Baldadigheid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Het is me duidelijk nu, hartstikke dank voor de hulp/uitleg.

Om even op de baldadigheid uit dit topic verder te gaan. Eerder werd al gezegd dat baldadigheid een ruim begrip is. Maar er kan in principe ook schade ontstaan als het bord wordt weg gehaald door de inkomsten die mislopen kunnen worden? In dat geval zou je ook weer op vernieling uit kunnen komen...
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

VOLGENS HEM was het afval. Wie is hij om daarover te oordelen? Op het moment dat hij het bord pakt mag hij niet uitgaan van afval, maar van een object dat eigendom is van iemand, in welke slechte staat het object ook verkeert.

Degene, die het bord pakt weet dus niet of het afval is en mag het dan ook niet als zodanig gaan behandelen.

Zou wel raar zijn als je dat doortrekt naar mijn kerstboomverkoopstalletje. Dat bord wil ik het volgende jaar weer gebruiken en is dus geen afval voor mij, maar gewoon mijn eigendom. Hij neemt dat zonder mijn toestemming weg en gebruikt het alsof het zijn eigendom is, ergo hij pleegt diefstal.
venco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door venco »

Toch lastig.
Bv. voor een groenmedewerker die half juli daar de boel schoon houd en met alle goede bedoelingen dat bord mee neemt om weg te gooien.
Voor dat die het door heeft kan hij dus die bon voor baldadigheid krijgen.
Maar als ik het dan goed begrijp?
Kan een iets te "fanatieke" agent ook nog gaan vragen(als hij toevallig de eigenaar kent) of die aangifte wil doen.
Dus dan een PV voor de groenmedewerker omdat het diefstal is.

Ik weet dat het erg kort door de bocht is maar zou kunnen toch?
Of sla ik de plank echt heel erg mis?

Met veel groeten,
Venco
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Bij een groenmedewerker zal de opzet van het weghalen met een andere bedoeling zijn dan bij een nachtelijke discoganger. Je zit daarmee dus verkeerd.
Jos TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Jos »

Knakker schreef:Daarom vermoed ik ook dat

A:het bord niet gedumpt was en
B:er niet alleen mee gelopen werd.

Misschien kan de vraagsteller wat specifieker zijn.
Je hebt gelijk, ik heb het niet genoeg toegelicht.

Ik ging er van uit dat de eigenaar afstand van het bord had gedaan niet alleen omdat de kerstbomen al lang weg waren, maar ook omdat het bord niet op zijn terrein stond maar dus 400 meter verderop langs een openbare weg tegen een hek. Hij was dus eigenlijk illegaal reclame aan het maken. Het was een plank, waar slordig kersbomen 400m op geverfd was.
Ik zag het als kunst, en ik wilde het graag meenemen voordat iemand het kapot zou maken of de gemeente het op zou ruimen. Ik had dus geen slechte bedoelingen. Over de manier waarop ik het bord meenam, ik fietste rustig met het bord onder mijn arm.

Dit is wel een interressante discussie geworden trouwens
snoeike TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door snoeike »

Toch lastig.
Bv. voor een groenmedewerker die half juli daar de boel schoon houd en met alle goede bedoelingen dat bord mee neemt om weg te gooien.
Voor dat die het door heeft kan hij dus die bon voor baldadigheid krijgen.
Maar als ik het dan goed begrijp?
Kan een iets te "fanatieke" agent ook nog gaan vragen(als hij toevallig de eigenaar kent) of die aangifte wil doen.
Dus dan een PV voor de groenmedewerker omdat het diefstal is.
Het ligt eraan want je moet ook de bedoeling hebben om het bord jezelf toe te eigenen en dan is het diefstal. Dit moet dan blijken uit het verhoor van de verdachte.
Gesloten