Dus die burger weet niet wat hij wil maar komt wel met een gerichte vraag bij de politie.Het gaat volgens mij om de ONDERTOON en dat is dat de gemiddelde burger niet weet wat hij/zij wil en dan maar eens gaat kijken of de politie het kan oplossen.
En
En wie weet (ik concludeer gewoon mee) heeft die burger daar wel een verdomd goede reden voor. En ja, de buurt/wijkagent heeft dat ook in zijn takenpakket zitten.. Of men heeft ergens last van en durft zelf niet de buren aan te spreken, dat moet de politie dan maar doen.
en
Hmmmm, Wat verwacht U wat wij nu doen? Bedoel je dit ?In het beginsel wordt iedereen netjes te woord gestaan.
en
Mee eens ! Maar ben je bewust van het feit dat niet iedereen in staat is op een gemiddeld niveau problemen te verwerken. Wat voor jou makkelijk lijkt, mischien zelfs wel onbenullig, kan voor de vragende een heel probleem zijn. Ik denk dan niet dat je die klant moet afwimpelen, maar uitleg moet verschaffen wat de politie voor ogen ziet en mogelijk oplossingen aandragen waarmee zij zelf mee aan de slag kunnen. Die zelfredzaamheid waar jij het over hebt moet je soms aansturen. Het is aan jou beoordelingsvermogen dit goed in te schatten.Alleen moeten op een gegeven moment keuzes gemaakt worden.En die keuze zal naar aanleiding van het gesprek en de melding in vele gevallen daartoe leiden dat de burger eerst zelf eens iets moet ondernemen (helaas komt men in de praktijk nogal eens voor teveel onzinnige dingen naar het politiebureau).
Wat ik concreet wil zeggen is dat je moet waken voor opvatting "ohh, daar komt er weer één". Het feit dat jij die ongenuanceerd weer rechtsomkeer praat zal niet leiden tot een totale ommekeer van enkel "nuttige" klanten. M.i. ben je met het duwtje in de rug beter af. Ik blijf erbij dat Wat verwacht U wat wij nu doen? niet de juiste vervolgvraag is !
Groetjes Bartikel