Hallo, ik ben zo rond 19:00 uur staande gehouden door de politie. De agent die me staande hield zei dat mijn uitlaat teveel lawaai maakt, dat terwijl er een middendemper tussen zit. Als mijn auto stationair draait hoor je hem amper en alleen als ik meer toeren maak hoor je hem. Als ik langzaam rijdt of optrek hoor je hem niet eens maar de agent zei dat het niet meer dan 6 dB mag zijn maar de officiele geluidsaantallen liggen toch in de buurt van de 80 tot ongeveer 95. Dat is wat ik tenminste van een maat van me hoorde.
Later begon de agent over de ruiten van mijn portieren. Hij zei dat deze te donker waren, dat terwijl hij me wel gewoon ziet zitten. Ik begrijp deze agent niet helemaal. Volgens justitie was er niks mis met mijn ruiten en ik hoefde de boete dus ook niet te betalen. Vervolgens komt deze agent en hij bekeurd me voor € 130,- voor zowel de donkere ramen als de uitlaat terwijl deze laatste juist erg stil is.
Vervolgens zegt deze agent ook nog eens dat ik er een middendemper erutssen heb zitten. Nogmaals, ik snap die agent niet, er is geen enkele agent die een probleem maakt alleen deze agent zegt dat mijn ruiten te donker zijn en dat dat niet mag. Een andere agent had me al eerder hierover aangesproken maar hij heeft het nagekeken. Een paar dagen later kwam hij met de mededeling dat ik toch gelijk had.
Wat moet ik nu doen om mijn gelijk te halen ?
mvg
Alpie
Opmerking van moderator ..::Frans::..
Beste Alpie, ik heb nu deze ene maal je posting gewijzigd in leesbaar en normaal Nederlands. Toevallig ben ik aardig op de hoogte van mensen met een dyslectische afwijking en zelfs met analfabeten. Tot beide doelgroepen behoor je zeker niet, kortom, het lijkt wel of je doelbewust verkeerd aan het schrijven bent. Ik zal deze vraag laten staan, maar de eerstvolgende posting die je op het niveau kikkervisje neerpent is de laatste. Als je geen leesbaar Nederlands kunt schrijven dan houdt het op en zal ik het gehele onderwerp definitief sluiten.