boetes voor fietsen zonder voor en achterlicht
Moderator: Moderatorteam
-
ass.TSp TS
- Infopolitie Gast
En wat doen we met al die skaters op het fietspad/trottoir zonder licht.
Soms kom ik ze ook op de openbare weg tegen.
Overigens, ik moet de eerste agent nog tegenkomen die 's morgensvroeg al die scholieren die zonder licht in het donker naar school rijden een bekeuring geeft.
Zou een behoorlijk aantal bonnenboekjes vol worden!
Uiteraard gaat het ook om de mentaliteit van de fietsers (en ouders?), maar dat is een andere discussie
Soms kom ik ze ook op de openbare weg tegen.
Overigens, ik moet de eerste agent nog tegenkomen die 's morgensvroeg al die scholieren die zonder licht in het donker naar school rijden een bekeuring geeft.
Uiteraard gaat het ook om de mentaliteit van de fietsers (en ouders?), maar dat is een andere discussie
Is denk ik, sterker nog, zeker weten, een behoorlijke misvatting.ass.TSp schreef: Overigens, ik moet de eerste agent nog tegenkomen die 's morgensvroeg al die scholieren die zonder licht in het donker naar school rijden een bekeuring geeft.
Zou een behoorlijk aantal bonnenboekjes vol worden!:
Vanaf november wordt in deze regio stelselmatig op fietsers gecontroleerd in de vroege ochtenduren.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- The Scorpion
In onze gemeente, en ook de buurgemeentes wordt dit jaar een reparatieactie uitgevoerd.
De gemeente organiseert dit.
Op een bepaalde dag, begin november, kun je bij de fietsenmakers terecht waar gratis je verlichting wordt gerepareerd,
Een dynamo en evt. kop of achterlicht moet je wel zelf kopen maar het wordt gratis gemonteerd.
Gelijk daarna beginnen de verlichtingsacties.
De gemeente organiseert dit.
Op een bepaalde dag, begin november, kun je bij de fietsenmakers terecht waar gratis je verlichting wordt gerepareerd,
Een dynamo en evt. kop of achterlicht moet je wel zelf kopen maar het wordt gratis gemonteerd.
Gelijk daarna beginnen de verlichtingsacties.
- The Scorpion
- The Scorpion
- rai
- Geslacht:
Precies, en zo is het maar net.gvdbor schreef:daarom, het is een goede actie want ook als politie heb je een verhaal na die actie.
De gemeente heeft u de mogelijkheid geboden. U wilt niet, prima. doneren maar.
Wanneer komen de meeste fietsers er achter dat het rijden zonder licht een grote ergenis is bij "snelverkeer".....
Op het moment dat ze daar zelf ook deel van uit gaan maken en merken dat het toch wel vreselijk irritant is als je steeds moet remmen-uitwijken voor fietsers die in het donker, en het liefst nog donkere kleding aan, zonder verlichting uit zijstraatjes en dergelijke komen.
En de reden dat het zo zwaar trapt is tegenwoordig ook steeds minder aangezien steeds meer fietsen een geïntegreerde dynamo hebben en je dus niet eens merkt dat hij aan of uit staat, of van die verlichting die op batterijen werkt en alleen maar aan of uit hoeft te doen met een knopje.
Maar momenteel leeft volgens mij nog steeds de gedachte dat het stoer i.p.v. stom is om zonder verlichting te rijden. M.a.w. je hoort er schijnbaar niet bij als je met je licht aan rijdt.
Ik heb het al meerdere keren zien gebeuren dat er gewoon een politiewagen midden op het fietspad wordt geblokkeerd en iedere langskomende fietser of groep fietsers stelselmatig gecontroleerd wordt.ass.TSp schreef:Overigens, ik moet de eerste agent nog tegenkomen die 's morgensvroeg al die scholieren die zonder licht in het donker naar school rijden een bekeuring geeft.
-
robbie TS
- Infopolitie Gast
fietsen zonder licht
Ik vind de boete's veel te laag voor zonder licht fietsen, ik heb zelf meegemaakt dat als ik s'morgens vroeg met m'n scooter (met licht) naar m'n werk rijd dat er weer zo'n idioot van een fietser (vooral wielrenners) met donkere kleding op de weg rijd, en als het dan een beetje mistig is begint het meer op een misdrijf te lijken
-
Iris TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Re: fietsen zonder licht
robbie schreef:Ik vind de boete's veel te laag voor zonder licht fietsen, ik heb zelf meegemaakt dat als ik s'morgens vroeg met m'n scooter (met licht) naar m'n werk rijd dat er weer zo'n idioot van een fietser (vooral wielrenners) met donkere kleding op de weg rijd, en als het dan een beetje mistig is begint het meer op een misdrijf te lijken
verklaar u nader[/b]