Toch ben ik het, tot bepaalde hoogte, met Bouwe1 eens.
Ook ik rijd jaarlijks heel wat kilometers en ik kan het mij niet heugen dat ik in de laatste paar jaar mijn mistachterlicht nog heb aangehad tijdens het rijden.
Daarnaast ga ik met Koen mee, om als het niet echt nodig is bij dit soort slechte weersomstandigheden de weg niet op te gaan.
En laten we eerlijk zijn.............. WAARVOOR dient het mistachterlicht?
Volgens mij enkel en alleen als je ergens in de dichte mist rijdt met NIEMAND achter je.
Dus zodra er iemand redelijk dicht achter mij komt rijden kan/kunnen het/de mistachterlicht(en) weer keurig uit.
En net dit laatste verzuimen heel veel automobilisten!!!
Aandoen gaat prima, maar weer uit...........
Die
aandachttrekkende felle rode lamp(en); vooral als het er ook nog eens TWEE zijn!
Een aantal keren per dag (ook in de dagen erna) een spotje op de radio met verzoek om die rotdingen nu eindelijk eens een keer weer uit te doen, zou inderdaad helemaal niet verkeerd zijn........
Dus mensen als het echt nodig is en je rijdt in zeer dichte mist met niemand achter je, doe het mistachterlicht dan gerust aan; die heb je tenslotte bij aanschaf van de auto er ook bijbetaald.
Maar dan wel graag weer uit doen als er iemand vlak achter je rijdt en niet nog dagen daarna met een ontstoken mistachterlicht blijven rondrijden. :verliefd: