tassencontrole in supermarkt
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
4 zakken aan de buiten kant
4 zakken aan de binnenkant
dan nog een zakje voor men MP3
en een zak verscholen vlak bij de rits zodat de jas dicht kan blijven als ik er iets in stop.
Oh ja, m'n handschoenen kunnen in een grote zak op de rug.
Soms, heeeeeel, soms weet ik even niet waar ik m'n sleutels heb gelaten.
Jas met zakken, broek met zakken, ben ik dus 5 minuten verder.....
4 zakken aan de binnenkant
dan nog een zakje voor men MP3
en een zak verscholen vlak bij de rits zodat de jas dicht kan blijven als ik er iets in stop.
Oh ja, m'n handschoenen kunnen in een grote zak op de rug.
Soms, heeeeeel, soms weet ik even niet waar ik m'n sleutels heb gelaten.
Jas met zakken, broek met zakken, ben ik dus 5 minuten verder.....
-
- Infopolitie Gast
Bij ons in een van de plaatselijke supermarkten heeft men bij binnenkomst een huisreglement opgehangen met daarin vermeld, geen tassen mee de winkel in. Men heeft een aantal bagagekluizen staan waar je je boodschappentas in kan stoppen als je gaat winkelen. Kun je na afloop mooi je gekochte boodschappen in stoppen.
Ook is het daar verplicht om een winkelmandje mee te nemen.
Dan is er ook geen discussie mogelijk aan de kassa.
Ook is het daar verplicht om een winkelmandje mee te nemen.
Dan is er ook geen discussie mogelijk aan de kassa.
-
- Infopolitie Gast
Ja, normaliter laat ik em in de auto liggen. Scheelt een hoop gezoek om sleutels.thijeleo schreef:En dan vind je het vreemd als men bij een vermoeden van winkeldiefstal ook even je jas wilt controleren?
b.t.w.
Mijn tas / Jas is nog nooit gecontroleerd in enige supermarkt.
waarschijnlijk kom ik betrouwbaar over.
Bagagekluisjes moeten bij ons nog uitgevonden worden.
-
- Infopolitie Gast
handtas
ooit wel een van een handtas gehoord? die schijnen bij vrouwen voor te komen.Bouwe1 schreef: Een Tas is voor boodschappen. Een jas niet.
Als ze in je tas willen kijken, dan zul je de schijn wel gewekt hebben dat je er iets in hent gedaan.
daar zitten meestal geen dingen in die je aan je fiets laat hangen (aangezien ik geen auto heb om hem in te laten liggen)
-
- Jurist/Advocaat
- Roepnaam: Marc
- Geslacht:
Ikzelf werk dan achter de kassa in een supermarkt waar ze geen beveiligingsbeambte hebben en waar een bordje hangt dat we kunnen vragen om in tassen te mogen kijken (staat er wel wat officiëler dan). De meeste klanten laten al direct zien, zonder enige aanleiding, dat hun tas leeg is. Ik heb het verder vele malen gevraagd en niet één keer nee te horen gekregen.
Er zijn een aantal keer mensen aangehouden voor winkeldiefstal (voornamelijk ouderen met een pak koffie onder hun jas) maar dan is het meestal zo dat het personeel het heeft zien gebeuren en hun tas gewoon leeg is.
Er zijn een aantal keer mensen aangehouden voor winkeldiefstal (voornamelijk ouderen met een pak koffie onder hun jas) maar dan is het meestal zo dat het personeel het heeft zien gebeuren en hun tas gewoon leeg is.
-
- Infopolitie Gast
- The One
- Superlid
- Roepnaam: Conducteeeuur?
- Geslacht:
- Leeftijd: 54
zijlvaart67 zegt:
En ja als ze arrogant worden, knaagt er bij mij ook iets en gaat de knop om naar "correcte bejegening".
Dat het lastig en tijdrovend kan zijn, geef ik toe maar iedereen heeft recht op een eerlijke behandeling.
Het kan toch niet zo zijn dat degenen die de kennis niet hebben we dan maar kunnen beschouwen als groot wild waar je mee mag doen wat je wilt?
Ik vindt dat als je respect wil hebben als OA op straat, je dit ook moet verdienen en dan niet ineens een vieze smaak in je mond moet krijgen omdat een overtreder/mogelijke verdachte, of een onschuldig iemand, ineens enige kennis van de wet heeft.
Het is denk ik niet voor niets dat de overheid als enige het recht heeft om te visiteren, als iemand dan ook gebruik wil maken van zijn recht, ja daar word je wel met zijn belastinggeld van betaald (misschien wat bot gesteld, maar ik bedoel dat een burger, op de eed, het uniform, de opleiding en de ervaring na precies dezelfde is als jij en de wetten die je handhaaft ook mede door hem bepaalt zijn).
Ik beschouw een tas en een jas als van mij persoonlijk en daar moeten derden vanaf blijven, net als het mijn en dijn verhaal ook geldt voor de winkelier. Er zijn tenslotte zat andere manieren om je goederen te beschermen, ik denk trouwens ook niet dat een winkelier snel zal besluiten tot een winkelverbod, of hij zou een groot vermoeden moeten hebben dat jij degene bent die hem van zijn omzet afhelpt.
The One
Hoezo? Wat is er mis mee als mensen hun rechten kennen, kan heel handig zijn als je ze een bon moet geven (kun je ze om de oren slaan met hun plichten, kortom parate wetskennis is voor een OA heel belangrijk)En als mensen meteen beginnen te roepen: 'Ik heb rechten en dit en dat mag niet'... dan word ik altijd een beetje kriegelig en krijg ik een hele vieze smaak in m'n mond.... Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan 'straatadvocaten en arrogante verdachten'
En ja als ze arrogant worden, knaagt er bij mij ook iets en gaat de knop om naar "correcte bejegening".
Dat het lastig en tijdrovend kan zijn, geef ik toe maar iedereen heeft recht op een eerlijke behandeling.
Het kan toch niet zo zijn dat degenen die de kennis niet hebben we dan maar kunnen beschouwen als groot wild waar je mee mag doen wat je wilt?
Ik vindt dat als je respect wil hebben als OA op straat, je dit ook moet verdienen en dan niet ineens een vieze smaak in je mond moet krijgen omdat een overtreder/mogelijke verdachte, of een onschuldig iemand, ineens enige kennis van de wet heeft.
Het is denk ik niet voor niets dat de overheid als enige het recht heeft om te visiteren, als iemand dan ook gebruik wil maken van zijn recht, ja daar word je wel met zijn belastinggeld van betaald (misschien wat bot gesteld, maar ik bedoel dat een burger, op de eed, het uniform, de opleiding en de ervaring na precies dezelfde is als jij en de wetten die je handhaaft ook mede door hem bepaalt zijn).
Ik beschouw een tas en een jas als van mij persoonlijk en daar moeten derden vanaf blijven, net als het mijn en dijn verhaal ook geldt voor de winkelier. Er zijn tenslotte zat andere manieren om je goederen te beschermen, ik denk trouwens ook niet dat een winkelier snel zal besluiten tot een winkelverbod, of hij zou een groot vermoeden moeten hebben dat jij degene bent die hem van zijn omzet afhelpt.

The One
Sommige winkels, met name de Aldi en Lidl kunnen heel goedkoop werken omdat ze op een bepaalde manier hun waar aanbieden.
Een uitgekiende hoeveelheid personeel, slechts diegenen die echt nodig zijn. Een bepaalde manier van aanbieden van de spullen, dus in dozen inplaats van mooi geetaleerd.
Omdat er minder personeel loopt in de winkels en er ook geen bagagekluisjes zijn (kostenbesparend) is een optie voor de winkeleigenaar om winkeldiefstal te voorkomen af en toe in een tas te kijken.
Ik stel dus voor om de prijs laag te houden dat diegenen die daar moeite mee hebben verkassen naar de appie hein of andere dure supermarkten en daarmee voor mij de lage prijs niet verzieken.
Een uitgekiende hoeveelheid personeel, slechts diegenen die echt nodig zijn. Een bepaalde manier van aanbieden van de spullen, dus in dozen inplaats van mooi geetaleerd.
Omdat er minder personeel loopt in de winkels en er ook geen bagagekluisjes zijn (kostenbesparend) is een optie voor de winkeleigenaar om winkeldiefstal te voorkomen af en toe in een tas te kijken.
Ik stel dus voor om de prijs laag te houden dat diegenen die daar moeite mee hebben verkassen naar de appie hein of andere dure supermarkten en daarmee voor mij de lage prijs niet verzieken.
- The One
- Superlid
- Geslacht:
@ Gijs,
Het is dus puur eigen belang Gijs?
Ok, dit Topic gaat uitsluitend over die winkels, maar wat is er mis met mijn redenatie (buiten het goedkoop houden van de produkten dan, ikzelf doe mijn boodschappen meestal bij de Hoogvliet en soms bij de Aldi) als ik het heb over dit onderwerp in het algemeen?
The One
Het is dus puur eigen belang Gijs?

Ok, dit Topic gaat uitsluitend over die winkels, maar wat is er mis met mijn redenatie (buiten het goedkoop houden van de produkten dan, ikzelf doe mijn boodschappen meestal bij de Hoogvliet en soms bij de Aldi) als ik het heb over dit onderwerp in het algemeen?
The One
Niet puur maar medeThe One schreef:@ Gijs,
Het is dus puur eigen belang Gijs?![]()
Wat er mis mee is? Er is op zich niks mis mee. Het is jouw mening en die respecteer ik., maar wat is er mis met mijn redenatie
Ik denk echter dat er een kwestie is van belangen afwegen.
Op dit punt vind ik het belang van een winkelier hoger liggen dan de belangen van de klant:
Als winkelier laat je iemand door jouw spullen sjouwen, je zit hem niet constant op de huid, je mag alles vastpakken en bekijken, je hebt legio mogelijkheid om dingen weg te moffelen (juist in die discountsupermarkten)
En bij de kassa wordt soms gevraagd of men even in de tas mag kijken.
Als we op vakantie gaan en het dus opeens in ons eigen belang is dat we in het vliegtuig kunnen stappen heeft kennelijk niemand er moeite mee om soms tot op het ondergoed te worden uitgekleed. Nu is het een winkelier die probeert zijn goederen te beschermen en dan is het opeens een discussiepunt.
Heb je daar moeite mee, is je goed recht maar blijf er dan in het vervolg weg zou ik zeggen, is iedereen tevreden.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Het gaat mij niet zozeer om de rechten of plichten 'an sich', maar om de redelijkheid en een goede verhouding tussen deze twee...
Ik kan mensen ook opschrijven als ze 3 km/h te hard rijden op een lege snelweg of 3 keer achter elkaar 'opkrassen' als ze 3 keer geen richting hebben aangegeven... Nou, ik weet zeker dat ik de voorpagina van de krant haal, ondanks dat het gewoon met verplichtingen te maken heeft...
Als een winkelier heel veel wordt bestolen door scholieren, vind ik het 100% terecht als hij een deurbeleid gaat voeren en niet meer dan 2 scholieren tegelijk binnenlaat...
En zo is het ook met tassencontrole... Alles in redelijkheid en als mensen gewoon ronduit onredelijk zijn, door alleen maar over hun rechten te beginnen en verder nergens oog of begrip voor hebben, dan heb ik daar totaal geen begrip voor en krijg ik absoluut een hele vieze smaak in mn mond....
En dan kunnen ze ook een onredelijke behandeling terug verwachten en straf ik ze voor alle plichten waar ik ze maar voor pakken kan.... En ik heb er totaal geen moeite mee om te straffen voor gedrag... Ik heb ook nog nooit een goed argument gehoord, om dit niet te doen... Sterker nog, ik word zelfs betaald om te straffen voor gedrag...
Een spiegel voor houden noem ik dat...Jij onbuigzaam en bot, de beambte/winkelier dus ook....
Ik kan mensen ook opschrijven als ze 3 km/h te hard rijden op een lege snelweg of 3 keer achter elkaar 'opkrassen' als ze 3 keer geen richting hebben aangegeven... Nou, ik weet zeker dat ik de voorpagina van de krant haal, ondanks dat het gewoon met verplichtingen te maken heeft...
Als een winkelier heel veel wordt bestolen door scholieren, vind ik het 100% terecht als hij een deurbeleid gaat voeren en niet meer dan 2 scholieren tegelijk binnenlaat...
En zo is het ook met tassencontrole... Alles in redelijkheid en als mensen gewoon ronduit onredelijk zijn, door alleen maar over hun rechten te beginnen en verder nergens oog of begrip voor hebben, dan heb ik daar totaal geen begrip voor en krijg ik absoluut een hele vieze smaak in mn mond....
En dan kunnen ze ook een onredelijke behandeling terug verwachten en straf ik ze voor alle plichten waar ik ze maar voor pakken kan.... En ik heb er totaal geen moeite mee om te straffen voor gedrag... Ik heb ook nog nooit een goed argument gehoord, om dit niet te doen... Sterker nog, ik word zelfs betaald om te straffen voor gedrag...

Een spiegel voor houden noem ik dat...Jij onbuigzaam en bot, de beambte/winkelier dus ook....
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- The One
- Superlid
- Geslacht:
@Gijs,
Dus jij hebt geen last van dat opgelaten
gevoel als er een lange rij achter je staat en je wordt gevraagd, nadat er al vijf klanten ongehinderd door hebben mogen lopen, om je tas aan de beveiligingsmedewerker te tonen?
Ook al heb je niets fout gedaan, je krijgt door de rij wel dat stempel opgedrukt.
Ok, ik snap zo´n winkelier best wel, ik hoop alleen dat hij wel beseft dat klanten niet graag nog eens zoiets meemaken en hij die dus verliest.
Ik maak me hier druk om omdat ik het zelf ook wel eens heb meegemaakt, en nee ik had niets gestolen, maar had daar echt niet zo´n lekker gevoel bij. Toen wist ik nog niet wat ik nu wel weet, dat dit dus gewoon niet mag.
O ja, ´k zie je bij de Aldi
@zijlvaart67,
Mij ging het wel een beetje "an sich", zie bovenstaande, maar inderdaad als een winkelier netjes bij de ingang aangeeft wat de regels zijn, heb ik er ook minder moeite mee, mits het wel steekproefsgewijs óf bij iedere klant gebeurt. Ben je het inderdaad niet met die regels eens, dan moet je daar gewoon niet gaan winkelen
Waar zijn ze trouwens gebleven die ouderwetse kruideniers, waar je alles aan de toonbank kon verkrijgen....
The One
Dus jij hebt geen last van dat opgelaten

Ook al heb je niets fout gedaan, je krijgt door de rij wel dat stempel opgedrukt.
Ok, ik snap zo´n winkelier best wel, ik hoop alleen dat hij wel beseft dat klanten niet graag nog eens zoiets meemaken en hij die dus verliest.
Ik maak me hier druk om omdat ik het zelf ook wel eens heb meegemaakt, en nee ik had niets gestolen, maar had daar echt niet zo´n lekker gevoel bij. Toen wist ik nog niet wat ik nu wel weet, dat dit dus gewoon niet mag.
O ja, ´k zie je bij de Aldi

@zijlvaart67,
Mij ging het wel een beetje "an sich", zie bovenstaande, maar inderdaad als een winkelier netjes bij de ingang aangeeft wat de regels zijn, heb ik er ook minder moeite mee, mits het wel steekproefsgewijs óf bij iedere klant gebeurt. Ben je het inderdaad niet met die regels eens, dan moet je daar gewoon niet gaan winkelen
Waar zijn ze trouwens gebleven die ouderwetse kruideniers, waar je alles aan de toonbank kon verkrijgen....

The One
Heb ik totaal geen last van en ook geen moeite mee.The One schreef:@Gijs,
Dus jij hebt geen last van dat opgelatengevoel als er een lange rij achter je staat en je wordt gevraagd, nadat er al vijf klanten ongehinderd door hebben mogen lopen, om je tas aan de beveiligingsmedewerker te tonen?