laster? wat moet ik doen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Ik vind het dapper van die diender die dit gezegd heeft. Wens em veel succes want ik durf 10 tegen 1 te wedden dat het als de klachte wordt opgenomen ie meteen een sepot meekrijgt.

de hoeveelheid werk voor de zwaarte van het delict lijkt mij niet echt proportioneel.
claudia TS
Infopolitie Gast

claudia

Ongelezen bericht door claudia »

De zaak kreeg een onverwachte wending.
Dezelfde mensen die wisten dat ik bij het bedrijf sollicitieerden, heb ik ook verteld aangifte te hebben gedaan. ik hoopte dat zodoende de circel weer rond kwam en de dader nattigheid zou voelen.
Gisteren (vrijdag) is dat gebeurd. Mijn schoonzus (inderdaad, van alle gestoorde mensen in de wereld...) is vestigingsmanager en zij heeft een van haar medewerkers ertoe aangezet om dit te doen.
Ze wil de naam van de medewerker niet aan mij prijsgeven en heel de familie eist dat ik de procedure laat vallen omdat het anders haar baantje kost (maargoed, nu de mijne dus).

Dader op het spoor... en nu? Vind de politie dit beter? Wat zijn de strafmaten voor zowel mijn schoonzus als de collega?
Walter TS
Infopolitie Gast

sorry hoor, maar ik denk niet dat dit de juiste plek is om steeds die vragen te stellen. er is je advies gegeven, daarheb je niks mee gedaan en dan nu de vraag over de strafmaat weer. ik blijf erbij dat de aangifte op niks uit zal lopen. dus voor vragen verwijs ik je toch echt naar de politie terplaatse cq het OM.
claudia TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:sorry hoor, .
Maar ik heb dus WEL aangifte gedaan. En aangezien de dader nu bekend is verandert het mijns inziens de zaak. Maar "bedankt" voor de reactie
Walter TS
Infopolitie Gast

ik weet niet of het de zaak verandert. Het gaat er ook om WAT er gezegd is, HOE het gezegd is en OF het te bewijzen is dat je schoonzus aangezet heeft tot deze laster. Tot nu toe zijn het alleen van horen zeggen zaken. Het is niet om je teleur te stellen, maar ik zou de vlag nog niet buiten hangen.

Het is natuurlijk fijn te weten hoe e.e.a. nu zit maar of het ooit tot een zaak komt, trek ik sterk in twijfel....maar dat is mijn mening.
claudia TS
Infopolitie Gast

claudia

Duidelijk verhaal.
Ik weet nu in ieder geval wat ik moet verwachten, bedankt.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: claudia

Ongelezen bericht door SWAT »

claudia schreef: Dader op het spoor... en nu? Vind de politie dit beter? Wat zijn de strafmaten voor zowel mijn schoonzus als de collega?
Op het strafbare feit belediging staat volgens de wet een maximum straf. De rechter maakt in uiterste geval uit wat de straf zal moeten zijn. De politie heeft daar geen enkele zeggenschap of invloed op.
Bij een persoon die nog nooit met justitie in aanraking is gekomen zal een geldboete van tussen de 150 en 250 euro echter in de lijn der verwachtingen liggen.
claudia TS
Infopolitie Gast

Inmiddels heb ik contact opgenomen met de Politie, ze hebben inderdaad mij gevraagd een afspraak te maken om de klacht op te laten nemen.

Inmiddels had de politie terzake ook al stappen ondernomen. Toen ik tevergeefs aangifte kwam doen, heb ik een printje van het mailtje achtergelaten. De politie was zo vrij om hotmail al te benaderen voor het een en ander. Via de andere weg (de potentiele werkgever) had de politie ook al een mailtje gestuurd met het verzoek of het assurantiekantoor het originele mailtje wilde sturen.

En dit alles nog vóórdat de klacht was opgenomen!!!!

Ik vind het dus echt klasse van de politie, ze zijn ermee aan de slag gegaan.. Hoe dit afloopt weet ik natuurlijk ook niet, maar ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de tips. En misschien heb ik wel geluk gehad hoor maar ik ben toch blij dat de politie het zo behandelt...

Groet,

Claudia

ps of ik serieus ben met deze topic? Lijkt me wel, ik ondervind door dit voorval meer ellende dan ik publiekelijk wil maken, dus ik ben echt blij met de tips..
Gesloten