Vonnis ''rijden zonder verzekering''
Moderator: Moderatorteam
-
FlyingDutchman TS
- Infopolitie Gast
Ik ben het helemaal met onyx eens. Zie mijn post äanrijding, tegenpartij onverzekerd" in het archief. De aanrijding vond begin december 2005 plaats. Ik zit nog steeds met de schade van € 1000,- en ondanks mijn aangifte bij de politie gebeurt er helemaal niets met de veroorzaker. Ik denk dat ik ook mijn verzekering maar eens opzeg. Spaart toch een hoop geld! 
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
De boete (of ter vervanging daarvan die 7 dagen) is een straf die in dit geval voorwaardelijk is opgelegd, dus behoeft de boete niet te worden betaald. Er staat een proeftijd van 2 jaren op en dat is eigenlijk de inhoud van het voorwaardelijk: de veroordeelde mag binnen de proeftijd niet voor hetzelfde feit in de fout gaan.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Geheel correct en tevens juist. Gast schiet weinig op met al die verschillende antwoorden.Stef schreef:Nee, u hoeft de boete nog niet te voldoen. Gaat u weer in de fout dan ziet u de acceptgiro vanzelf verschijnen.
U heeft het over uw voorwaardelijke straf toch nog willen voldoen. Dat lijkt me nogal onlogisch of denkt u binnen korte tijd weer zwaar de fout in te gaan?
Stay safe out there.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Controle op het verzekerd zijn van een motorvoertuig geschiedt ook middels een registercontrole.Onyx schreef:Dus iedereen mag tenminste 1 x net zolang onverzekerd rondrijden zonder sancties...das mooi te weten.beamer schreef:Voorwaardelijke straf, waarom zou het niet kunnen? Misschien first-offender en geen gevaarzetting??![]()
En gevaarzetting.. die onverzekerde figuren staan er nou niet om bekend dat ze rustig blijven staan wachten op de politie na een aanrijding.
Vind het ronduit belachelijk dat iemand die wordt gepakt met onverzekerd rijden er vanaf zou kunnen komen met een voorwaardelijke straf.
Dan begin ik wel te begrijpen waarom zoveel gasten in oudewagens lekker onverzeker rondrijden..pakkans is al nihil, en mocht je gepakt worden, geen probleem.. "niet meer doen he!, wel thuis!"
Als een auto (waarvoor een kenteken is afgegeven) in onderdelen op zolder ligt en de kentekenhouder heeft verzuimd het kenteken te schorsen dan kan hij OOK een boete krijgen voor het niet verzekerd zijn van de betreffende auto.
Ik kan mij voorstellen dat de rechter daarmee rekening houdt als hij een vonnis velt.
Stay safe out there.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
In zo'n geval kan ik me daar wel iets bij voorstellen.SWAT schreef:Controle op het verzekerd zijn van een motorvoertuig geschiedt ook middels een registercontrole.
Als een auto (waarvoor een kenteken is afgegeven) in onderdelen op zolder ligt en de kentekenhouder heeft verzuimd het kenteken te schorsen dan kan hij OOK een boete krijgen voor het niet verzekerd zijn van de betreffende auto.
Ik kan mij voorstellen dat de rechter daarmee rekening houdt als hij een vonnis velt.
Gezien de manier waarop het "verhaal" zich ontvouwd in dit topic krijg ik toch het idee dat de Ts gewoon rijdend gepakt is, maar inderdaad.. er bestaat toch altijd weer "grijs" in onze wereld.