Waar doelde je op met deze vraag?
Waarom heb je deze vraag verwijderd?
Willem
In de mail staat het volgende
Geachte heer, mevrouw,
Onze bovengenoemde cliente YourHosting B.V., heeft ons verzocht de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, nu u ondanks herhaalde aanmaning in gebreke bent gebleven met de betaling van de openstaande vordering. In totaal bent u tot op heden verschuldigd:
Heeft u ook de herhaalde aanmaningen gekregen zoja waarom heeft u daar dan niet op gereageerd.
Nee, heb ik niet.
De reden dat ik dit bericht schreef was omdat ik in eerste instantie dacht zo maar een hele reeks aanmaningen te ontvangen.
Later besefte ik dat Aorta per abuis mij een hele reeks aanmaningen aan anderen gemailed heeft.
Wel heb ik me ooit eens aangemeld bij Your Hosting vvor een domeinnaam, maar hier wegens beeindiging van het bedrijf waar ik destijds voor werkte, van af gezien. Daarom hebben ze waarschijnlijk mijn email adres.
Wel heb ik al regelmatig met vrienden en collega's de volgende discussie gehad en nog steeds geen definitief antwoord op.
Is een aanvraag of bestelling via internet of email (dus zonder handtekening en/of creditcard etc.) nu eigenlijk rechtsgeldig?
Aan een kant kan ik mij n.m.l voorstellen van wel, aan de andere is hier wel erg makkelijk misbruik van te maken. Mij lijkt daarom dat er uiteindelijk wel een handtekening nodig is om een afspraak bindend te maken. Of bij aanschaf van een product b.v creditcard gegevens.
een domein aanvragen bij een host gaat niet zo makkelijk ten eerste vraag je een domein aan dan stuurd de hoster je een contract toe moet je tekenen pas hier vraag de host de domein aan bij http://www.sidn.nl zolang meneer niks heeft getekend heeft meneer ook nooit een domein gehad en hoeft hier ook niet voor te betalen
het zou mooi worden als iemand anders zoiets aanvraagt onder mijn naam
Een bestelling via internet is zeer zeker rechtsgeldig. De voorwaarden om een overeenkomst tot stand te laten komen zijn volgens het Burgerlijk Wetboek aanbod en aanvaarding. Als u dus het aanbod (registratie van een domein) heeft aanvaard, dan is de overeenkomst tot stand gekomen.
Het Burgerlijk Wetboek stelt verder geen eisen aan een overeenkomst en is zogezegd vormvrij.
Een voorbeeld: Ik kan u nu de eifeltoren (ja, dat grote lelijke ding in Parijs...) verkopen. Dat klinkt absurd, toch is het zo. Ik bied aan en u aanvaardt. Vervolgens heb ik een leveringsplicht en u een betalingsplicht. Ik kan dat ding echter niet leveren en u heeft zodoende een vordering op mij omdat ik mij niet aan de verplichting vloeiende uit de overeenkomst houd. Zo simpel gaat het!
In uw geval is er (blijkens de info) wel geleverd. Nu heeft u de betalingsplicht.
Your hosting is bereikbaar onder:
Internationaal: +31-(0)38-4530752
Fax: 038- 452.47.34
Aorta is bereikbaar onder:
Tel. 038 453 07 49
Fax 038 452 47 34
Beiden maken gebruik van dezelfde fax modaliteit! Ook de centrale nummers zitten dicht bij elkaar!
Ofwel: incassobureau en hoster zijn verwante rechtspersonen?
ik zou navraag doen bij de KvK van Zwolle, want ik heb heel sterk de indruk dat beide bedrijven onder een houder vallen en Aorta wellicht niet meer is dan een ´opgefokte debiteurenadministatie´ van your hosting met als enig doel ´de klant´ angst inboezemen.
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 20 jul 2005, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Registrant
Naam Schn*******
WAPENVELD Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact Valentijn B********
+31 (0)384530752 admin@yoursrs.com
Registrar FirstFind E-Consults
Adres verwijderd ZWOLLE Netherlands
Technisch contact Valentijn B****** (dezelfde als hierboven)
+31 (0)384530752 tech@yoursrs.com
Tchnisch contact V. B******* (dezelfde als hierboven)
+31 (0)384530752 domains@firstfind.nl
Nameserver ns3.firstfind.nl 217.170.2.195
Nameserver ns4.firstfind.nl 62.58.71.202
Datum registratie 14-02-2005
Record laatst gewijzigd 14-02-2005
Record onderhouden door NL Domain Registry
yourhosting.nl
Domeinnaam yourhosting.nl (volgend domein)
Status actief Registrant First Find
Zelfde adres verwijderd ZWOLLE Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact V. B****** (dezelfde als hierboven)
+31 (0)207779495 postmaster@yourhosting.nl
Technisch contact V. B******* (dezelfde als hierboven)
+31 (0)384530752 domains@firstfind.nl
Nameserver ns1.firstfind.nl 217.170.2.38 (zefde serverpark als aorta)
Nameserver ns2.firstfind.nl 62.58.71.5
Datum registratie 26-09-2001
Record laatst gewijzigd 05-05-2003
Record onderhouden door NL Domain Registry
nogmaals zonder handtekening kaner geen domein aangevraagd worden bij http://www.sidn.nl
ook is het l#l koek dat als je je ergens voor aanmeld en daar voor geen handtekening of creditcard gegevens invulde je niet tot kopen verplicht bent dat zou helemaal mooi worden ik start een internet bedrijfje bied een dienst aan vul hier en daar wat dingen in als zijnde algemene voorwaarden op mijn site en zodra er iemand een vraag stelt via de mail zijn ze gelijk de l#l zonder handtekening is er geen rechtsgeldig bewijs van aankoop
het betreffende bedrijf zal eerst een pro-forma rekening sturen daar kan dan door de klant op geregeerd worden reageerde de klant niet komt de pro-forma te vervallen
dit ruik gewoon naar oplichting
als dit allemaal wel mogelijk was kan ik gewoon op naam van iemand anders van alles bestelen op het internet en de rekening gaat naar de gene wiens naam ik gebruikt heb
thijeleo schreef:Even een whois op beide domeinen:
............................
Conclusie: een en hetzelfde bedrijf.
Dacht ik al. Nu is het best mogelijk dat een bedrijf een eigen incassobureau heeft als verlengde van haar debiteurenadminstatie, maar dat is alleen zo als je er vaak gebruik van denkt te moeten maken.
Jij bent een goede speurder Thunderstreak!
Er zijn trouwens veel goede speurders hier moet ik zeggen, mijn complimenten.
Ik heb het zelfde ooit eens gehad met een visagie cursus voor mijn vrouw. Toen ze daar vroeg de cursus 1 periode later te mogen doen kregen we spontaan een brief van een incasso bureau.
Daar er normaal op dit soort briefen gegevens als kvk en btw nummer staan kreeg ik mijn twijfels en belde ze met de vraag naar hun kvk.
Dit is 7 maanden geleden en ik heb er nooit van weer gehoord.
Stel het gaat idd om het zelfde bedrijf, en het incasso bureau bestaat dus niet. Zijn zij dan strafbaar?