen schreef:Enig idee hoe moeilijk het is om voor een fotograaf de kleur van licht vast te leggen?

With all respect.... Ik vind de auto nog lelijk ook :?
En dan nu de uitslag: 1 op de 843 personen vind mijn auto dus lelijk.
Dit is de eerste keer dat ik een negatieve reactie op mn auto krijg.

Mofkap schreef:
willem58 schreef:Op de foto die er nu staat zitten de mistlichten ook nog eens op de verkeerde plaats.
Ze mogen niet meer dan 40 centimeter vanaf het breedste punt van het voertuig naar binnen zijn geplaatst
Dat is geheel correct.

Ik weet niet zeker of de plaatsing van de mistlichten tot de APK eisen behoort (de goede werking in ieder geval wel) maar het is een reden om de auto af te keuren.

Maar om kort te gaan: de kleur van de mistlichten komt bij mij over als wit licht (in ieder geval binnen de toegestane kleurmarge). De bekeuring voor het voeren van blauw licht is dan niet terecht.
Eindelijk antwoord op mn vraag.

Onyx schreef:Naar mijn inzien had de betrokken agent even goed moeten kijken en niet moeten gaan zoeken naar een E-keur maar rustig de letter (B of F = mistlicht) in het glas moeten bewonderen. (verlichting wel even uitdoen... :drunken: )
Las even eerder dat er een "B" in het glas stond.
Zoals al eerder genoemd in dit topic was er dan gewoon geschreven voor het voeren van de mistverlichting, ervan uitgaande dat het zicht dusdanig was belemmerd (In friesland dan denk ik :mrgreen: ) dat het voeren van mistverlichting was toegestaan.
Dus.....m.a.w. ik heb gelijk...?? De bekeuring is uitgeschreven voor VERKEERDE KLEUR dus wat al die afstanden van plaatsing zijn is hier niet van toepassing.....

Als ik het gewonnen heb zal ik de uitslag wel even posten op het forum en wil jullie dan wel weer eens horen wat jullie dan te zeggen hebben.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Als je verliest mag je het hier ook even melden.

Dan willen wij wel eens horen wat jij dan te zeggen hebt.
gast rww TS
Infopolitie Gast

Wat ik dan te zeggen heb is allemaal al gezegd...lijkt me beetje overbodig dan om te herhalen.

Bert schreef:
..::Frans::.. schreef:
Bert schreef:Ik denk dat TS alleen wil vergelijken als het HEM uitkomt.
Jij snapt hem bert, ik zag het op pagina 2 al.....;-)
Ik ook al, maar ik wilde hem even het voordeel van de twijfel geven. :wink:
Nogmaals, en voor de laatste keer:
Ik vergelijk niet met een ander, ik wil alleen maar zeggen DAT de nieuwste auto's ook DIT soor verlichting heeft. DUS: wat een ander bij de blokker of halfords weg wil halen MOET die ander zelf maar weten.
M.a.w. er is geen duidelijke regel voor dit. OF de agent weet niet wat een keurmerk inhoud wat op het glaasje staat.
Er staat een B op.....zegt voldoende lijkt mij....
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

Mofkap schreef:
Dat is geheel correct.

Eindelijk antwoord op mn vraag

eindelijk antwoord wat ik wil horen zul je bedoelen.
Er hebben toch al veel meer mensen een antwoord gegeven?
Maar ik hoop voor je dat de rechter zal beslissen dat het wit licht is hoor, begrijp me goed.
Toch zou ik het sportief vinden als je door de rechter in het ongelijk word gesteld dit ook even hier meld , incl. de motivatie van de rechter.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Onyx TS
Infopolitie Gast

gast rww schreef: ...

Dus.....m.a.w. ik heb gelijk...?? De bekeuring is uitgeschreven voor VERKEERDE KLEUR dus wat al die afstanden van plaatsing zijn is hier niet van toepassing.....
Of je gelijk hebt/krijgt kan ik niet bepalen, daar zal een bezwaarprocedure uitsluitsel in kunnen geven.
Ik heb je alleen een punt aangegeven waarvan ik denk dat het voor de verbaliserende agent achteraf moeilijk hard te maken is dat de kleur van jou mistlichten inderdaad niet voldeden aan de wetgeving, met als gevolg mogelijk een sepot.

Wat betreft de afstanden e.d, daar heb je nu geen bekeuring voor gehad dus staat het ook niet ter discussie...NU.
De forumbezoekers en deskundigen hebben alleen nogal eens de neiging om veel meer te beantwoorden dan de vraag alleen.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :wink:
gast rww schreef:Als ik het gewonnen heb zal ik de uitslag wel even posten op het forum en wil jullie dan wel weer eens horen wat jullie dan te zeggen hebben.
De wegen van vrouwe Justitia zijn ondoorgrondelijk.

De ervaring leert echter dat we hier alleen iets terughoren als de uitslag "positief" is uitgevallen voor de Ts.
Daarentegen => grijp je kans, registreer je, lees en reageer mee en bovenal: verras ons!
gast rww TS
Infopolitie Gast

Zal ik doen.
Dit forum is er om mensen met vragen te helpen, maar op deze manier lijkt het gewoon dat als er iemand met een vraag komt er gelijk een strijd tussen 2 groepen begint.

Er valt toch te praten over onderwerpen met FEITEN. Er zal toch wel ERGENS duidelijk staan wat wel en niet mag, wat verlichting betreft??

Zo ja.......waarom weet meneer agent die me heeft beboet, niet wat dan al die keur tekens op het glasje moet van mn mislampen, terwijl de kleur niet goed is??

Een auto mag toch ook niet eerder een A.P.K. krijgen als de auto niet aan de vereiste veiligheidseisen voldoet??

Zo is dit ook: ik koop iets waarvan ik mag vewachten dat het goed is voor op de openbare weg omdat er een B op staat..(wat volgens agent moest?) en dan is in 1 keer de kleur niet meer goed.....

Ik zal zeker met een reactie komen zodra de officier van justitie met een uitslag is gekomen.
gast rww TS
Infopolitie Gast

Zowewl positief als negatief (voor mij)
gast rww TS
Infopolitie Gast

Hopelijk ken ik dan voor iemand anders een boete voorkomen als ik ongelijk heb.
Onyx TS
Infopolitie Gast

gast rww schreef: Zal ik doen.
Dit forum is er om mensen met vragen te helpen, maar op deze manier lijkt het gewoon dat als er iemand met een vraag komt er gelijk een strijd tussen 2 groepen begint.

Er valt toch te praten over onderwerpen met FEITEN. Er zal toch wel ERGENS duidelijk staan wat wel en niet mag, wat verlichting betreft??
Het is ook een beetje de toon die de muziek maakt.
Als er op een "normale" manier een vraag wordt gesteld zal je (over het algemeen) genoeg serieuze antwoorden krijgen.
Niet elk antwoord van de forummers direct aanvallen en afslachten maar ook proberen van sommige de luchtigheid ervan in te zien, de truc op elk forum trouwens.
gast rww schreef:Zo ja.......waarom weet meneer agent die me heeft beboet, niet wat dan al die keur tekens op het glasje moet van mn mislampen, terwijl de kleur niet goed is??
Als ik dit soort toevoegingen lees gaan onwillekeurig toch een beetje mijn nekharen overeind staan.
Ik wil best iemand van info voorzien maar dan wel met wederzijds respect.
Krijg hier toch altijd een beetje een nare smaak van... ongeacht of het wel of niet zo bedoeld is.

Verder nog een tip;
Ik zie dat je een aantal keren meerdere reply's geeft in een korte tijd.
Probeer zoveel mogelijk meerdere vragen of reacties in 1 reply te zetten.
Dit houd het leesbaar en overzichtelijk voor de rest. :wink:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

gast rww zojuist geaccepteerd als lid...ben benieuwd..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl