Politie decibel controle sportuitlaat auto.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

robh
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door robh »

Mofkap schreef:Vermits de Belgische wetgeving in Nederland van toepassing zou zijn .......

:oops: nee dat kan uiteraard niet...

mofkap heb jij de nederlandse wetgeving betreft sportuitlaten in een file staan?
daar ben ik dan wel erg benieuwd naar...

ik moet dan morgen ff verder spitten... :oops: :oops: :oops: :oops:

robh
robh
Infopolitie Gast

Mofkap schreef:
MarcH schreef:Edit: ik was te laat
Allez sunne, het is u vergeven. :D

Overigens begrijp ik niet wat het geluid van een uitlaat met sportief te maken heeft.
Maar dat zal aan mij liggen. :wink:

:lol: zelfs ik :lol:

robh
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

sorry rob, ik lach je NIET uit, maar kan een kleine glimlach niet onderdrukken..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed

Ongelezen bericht door Botje »

robh schreef: mofkap heb jij de nederlandse wetgeving betreft sportuitlaten in een file staan?
Nederland heeft geen wetgeving met betrekking tot sportuitlaten. Een auto moet voldoen aan de gegevens die in het kentekenregister zijn opgenomen. Daar valt ook het maximale aantal dB onder. Je kunt er een andere blikken uitlaat onder hangen, een stalen, een zilveren of een gouden, hij mag niet meer dB hebben dan in het kentekenregister is vermeld. Met en hele kleine marge natuurlijk.

Over het hoe en wat van het meten moet je hier even klikken.
robh
Infopolitie Gast

Botje schreef:
robh schreef: mofkap heb jij de nederlandse wetgeving betreft sportuitlaten in een file staan?
Nederland heeft geen wetgeving met betrekking tot sportuitlaten. Een auto moet voldoen aan de gegevens die in het kentekenregister zijn opgenomen. Daar valt ook het maximale aantal dB onder. Je kunt er een andere blikken uitlaat onder hangen, een stalen, een zilveren of een gouden, hij mag niet meer dB hebben dan in het kentekenregister is vermeld. Met en hele kleine marge natuurlijk.

bedankt!
:D robh
MasterTuning
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door MasterTuning »

Botje schreef:

Hoe kan de persoon zelf vinden hoeveel is toegestaan onder zijn auto?
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Een beetje merkgarage moet dit zo kunnen vertellen, het zijn immers voor het grootste deel typekeuringen. Bij een individuele keuring zou u zelf de papieren van de keuring moeten hebben.

Ik heb het net nog even geprobeerd via de online gegevens bij de RDW, helaas is die database voor onderhoud tijdelijk uit de lucht.
alpie
Infopolitie Gast

uitlaat en zwarte ramen

Ongelezen bericht door alpie »

hallo ik was ront 7 uur savonds aan gehouden door de politie
agent zegt dat men uitlaat veel lawaai maakt terwijl er midden demper er tusse zit
en als ie stationair draait hoor je em amper aleen als ik meer toeren maak hoor je em zelfs als ik langzaam rij of optrek hoor je em niet eens ma die agent komt zegge dat et niet meer dan 6db mag zijn en moet minder dan 6 zijn ma officele db`s zijn tog in de buurt van 80 0fz0 tot 95 hoorde ik van een maat van me en later begon ie over men voor ramen van men deuren zegt ie dat et te donker is terwijl je me wel ziet zitten ik begrijp die vent niet geen 1 agent houd mij aan hier in et noorden aleen die agent wel men vorige auto had dat ook zelfde als ik nu heb heb bezwaar schrift geschreven was nix mis mee hoefde geen boete te betalen komt ie agent schrijfe van 130 euro voor men ramen en dat men uitlaat te veel lawaai maakt :S terwijl die stil is zegt ie ook nog je hebt midde demper er tusse :S ik snap die vent niet geen 1 agent maakt probleem en hij zegt dat men voor raam van men deuren te donker is en dat et nie mag en een andere agent had me aan gesproken dat et ook nie mog maar ze ging et na checke kwam pa dagen later zegge dat ik tog gelijk had enzo wat moet ik nu doen om gelijk te krijgen mvg alpie
Gast
Infopolitie Gast

Re: uitlaat en zwarte ramen

Ongelezen bericht door Gast »

alpie schreef:hallo ik was ront 7 uur savonds aan gehouden door de politie
agent zegt dat men uitlaat veel lawaai maakt terwijl er midden demper er tusse zit
en als ie stationair draait hoor je em amper aleen als ik meer toeren maak hoor je em zelfs als ik langzaam rij of optrek hoor je em niet eens ma die agent komt zegge dat et niet meer dan 6db mag zijn en moet minder dan 6 zijn ma officele db`s zijn tog in de buurt van 80 0fz0 tot 95 hoorde ik van een maat van me en later begon ie over men voor ramen van men deuren zegt ie dat et te donker is terwijl je me wel ziet zitten ik begrijp die vent niet geen 1 agent houd mij aan hier in et noorden aleen die agent wel men vorige auto had dat ook zelfde als ik nu heb heb bezwaar schrift geschreven was nix mis mee hoefde geen boete te betalen komt ie agent schrijfe van 130 euro voor men ramen en dat men uitlaat te veel lawaai maakt :S terwijl die stil is zegt ie ook nog je hebt midde demper er tusse :S ik snap die vent niet geen 1 agent maakt probleem en hij zegt dat men voor raam van men deuren te donker is en dat et nie mag en een andere agent had me aan gesproken dat et ook nie mog maar ze ging et na checke kwam pa dagen later zegge dat ik tog gelijk had enzo wat moet ik nu doen om gelijk te krijgen mvg alpie
Dopfel
Superlid
Superlid
Roepnaam: Jan Willem
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Dopfel »

Begin eens met fatsoenlijk Nederlands en het gebruik van leestekens. Ik krijg al hoofdpijn als ik een halve regel heb gelezen... :?
Stultorum infinitus numerus est.
choppie cop
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door choppie cop »

Ik weet niet precies wat je nu bedoelt ALPIE maar ik haal er het volgende uit:

- je hebt getinte ramen.
Volgens de wet moeten je voorruit en zijruiten (vd best en bijrijder) minimaal 75% licht doorlaten. Praktijk wijst uit dat iedere verandering, door bijv folie of div coatings, er voor zorgen dat dit minder is dan 50%. Er is een meetmiddel, de Tintman, die de lichtdoorlaatbaarheid meet. Zonder meting kan je geen verbaal krijgen. Bij constatering moet het wel gelijk opgelost worden, verwijderen folie dus, doe je dit niet dan wordt je kentekenbewijs ingevorderd.

- iets over geluid.
Lees de vorige pagina's eens door. Volgens mij staat daar alles al. Daarnaast meten we bij een bepaald toerental. Maar ook hier geldt dat meten is weten.

Maar laten we eerlijk zijn. Eigenlijk weten we allebei wel wat mag en kan. daar hebben we toch geen meetmiddel voor nodig. :wink: 8)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Re: uitlaat en zwarte ramen

Ongelezen bericht door Frans »

Hallo, ik ben zo rond 19:00 uur staande gehouden door de politie. De agent die me staande hield zei dat mijn uitlaat teveel lawaai maakt, dat terwijl er een middendemper tussen zit. Als mijn auto stationair draait hoor je hem amper en alleen als ik meer toeren maak hoor je hem. Als ik langzaam rijdt of optrek hoor je hem niet eens maar de agent zei dat het niet meer dan 6 dB mag zijn maar de officiele geluidsaantallen liggen toch in de buurt van de 80 tot ongeveer 95. Dat is wat ik tenminste van een maat van me hoorde.

Later begon de agent over de ruiten van mijn portieren. Hij zei dat deze te donker waren, dat terwijl hij me wel gewoon ziet zitten. Ik begrijp deze agent niet helemaal. Volgens justitie was er niks mis met mijn ruiten en ik hoefde de boete dus ook niet te betalen. Vervolgens komt deze agent en hij bekeurd me voor € 130,- voor zowel de donkere ramen als de uitlaat terwijl deze laatste juist erg stil is.

Vervolgens zegt deze agent ook nog eens dat ik er een middendemper erutssen heb zitten. Nogmaals, ik snap die agent niet, er is geen enkele agent die een probleem maakt alleen deze agent zegt dat mijn ruiten te donker zijn en dat dat niet mag. Een andere agent had me al eerder hierover aangesproken maar hij heeft het nagekeken. Een paar dagen later kwam hij met de mededeling dat ik toch gelijk had.

Wat moet ik nu doen om mijn gelijk te halen ?

mvg

Alpie

Opmerking van moderator ..::Frans::..

Beste Alpie, ik heb nu deze ene maal je posting gewijzigd in leesbaar en normaal Nederlands. Toevallig ben ik aardig op de hoogte van mensen met een dyslectische afwijking en zelfs met analfabeten. Tot beide doelgroepen behoor je zeker niet, kortom, het lijkt wel of je doelbewust verkeerd aan het schrijven bent. Ik zal deze vraag laten staan, maar de eerstvolgende posting die je op het niveau kikkervisje neerpent is de laatste. Als je geen leesbaar Nederlands kunt schrijven dan houdt het op en zal ik het gehele onderwerp definitief sluiten.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mwb
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Aha, staat dat er !

Dan is het antwoord:

jekan wel moeite om gulijk te krijge maar dazou ik zelluf niedoen want ju hep tochnie gelijk en dan kun je het ook niet krijggum en dan kujje de zaak wel voor laten komen maar daggatochnie wan die rechter geef de agent tocggelijk.

Ugh.
mwb
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

mwb schreef: jekan wel moeite om gulijk te krijge maar dazou ik zelluf niedoen want ju hep tochnie gelijk en dan kun je het ook niet krijggum en dan kujje de zaak wel voor laten komen maar daggatochnie wan die rechter geef de agent tocggelijk.
U kun wellicht een poging ondernemen om uw gelijk te halen.
Ik zelf echter, wil U adviseren om zulks niet te doen.
Immers, voor zover ik uw zaak kan inschatten, ben ik de mening toegedaan dat U in een langdurige, kostbare, juridische procedure uiteindelijk toch tot de conclusie zult moeten komen dat U in deze aan het kortste eind zult trekken en de rechterlijke macht zich aan de zijde van de politie zal scharen.
Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Bedankt voor de vertaling, mwb.

Dat "friesch" blijft lastig te verstaan en te begrijpen. :D
Gesloten