kleur richtingaanwijzer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

De eigenaar was uitgenodigd om zijn zienswijze in het forum uit te komen leggen. Hij heeft er jammer genoeg geen gebruik van gemaakt.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

thijeleo schreef:De eigenaar was uitgenodigd om zijn zienswijze in het forum uit te komen leggen. Hij heeft er jammer genoeg geen gebruik van gemaakt.
Tja, zou ik ook niet gedaan hebben... Wie weet hoeveel mensen hier meelezen!!! Z'n omzet zou ineens een stuk minder worden...

Of hij heeft zoiets van 'laat meer lekker zitten, ik heb d'r geen last van... Zolang ik maar goed blijf verkopen... :evil:
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Op verzoek van Mofkap onderstaande bijlage in dit topic toegevoegd.
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

Met die laatste paar regels zal hij het wel roerend eens zijn, nietwaar MofkaP? :wink: :wink:
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

®win schreef:Met die laatste paar regels zal hij het wel roerend eens zijn, nietwaar MofkaP? :wink: :wink:
Eh, wat bedoel je, begrijp je even niet. :D
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

heels008 schreef:Volgens een vriend die bij de RDW werkt mogen knipperlichten tegenwoordig ook wit licht geven aan de voorzijde van een auto of motor.
Dit zijn van die regels die de politie niet altijd weet en kan weten en daarvoor tegenwoordig de RDW met controles mee laat controleren.

RDW met controles mee laat controleren ???????
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

..::Frans::.. schreef:Ter info,

Ik heb een mailtje gestuurd aan de admin van genoemde website met wat opmerkingen. Wellicht dat hij zijn eigen zienswijze komt toelichten..... :wink:
Goed, er is een uitgebreide mailwisseling geweest met Dhr. Richard M., eigenaar van het bedrijf. In deze mailwisseling kwam vooral zijn enthousiasme voor het product naar voren, waarbij hij steeds verwees naar (mijn inziens nietszeggende) onderzoeken, maar waarbij concreet geen enkel inzicht in de materie (wetgeving) bleek. Wel verwees hij me naar een (politie)collega die voor hem de juridische kant bekleek. Na gemaild te hebben met deze collega was al vrij snel duidelijk dat het de wens van het bedrijf is om zo snel mogelijk de wetgeving aangepast te krijgen maar dat de producten van het bedrijf safetylights dus inderdaad nergens voldoen aan het VR en dat het dus gewoon verboden is deze producten te installeren en ze vervolgens te gebruiken op de openbare weg.

Kortom, een bevlogen man, die meneer Richard M. maar hij weet dat zijn producten zijn verboden en weigert dus moedwillig zijn klanten te informeren over het "illegaal" zijn van zijjn producten. Ik heb ook nergens in de mails een antwoord gekregen op de vraag of hij bereid was zijn site aan te passen en zodoende zijn klanten duidelijk te maken dat de verantwoordelijkheid dus echt ligt bij de bestuurder/eigenaar.

Kortom, naar min bescheiden mening een typisch geval van geld willen verdienen aan achteloze tuningfanaten, zonder daarbij om zihjn klanten te denken.

Mijn mening, gewoon bekeuren. Wellicht dat dan bij bestuurders een lampje ( :twisted: ) gaat branden....... Eigenaar WEET dat het is verboden maar wil niet meewerken aan informatieverstrekking richting zijn "klanten", men licht ze juist verkeerd voor door te zeggen dat zijn producten legaal op de markt zijn.....

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
RichardMaijersSaftyLights TS
Infopolitie Gast

valse beschuldigingen

Ongelezen bericht door RichardMaijersSaftyLights »

Hoewel ik de kans op een verbaal veel minder interessant vindt dan hoe te overleven in het verkeer ga ik toch op enkele zaken in.
..::Frans::.. schreef:Ter info,

(mijn inziens nietszeggende) onderzoeken,

zijn producten zijn verboden en weigert dus moedwillig zijn klanten te informeren over het "illegaal"

Eigenaar WEET dat het is verboden maar wil niet meewerken aan informatieverstrekking richting zijn "klanten", men licht ze juist verkeerd voor door te zeggen dat zijn producten legaal op de markt zijn.

;-)
De op de site van SL aangegeven onderzoeken hebben de ProMotor (ANWB) een safety award opgeleverd. Aan ons schreef deze agent Frans dat hij er zelf geen kaas van gegeten had maar dat anderen hem dusdanig hadden voorgelicht. AUB lees de onderzoeksresultaten zelf, doe het tesje mbt tot instincten en de buitengewone werking moge duidelijk zijn.

Ik heb aangegeven waar wij duidelijkheid verschaffen omtrent het niet legaal zijn en evt kans op een bekeuring aanwezig is. Als u op onze site op INHOUD klikt, en daarna op "VOORSCHRIFTEN EN KEURING" dan gaat u naar de volgende link: http://www.running-lights.com/bestand-e/voorschrift.htm hier staat op de 3e regel dat het niet wettelijk geregeld is maar dat wij nog nooit een verbaal gehad hebben etc...
Nb wij hebben nog nooit iemand gezegd dat het gebruik van running lights legaal zou zijn. Bij navraag zeggen wij dat een verbaal mogelijk is maar dat de kans klein is.

Ik erken wel dat het op onze site makkelijker/eerder aangegeven dient/mag worden en zal dit aanpassen.

Onze producten zijn echter slechts gedeeltelijk niet toegestaan. Laten we daarom de strijdbijl begraven en structureel op de verschillende facetten van de producten ingaan.

Safety Lights op richtingaanwijzer lampen bieden:

1 Runninglights, niet wettelijk geregeld. Op basis waarvan zou dit niet mogen en op welke kapstok kan een agent een verbaal uitschrijven?

2 Opvallen bij remmen (multifunctioneel attentie signaal bij remmen). De oa franse auto's laten bij krachtig remmen hun alarmlichten aangaan. Wij flashen veel sneller en veel zachter omdat dit alleen voor dichtbij bedoeld is. Ook kan het dusdanig niet met richting verwarren omdat het duidelijk geen richting knipper is. Volgens de conventie van wenen mag je bij remmen de richtingaanwijzers laten knipperen. De rechter heeft op basis hiervan de uitspraak gedaan dat het ook mag op het mistlicht. Nb voor de auto zijn wij met een schakelaar bezig om dit alleen bij krachtig remmen te doen. Op basis waarvan zou dit niet mogen en op welke kapstok kan een agent een verbaal uitschrijven?

3 Verbeterde alarmlichten. Ons inziens mag je bij stilstand alles laten knipperen. Het gebuik van alarmlichten in file wordt door de KLPD afgeraden vanwege het gelijk zijn aan richting. Rijdend mag ook alarmlicht niet gebruikt worden. Het wordt in file gedoogd. Wij hebben hier een speciale patroon voor ontwikkeld die de bezwaren elimineert. Ook gaat dit patroon niet uit waardoor dit patroon bij elke blik in de spiegel waarneembaar is. Op basis waarvan zou dit niet mogen en op welke kapstok kan een agent een verbaal uitschrijven?

Headlights op groot en dimlicht bieden:

4 Gedimd grootlicht. Het is meer, feller dan stadslicht. Het is zichtbaar minder hinderlijk dan dimlicht. Het geeft dus een prettigger en minder hinderlijk beeld voor de tegenligger en is daardoor veiliger. Volgens VenW is dit gelijk aan dimlicht. Op basis waarvan zou dit niet mogen en op welke kapstok kan een agent een verbaal uitschrijven? Nb graag gesplitst in gebruik overdag en 's avonds.

5 Automatisch seinen. Met de Duplo kunt u het zachtbrandende grootlicht en gedimde dimlicht uit laten flashen gedurende een aantal seconden. Dit is zeker niet hinderlijk maar juist veel minder hinderlijk dan met meer licht dmv grootlicht te seinen. Op basis waarvan zou dit niet mogen en op welke kapstok kan een agent een verbaal uitschrijven?

6 Continu pulseren. Dit adviseren wij slechts onder extreme omstandigheden te gebruiken. Alleen als de situatie dit noodzaakt. Dit is ook weer dusdanig dat de gedimd brandende koplampen nog zachter flashen volgens een speciaal patroon, kort, langer, kort, langer etc.. Op basis waarvan zou dit niet mogen en op welke kapstok kan een agent een verbaal uitschrijven? Nb volgens ons mag dit ook niet zonder meer, maar voor de volledigheid willen wij hier toch graag een politie juridische reactie.

Als het zicht door mist of dergelijke beroerd is mogen dan het file patroon (donker) en of flashende koplamp (overdag) niet gebruikt worden?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: valse beschuldigingen

Ongelezen bericht door Frans »

RichardMaijersSaftyLights schreef:Ik erken wel dat het op onze site makkelijker/eerder aangegeven dient/mag worden en zal dit aanpassen.
Discussie mijnerzijds opgelost.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

..::Frans::.. schreef:
RichardMaijersSaftyLights schreef:Ik erken wel dat het op onze site makkelijker/eerder aangegeven dient/mag worden en zal dit aanpassen.
Discussie mijnerzijds opgelost.
Ik ben nog lang niet klaar want ik wil als "klant" wel antwoord op mijn vragen aan de "politie". Ik kan de antwoorden gebruiken om mij voor te bereiden op een proefproces. Ik heb vakantie en kan komende week niet deelnemen, je hoeft je dus niet niet te haasten. Mail de antwoorden svp naar onze info svp. Bvd.
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

RichardMaijersSaftyLights schreef: Ik heb aangegeven waar wij duidelijkheid verschaffen omtrent het niet legaal zijn en evt kans op een bekeuring aanwezig is. Als u op onze site op INHOUD klikt, en daarna op "VOORSCHRIFTEN EN KEURING" dan gaat u naar de volgende link: http://www.running-lights.com/bestand-e/voorschrift.htm hier staat op de 3e regel dat het niet wettelijk geregeld is maar dat wij nog nooit een verbaal gehad hebben etc...
Dat is het dus wel. Het is gewoon verboden.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

Marjolijn schreef:Goh, wat grappig. Ben ik net bij een motoronderdelenzaak geweest, wat staat daar?
Een bakje flyers met het spul waar we het over hebben. Met allerlei verschillende standen erop. Bijvoorbeeld als je hard remt gaan je knipperlichten op alarmstijl knipperen, en dat kan weer op tig verschillende manieren (snel, langzaam, leuk patroontje). En inderdaad ook het continu laten branden van je knippers
Zag toevallig vanavond op TV dat de nieuwste mercedes C klasse hier standaard mee uitgerust is.
Een RDW goedgekeurde auto dus,
kunnen/worden de bestuurders van deze dure auto,s hier toch op bekeurd?
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Haaglanden TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Haaglanden »

Als ze niet aan de eisen voldoen van het VR dan zal er gewoon opgetreden worden
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

zal aan mijn kortzichtigheid liggen maar krommer kan het toch bijna niet
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Op het moment dat een auto in Nederland op de weg komt dan is er een goedkeuring gegeven door het RDW. Met andere woorden, dat voertuig voldoet op dat moment aan de toelatingseisen en daar kan je dus verder niets mee.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten