strobscoop in je koplamp

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Zwaailichten en meertonige hoorn is afzonderlijk geregeld.

Voor de overige verlichting geldt:

Het is verboden andere verlichting te voeren.
Naar mijn idee betekent dat al zit het er op, dan voer je het niet. Pas op het moment dat je het aan hebt staan is het een probleem, en dan nog alleen rijdend.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

thijeleo schreef:Klopt Rich, maar de primaire vraag van topicstarter was:
ik wil graag stoboscoop lampjes in mijn koplamp (scooter) monteren (voor gebruik op niet openbare weg). Ik weet dat deze niet mogen worden gevoerd, maar mogen ze wel aanwezig en aangesloten zijn?
En het antwoord daarop is een duidelijk Nee, als hij ermee over de openbare weg rijdt.
Jij zegt wel dat het duidelijk is Leo, maar ik vind dat bepaald NIET duidelijk.
Wanneer voer je verlichting? In mijn optiek is dat op het moment dat ze branden.
Is de verlichting aangesloten maar niet in werking; ik denk dat je er dan gewoon mee wegkomt. Laat ik het zo stellen; IK schrijf daar niet voor in ieder geval.
En de collega (ik weet dat ze er zijn) die ook nog eens gaat eisen dat een en ander ter plekke vernietigd wordt, desnoods door hem zelf moet hoognodig op herhalingscursus.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Lees in plaats van die stroboscoopverlichting een blauw zwaailicht en je hebt exact dezelfde situatie.

Daar hebben we het volgens mij al eens eerder over gehad; als het op eenvoudige wijze onstoken kan worden, is het foute boel.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het 'voorzien zijn van' wordt, voorzover ik weet, eng geinterpreteerd. Een stekkertje snel losgetrokken doet daar niets aan af... Dat is meer een 'defect'...

Pas als je de hele lamp verwijdert, durf ik te stellen dat het voertuig niet meer 'voorzien is van'...

Een stukje 'handhaving' zoals wij die kennen...
N650

---In de praktijk komt het er op neer dat apk-keurmeesters klagen dat de politie er niets aan doet, en de politie denkt dat de keurmeesters er niets aan doen. De apk-voorschriften zijn duidelijk: De bedrading moet zijn losgenomen van de armaturen en de lampjes moeten zijn verwijderd.---

---Bij dit feit is het dus niet belangrijk of de verlichting op het moment van congrole ook daadwerkelijk licht uitstraalden. Het voertuig mag gewoon niet zijn voorzien van meer lichten dan zijn toegestaan in het VR, ook niet bij daglicht. Dit feit moet niet verward worden met meer lichten voeren dan is toegestaan (R456 a). Dat laatste feit is vooral bedoeld voor het voeren van verlichting die wel is toegestaan maar niet onder die omstandigheden.---
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 13 nov 2005, 01:10, 3 keer totaal gewijzigd.

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Dat was mijn idee ook.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zo ik heb wel heel wat in werking gesteld ofniet :shock: , maar ik blijf mn topic volgen :)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ach, soms zijn we het niet met elkaar eens, maar dat wil niet zeggen dat we tot het einde der tijden daar over door blijven gaan.
De een kijkt anders tegen wetgeving aan dan een ander.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

ik heb de 3 pagina,s vrij snel doorgebladerd dus het is mogelijk dat ik het over het hoofd heb gezien,
maar wat betreft die strobo mag volgens mij wel.
Niet aangesloten verlichting is namelijk geen verlichting.
Zo is het bij auto,s
Het is mogelijk dat het bij brommers anders is maar dan heb ik te snel gebladerd
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Gesloten