Die weg die jij bedoelt loopt over het Hubertusviaduct!Een voorbeeldje zou ik graag geven maar ik kan de naam van de weg even niet voor me halen. Deze loopt langs Madurodam in Den Haag. Deze weg ligt binnen de bebouwde kom en er geldt een max snelheid van 50 km/u.
Max. toegestande snelheid op Autoweg Binnen bebouwde kom????
Moderator: Moderatorteam
-
Ellen TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Ellen en rich hebben het juist. Een autoweg kan best binnen de bebouwde kom liggen. Een autosnelweg kan dat niet.rich schreef:Ik sluit me bij Ellen aan. Men maakt er echter wel eens een autoweg van omdat er voor de autoweg een toelatingssnelheid geldt voor voertuigen ( in deze 50 km/u).
Hiermee voorkomt men dus dat er oa bromfietsers op die rijbaan gaan rijden. ( Men probeert te voorkomen)
Een voorbeeldje zou ik graag geven maar ik kan de naam van de weg even niet voor me halen. Deze loopt langs Madurodam in Den Haag. Deze weg ligt binnen de bebouwde kom en er geldt een max snelheid van 50 km/u.
Voor die autoweg geldt dan een snelheid van 50 (of 70) km/h, dat zijn de snelheden die bibeko mogen worden vastgesteld.
Dat ene bord "autoweg" scheelt een heleboel andere borden i.v.m. de toelatingseis.
Het is wel zo netjes van de wegbeheerder om bij een autoweg bibeko een herhalingsbord A1 te plaatsen, anders is het redelijk verneu... eh verwarrend.
Laatst gewijzigd door Mofkap op 29 jun 2005, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ik ben even geschrokken van mezelf!
Ik heb me in een verkeersvraag gemengd!
Ik heb me in een verkeersvraag gemengd!
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
Anne6 TS
- Infopolitie Gast
Autoweg bibeko
Wow.... Ik wist niet dat er nog zoveel mensen wakker waren
Ik heb een boete gekregen
vanwege te hard rijden op deze autoweg. Het 'algemene' autowegbord staat aan het begin van de weg aangegeven, zonder verder een maximum snelheid... Dus ik was in de veronderstelling dat ik 100km/h mocht rijden. NIET DUS !!! Dikke prent.
Maar als ik de verschillende reacties lees, ben ik blijkbaar niet de enige.....
Ik heb een boete gekregen
Maar als ik de verschillende reacties lees, ben ik blijkbaar niet de enige.....
-
Ellen TS
- Infopolitie Gast