Maarja ik vind het wel een verschil tegenwoordig met kattekwaad of molestreren
Mishandeling
Moderator: Moderatorteam
-
Chrisje TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
ja, dat kan.Walter schreef:Is het niet zo March dat wanneer het vergrijp zeer ernstig is voor de 16 jarige het volwassenenstrafrecht zou kunnen worden toegepast?
Bij mijn weten kunnen 16 en 17 jarigen volgens het volwassenen recht behandeld worden.
Maar dan zal wel aangetoond moeten worden dat de verdachte zich als volwassene gedraagt.
Laatst gewijzigd door Guido op 19 jun 2006, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Komodo TS
- Infopolitie Gast
Komodo en Chrisje
1: Zouden jullie wat minder de quote-knop willen gebruiken. Als je reageert op een posting die er net boven staat is quoten overbodig. Wil je reageren op een posting, waar al tig postings overheen zijn gegaan, heeft quoten wel zin.
En Chrisje: We proberen in het gastendeel van het forum altijd serieuze antwoorden te geven op de vragen. Als lid kun je de rest van het forum bekijken en dan zul je zien dat er een speciaal humoronderdeel bestaat. Zo wordt het gastendeel gevrijwaard van lollig bedoelde opmerkingen die misschien niet zo overkomen.
1: Zouden jullie wat minder de quote-knop willen gebruiken. Als je reageert op een posting die er net boven staat is quoten overbodig. Wil je reageren op een posting, waar al tig postings overheen zijn gegaan, heeft quoten wel zin.
En Chrisje: We proberen in het gastendeel van het forum altijd serieuze antwoorden te geven op de vragen. Als lid kun je de rest van het forum bekijken en dan zul je zien dat er een speciaal humoronderdeel bestaat. Zo wordt het gastendeel gevrijwaard van lollig bedoelde opmerkingen die misschien niet zo overkomen.
Laatst gewijzigd door thijeleo op 19 jun 2006, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Jep op grond van artikel 77b Sr op basis van het ernst van het begane feit, de persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het feit is begaan. Mishandeling valt in de regel niet binnen de categorie van feiten waarvoor men daartoe overgaat, uitzonderingen daargelaten.Walter schreef:Is het niet zo March dat wanneer het vergrijp zeer ernstig is voor de 16 jarige het volwassenenstrafrecht zou kunnen worden toegepast?
-
::: TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Beste puntje puntje.....
Ik snap dat je steeds een antwoord wil hebben op de vraag wat de straf zal zijn. Zoals al eerder aangegeven is dat niet aan ons daar uitspraken over te doen. Het heeft met zoveel factoren te maken en uiteindelijk, mocht het zover komen, met de rechter die een vonnis zal wijzen.
Wel bekend bij de politie, of niet. Het zal allemaal wel meespelen maar waartoe dat leidt is aan de rechter. OF, indien er geschikt gaat worden, aan de OvJ.
Kortom, niemand kan jou een antwoord geven...want niemand zit hier straks op de stoel van de magistraat.
Enne als ik het verhaal in het kort zo lees, hebben ze willens en wetens, met voorbedachte rade, een ander met een knuppel bewerkt. En dat is een zeer ernstig vergrijp en zal (en mag) denk ik zwaarder wegen dan het verleden van je vriendje.
Ik snap dat je steeds een antwoord wil hebben op de vraag wat de straf zal zijn. Zoals al eerder aangegeven is dat niet aan ons daar uitspraken over te doen. Het heeft met zoveel factoren te maken en uiteindelijk, mocht het zover komen, met de rechter die een vonnis zal wijzen.
Wel bekend bij de politie, of niet. Het zal allemaal wel meespelen maar waartoe dat leidt is aan de rechter. OF, indien er geschikt gaat worden, aan de OvJ.
Kortom, niemand kan jou een antwoord geven...want niemand zit hier straks op de stoel van de magistraat.
Enne als ik het verhaal in het kort zo lees, hebben ze willens en wetens, met voorbedachte rade, een ander met een knuppel bewerkt. En dat is een zeer ernstig vergrijp en zal (en mag) denk ik zwaarder wegen dan het verleden van je vriendje.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Als de verdachten (minderjarig of niet) thans nog steeds in (voor)arrest zitten dan wordt de zaak kennelijk hoog opgenomen en is een forse straf te verwachten.
Indien het meerderjarige strafrecht NIET wordt toegepast dan is de maximum op te leggen straf 2 jaar Jeugddetentie. Afhankelijk van de geestelijke toestand van de minderjarige verdachte zou ok een PIJ (Plaatsing in een Inrichting voor Jeugdigen) dat is een soort TBS voor minderjarigen kunnen plaatsvinden. Die kan langer duren dan 2 jaar. Als het vriendje van ... verder geen geweldsdelicten op zijn naam heeft staan is een PIJ niet erg waarschijnlijk.
Over de precieze uitkomst van deze zaak kunnen wij inderdaad geen zinnig woord zeggen.
Indien het meerderjarige strafrecht NIET wordt toegepast dan is de maximum op te leggen straf 2 jaar Jeugddetentie. Afhankelijk van de geestelijke toestand van de minderjarige verdachte zou ok een PIJ (Plaatsing in een Inrichting voor Jeugdigen) dat is een soort TBS voor minderjarigen kunnen plaatsvinden. Die kan langer duren dan 2 jaar. Als het vriendje van ... verder geen geweldsdelicten op zijn naam heeft staan is een PIJ niet erg waarschijnlijk.
Over de precieze uitkomst van deze zaak kunnen wij inderdaad geen zinnig woord zeggen.
Stay safe out there.
-
Komodo TS
- Infopolitie Gast
@::: : Luister, vrijwel niemand krijgt van pa en ma te horen "trap jantje maar in elkaar, daar wordt ie hard van". In de zeldzame gevallen dat dat wel gebeurt is er iets zeer ernstigs aan de hand en kun je slechts hopen dat de kinderen rap in een normaal pleeggezin terecht komen. Toen ik als kind gepest werd, zei mijn pleegvader dat ik niet op mijn kop moest laten zitten. Wat denk je dat hij bedoelde? Niet dat ik een schep pakte en daarmee een van de pesters neersloeg, kan ik je vertellen. Ik ben naderhand als tiener nog wel een paar keer met de politie in aanraking geweest, zoals dat dan heet. Dacht je dat mijn pleegouders zich dat op die manier hadden voorgesteld, toen ze mij opnamen? Natuurlijk niet! Je hebt als mens een deel dat van jezelf is, daar kan niemand aankomen, ook je ouders niet. En als er bij je de stoppen doorslaan, dan gebeuren er soms dingen waar niemand rekening mee had gehouden. Normaal bezien hoeven je ouders je echt niet te vertellen dat je niet je gram gaat halen met een honkbal knuppel ofzo. En als dan later blijkt dat jij dat wel nodig hebt, dan is daar uiteindelijk de politie die je dat komt uitleggen. En dat is wat die vrienden van je nu gaan meemaken. En dat kan mee- of tegenvallen, het is echt ondoenlijk voor een stel mensen op een forum, zelfs al zijn het politiemensen, om een goede voorspelling te doen over de straf die ze gaan krijgen. Het is echt gewoon afwachten en vooral SPIJT betuigen (moet ie het wel menen, natuurlijk :engel: ).