invoering nieuw uniform

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Ik vind zo'n witte blouse toch echt niet verkeerd staan. Als je zo'n witte blouse ziet staan naast een collega's met nog een oude blauwe dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar de witte.
Even wat logo's op de armen nog, en iedereen weet dat hij niet bij jou zijn drankjes moet gaan bestellen.
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

:D :D
Airhead
Lid
Agent
Roepnaam: Captain
Geslacht:

Ongelezen bericht door Airhead »

Ik heb de nieuwe broek binnen gekregen.
lichter blauw en zou nieuw materiaal zijn.

aangetrokken..... ik kon niet eens mijn knie meer dan 90 graden buigen! om over rennen, klimmen of bukken maar helemaal niet te spreken.

voor de duidelijkheid. ik heb al jaren maatje 251 en deze broek was dus ook in die maat. De broek was wat lengte betreft prima en rond m'n middel ook, zoals ik gewend was van het vorige model. Echter bij mijn bovenbenen zat het zo ongelofelijk strak! Nu heb ik getrainde bovenbenen en wellicht iets groter dan gemiddeld, maar een "gemiddelde" collega die ook toevallig ook zijn nieuwe broek aan het passen was had hetzelfde probleem.

Vervolgens opgebeld naar het KLPD afdeling kleding (of hoe dat ook heet)Zij vertelden mij dat dit vanwege het nieuwe model is, smallere broekspijpen. Als de lengte en het rond m'n middel goed zat dan was er niets aan te doen, een andere maat zou dan te ruim gaan zitten, te lang of te kort zijn...
Ik kan met deze broek NIET werken. Een alternatief is er volgens het KLPD niet. Zit ik dan zo vreemd is elkaar dat mijn broeken speciaal vermaakt moeten worden? met het vorige model in ieder geval niet... :evil:
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Het zal waarschijnlijk toch een klusje voor de kleermaker worden. Maar hopen dat je dan een vakkundig type treft. Ik ben met mijn broeken, van het oude type nog, ook naar zo'n winkeltje gemoeten. Met mijn beenlengte zit ik nl precies tussen twee pijplengtes in. De beste man heeft toen wat van de broekspijpen afgeknipt, maar niet bij beide pijpen evenveel. Was nog een heel gedonder, om dat weer netjes te krijgen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Je bent niet de enige die erover klaagt...

De 'prijzen' van de 2e hands broeken stijgen bij ons al de pan uit want NIEMAND! wil met dat nieuwe spul lopen... Afgezien van jouw probleem loop je compleet voor l*l... :?

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

zijlvaart67 schreef:Je bent niet de enige die erover klaagt...

De 'prijzen' van de 2e hands broeken stijgen bij ons al de pan uit want NIEMAND! wil met dat nieuwe spul lopen... Afgezien van jouw probleem loop je compleet voor l*l... :?
Wat zijn "wij" dan ook eigenlijk dom vee, dat we dit allemaal zo laten gebeuren en "gewoon"gaan rondlopen in afzichtelijke niet goed zittende kleding.... :evil: :evil: :evil:
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

@ Baksteen.

Jij wordt toch gesponsord? Kun je dat logo niet gebruiken?
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

Mofkap schreef:@ Baksteen.

Jij wordt toch gesponsord? Kun je dat logo niet gebruiken?
:?

Ikke niet snap ??

Overigens ben ik allang blij dat ik zo'n 80% van de tijd in motorkleding werk :twisted: :wink:

(niet alleen om de kleding trouwens 8) )
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Als het goed is zouden de nieuwe overhemden vanaf eind december begin januari besteld kunnen worden.
Bij mij op het bureau loopt een nieuwe groep studenten, de helft van deze groep heeft de oude pantalon en de nieuwe jas, en de andere helft van de groep de nieuwe pantalon en de oude jas.......wel een grappig zicht als ze met z'n 8ten de straat op gaan.
Iedereen in een andere kleur :D

En als we die nieuwe jassen krijgen....geef mij maar die parka jas..... :roll:
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Ik loop in zo'n nieuwe jas. Over het uiterlijk ga ik het niet hebben, daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
Het zit verder wel goed. De jas is een stukje korter, waardoor het beter boven de koppel zit. Het is gemaakt van goretex. Ik heb er al een paar keer flink mee in de regen gelopen en het is helemaal waterdicht.
Een ander pluspunt is dat er een hoge kraag op zit. Ideaal als het koud is en/of waait.
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Mocht je in Apeldoorn ook kiezen tussen de korte en de parka? En ik neem aan dat er een zomer en winter uitvoering is.....
Iris TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Iris »

Ik denk alleen wel vaak als ik vluchtig kijk dat ik stadswachten zie lopen door die badges? op de schouders. Verder begin ik aan er aan te wennen.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Airhead schreef:Ik heb de nieuwe broek binnen gekregen.
lichter blauw en zou nieuw materiaal zijn.

aangetrokken..... ik kon niet eens mijn knie meer dan 90 graden buigen! om over rennen, klimmen of bukken maar helemaal niet te spreken.

voor de duidelijkheid. ik heb al jaren maatje 251 en deze broek was dus ook in die maat. De broek was wat lengte betreft prima en rond m'n middel ook, zoals ik gewend was van het vorige model. Echter bij mijn bovenbenen zat het zo ongelofelijk strak! Nu heb ik getrainde bovenbenen en wellicht iets groter dan gemiddeld, maar een "gemiddelde" collega die ook toevallig ook zijn nieuwe broek aan het passen was had hetzelfde probleem.

Vervolgens opgebeld naar het KLPD afdeling kleding (of hoe dat ook heet)Zij vertelden mij dat dit vanwege het nieuwe model is, smallere broekspijpen. Als de lengte en het rond m'n middel goed zat dan was er niets aan te doen, een andere maat zou dan te ruim gaan zitten, te lang of te kort zijn...
Ik kan met deze broek NIET werken. Een alternatief is er volgens het KLPD niet. Zit ik dan zo vreemd is elkaar dat mijn broeken speciaal vermaakt moeten worden? met het vorige model in ieder geval niet... :evil:

Haha ik voel een fantastische tijd aankomen. elke dag met een gescheurde broek naar de plv bureauchef.
Ik krijg het voor elkaar dat ik elke dienst in ME-broek mag lopen, mark my words.
Mijn 'oude vertrouwde' broeken, ook ondingen by the way, gaan op mysterieuze wijze ook allemaal kapot tijdens de dienst.
Het zal toch een scala aan eigen uitvoeringen gaan worden, net als nu. Ik loop al weken in een zwarte trui, die er verder als zijnde van de politie uitziet....een trui is soms best ok, hoef je tenminste geen jas aan als je op de auto moet. Maar goed, niemand die er echt moeilijk over doet. het kreng staat ook stukken beter dan zo'n waardeloze blauwe politietrui. En zolang het gepikt wordt dat iemand van mn ploeg met (angstaanjagend en verschrikkelijk) paars haar in uniform loopt.....knappe jongen die mij uit die zwarte trui krijgt.

O ja, Marvin.....parka's zijn voor bejaarde wijkagenten en straatvegers.
Wie rent, bekent!
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

O ja, Marvin.....parka's zijn voor bejaarde wijkagenten en straatvegers.
:lol: :lol: :lol:
etienne TS
Infopolitie Gast

Re: re

Ongelezen bericht door etienne »

marvinboogaard schreef:Mocht je in Apeldoorn ook kiezen tussen de korte en de parka? En ik neem aan dat er een zomer en winter uitvoering is.....
Ik heb beide :D
Maar de parka heb ik nog niet aangehad. Het moet wel hééél koud worden wil ik dat gaan doen :lol:
En dat nieuwe jack is ook goed warm als de binnenvoering erin zit.
Gesloten