wietplanten in de tuin

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ok dan... :wink:

En kan iemand mij dan een samenvatting geven van het hele gedoogbeleid?
* Wat mag een coffeeshop in huis hebben?
* Hoeveel mag je als 'producent' (thuiskweker?) daar afleveren?
2 weken geleden hebben collega's nog 6 vuilniszakken wiet inbeslaggenomen. 'Was voor de coffeeshop, die moet ook bevoorraad worden'. (heeft 'ie geen ongelijk in)
* Hoeveel mag je binnen en buiten Nederland brengen?
*Hoeveel mag je hebben voor eigen gebruik?

Wie denkt dat hij mij dat uit kan leggen? :lol:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Dat is oude informatie Mo. Tegenwoordig produceert een plantje wel wat meer.
Zie mijn eerder posting Rich (17 juli 10.20 uur), alwaar ik dit al aangeef (dat er tegenwoordig planten zijn met toppen en zijtoppen van totaal 20 gram). Dat men vanwege dit dus niet meer alleen uitgaat van 5 plantjes maar van de hoeveelheid... Maar voor alsnog wordt dit door het OM als boeteregeling gebruikt oftewel opsporing en etc boven de 30 gram. Als 1 plantje dit prduceert ben je dus gewoon de klos bij 1 plantje. Maar officieel staat in de wetgeving nog steeds 6 plantjes of 30 gram. :wink:

Daarom wordt daar bij het OM ook niet meer volgens deze zelfde wet- en regelgeving mee omgegaan en hanteert men de redelijkheid en belangenafwegingen (dus bijvoorbeeld recidivist of niet, contacten met handelaren zoals al gesteld wordt, wordt er geleverd aan coffeeshops of zijn er vermoeden, of anders)

*t mag een coffeeshop in huis hebben?
* Hoeveel mag je als 'producent' (thuiskweker?) daar afleveren?
2 weken geleden hebben collega's nog 6 vuilniszakken wiet inbeslaggenomen. 'Was voor de coffeeshop, die moet ook bevoorraad worden'. (heeft 'ie geen ongelijk in)
* Hoeveel mag je binnen en buiten Nederland brengen?
*Hoeveel mag je hebben voor eigen gebruik?
Officieel:

* coffeeshop 500 gram
* niks (thuisproducent voor coffeeshop is geen eigen gebruik maar professionele kweker, mag NIET).
Ook hier weer dat vreemde gedoogbeleid. Op het moment dat de thuisteler 500 gram in de coffeeshop brengt en is het daar aanwezig mag het niet meer in beslag genomen worden als er ook daadwerkelijk niet meer dan 500 gram aanwezig is. Voor de drempel dus weer wel.
Maar de thuisteler is dus wel strafbaar en kan op velerlei wijze aangepakt worden.
* Im- export mag niet, nog geen centimeter, nog geen blaadje, zelfs de lucht pakken ze je in Belgie al voor op bij wijze van spreken. Maar im- export mag niet. Je mag alleen wiet bij je hebben voor eigen medicinaal gebruik waarvoor je officiele papieren van de dokter etc meekrijgt en waarbij jou medicinaal gebruik staat geregistreed en dan nog is dat een beperkte hoeveelheid natuurlijk
* Voor eigen gebruik mag je officicieel aan softdrugs 5 gram hebben.

Daarvoor is dit gehele gedoogbeleid weer ***pieieieieip.....omdat je wel 5 plantjes a 5 gram mag hebben maar bij je in het openbaar maar 5 gram en de coffeeshophouder weer 500 gram en.....

Inderdaad is gedogen nog steeds het meest onduidelijke wat er bestaat en hoop energie verspillend.
Gewoon of helemaal verbieden of geheel toestaan. En niet een beetje eventueel wel niet mischien of toch maar.

En dan nog maar niet te spreken van de onduidelijke APV wet- en regelgeving omtrent coffeeshops.

Gr
Mo
andere gast TS
Infopolitie Gast

Re: wietplanten in de tuin

Ongelezen bericht door andere gast »

mwb schreef: Bij mij in de wijk verdwijnt <b> elke </b> plant die zichtbaar voor anderen gekweekt wordt, ook al staat hij in de vensterbank, en daarbij ben ik volkomen rechtmatig bezig.
Ben ik blij dat jij niet bij mij in de wijk woont....

(Hoop ik)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

rich schreef:
Dat die zaak geseponeerd wordt is jammer maar de plantjes zijn weg.
en de bewoner misschien ook wel, als het huurwoningen zijn. woningbouwvereniging vindt het niet heel erg ok als er plantjes in huis staan.

Verder moeten die coffeeshophouders niet zeuren dat ze soms gepakt worden met bevoorraden zeg maar. het is gewoon strafbaar, ze hebben gewoon mazzel dat we het niet gewoon achter de toonbank vandaan halen in de winkel. ze krijgen al (debiel genoeg) al de kans om het onbestraft te verkopen, dan moet het dus ook nog even legaal worden dat het gekweekt wordt enz?

ok ik snap dat het beleid krom is, maar vanaf hier terug naar nul is makkelijk dan wanneer alles gedoogd wordt :wink:
Wie rent, bekent!
Mo TS
Infopolitie Gast

en de bewoner misschien ook wel, als het huurwoningen zijn. woningbouwvereniging vindt het niet heel erg ok als er plantjes in huis staan.
Voor 5 plantjes of hooguit 25 gram wiet wordt niemand met geen mogelijkheid zijn huis uitgezet. Neem maar aan dat je nu particulier 5 plantjes bezit (eigen gebruik) en professionele teelt door elkaar haalt.

Gr
Mo
Dezelfde gast. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dezelfde gast. »

Mo schreef:
Voor 5 plantjes of hooguit 25 gram wiet wordt niemand met geen mogelijkheid zijn huis uitgezet. Neem maar aan dat je nu particulier 5 plantjes bezit (eigen gebruik) en professionele teelt door elkaar haalt.

Gr
Mo
Daarbij ging het om buitenplanten die dus niet in huis staan.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

zijlvaart67 schreef:Want bij mij (kennelijk ouderwets) zijn dat nog steeds geen 'normale particulieren' hoor...

Zelfs voor Donmarcello maak ik geen uitzondering! :lol: :lol: :lol:
Wat heb ik er nou weer mee te maken ?????/
Ik ben onschuldig tot het tegendeel is bewezen
En dat ene plantje (als je teminste daar op doelt )dat voor het raam stond heeft alles te drinken gehad(Olie ,onkruidverdelger,kruipolie,bier.whiskey,max(das de hond)cola ,koffie ,)en uiteidelijk is die morsdood die plant(wel hardnekkig plantje trouwens) :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Jensmen TS
Infopolitie Gast

Opium

Ongelezen bericht door Jensmen »

Hey!

Even een korte reactie, lees de aanwijzing Opiumwet en daar staat alles mooi beschreven.

Over de 5 gram bij je hebben in het openbaar... dat is zeer zeker niet legaal! Je mag dit in het openbaar niet bij hebben officieel maar het word GEDOOGD. Als wij tijdens een controle van jongeren bijvoorbeeld tijdens overlast van weedlucht in portieken enz enz en we zien ze een joint roken dan krijgen ze een verbaal. Ook als we bij deze nog 5 gram aantreffen dan word dit inbeslaggenomen. In Nederland is het toegestaan om te blowen maar dan ook éigenlijk' alleen IN de coffeeshop, er mag officieel niets meegenomen worden(lees openbare weg).

Daarbuiten word door ons in het Venlose alles geprobeerd af te vangen en repressief op te treden!

Met vriendelijke groet,

Jensmen
Mo TS
Infopolitie Gast

Jensmen, ik zou de discussie nog maar eens goed doorlezen.
We zeggen niet dat je in het openbaar een joint mag roken (alhoewel ook daar niet altijd meer tegen wordt opgetreden). Maar je mag wel degelijk 5 gram softdrugs voor eigen gebruik in je jaszak hebben zitten.
Als je dit net gekocht hebt in een coffeeshop, heb jij als agent niet het recht dit te vernietigen als de persoon hiermee naar buiten komt.

Waarom denk je dat de coffeeshops worden gedoogd en er een bepaalde wet- en regelgeving rondom is opgezet?
Waarom denk je dat de HOVJD wet en regelgeving en gedoogbeleid rondom dit onderwerp bestaat?
Waarom denk je dat de APV hierop is ingesteld?

En DonMarcello, mogen al jou handelingen wel volgens milieuwet? Heb jij wel eens aan de rechten van dat plantje gedacht? :lol: :twisted:

Gr
Mo
donmarcello
Stamgast
Geslacht:

Mo schreef: En DonMarcello, mogen al jou handelingen wel volgens milieuwet? Heb jij wel eens aan de rechten van dat plantje gedacht? :lol: :twisted:

Gr
Mo
sssttttttt en van mij mag al die rommel vernietigt worden :wink:
Mo TS
Infopolitie Gast

Dat ik hier nog eens de rechten van een ondergepist wietplantje moet gaan zitten verdedigen zeg... :wink: :lol:

Gr
Mo
donmarcello
Stamgast
Geslacht:

:lol: :lol: :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: wietplanten in de tuin

Ongelezen bericht door Gast »

mwb schreef:
Anonymous schreef:
Bij mij in de wijk verdwijnt <b> elke </b> plant die zichtbaar voor anderen gekweekt wordt, ook al staat hij in de vensterbank, en daarbij ben ik volkomen rechtmatig bezig.
De meeste mensen zijn toch niet zo dom om tig wietplanten in de tuin of in de vensterbank te zetten???? Ik bedoel maar, als je het doet, doe het dan gelijk goed.....

Ze zullen wel blij zijn met jou in de buurt of niet haha 8)
Bartus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bartus »

Sorry hoor, maar vind dat we het spoor bijster zijn! Laat er duidelijkheid komen. Dus wiet etc. accepteren of het volledig afschaffen.
Je mag het niet verbouwen voor commercieel gebruik, maar je mag het wel verkopen (coffeeshop). Waar komt het spul dan vandaan????? Komt het uit de lucht vallen of zo???? Plus het feit dat je op een gemiddelde straathoek of via internet alle apparatuur kan kopen (growshop) en bijbehorende omschrijving over hoe het te telen, maar wederom, je mag het niet telen.
Ik hoop dat jullie het snappen, want ik nl. niet!! (ben blond en absoluut niet hoogbegaafd :lol:) Misschien komt het ook door mijn gebrek aan inzicht, dus als iemand het kan ophelderen, dan graag!!!
Ik weet dat dit hele vraagstuk moeilijker is dan het in eerste instantie lijkt. Want ga je de boel legaliseren, haal je het dan daadwerkelijk uit de illegaliteit?? En wat is de volgende drugs/drank/middel wat er dan hierna komt???
Een ding weet ik zeker, ook getuige de reacties, dit beleid klopt niet en zorgt voor een hoop onduidelijkheid!
Bartus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bartus »

Ben mijn doel een beetje voorbij geschoten!?
Geef, geloof ik, niet echt antwoord op de gestelde vraag..... :wink:
Gesloten