Nachtdienst!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

rich schreef:De een gaat er beter mee om dan de ander.

Ik slaap bijzonder slecht en ik moet blij zijn met 4 uurtjes slaap na een nachtdienst. Ik ken collega's die de 10 uur met gemak halen.

Na 3 nachtdiensten heb ik dan ook meestal wel even een off-day en dan trek ik wel weer bij.

Je kan er zelf ook wel wat aan doen.
- oordopjes
- verduisteringsgordijnen

Deze opties heb ik nog niet geprobeerd maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit mij 2 uurtjes slaap zou schelen.
Toch, als je oordopjes gebruikt kan het gebeuren dat je de wekker niet hoort. En dan komen misschien je collega's je weer wakker maken :twisted: :roll:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:EN hoe doen jullie dat met slapen?
Lukt het jullie een beetje om overdag te slapen, als het licht is, buiten een stuk drukker is op straat en er beneden in huis nog familieleden met elkaar praten?
Toen wij dit huis kochten, hebben we de ouderslaapkamer bewust op zolder ingericht, doorgaans zit er dan toch een extra laag tussen waar geleefd wordt en geslapen wordt.

Voor een nachtdienst doe ik het als volgt: Ik drink 's middags geen koffie meer.
bij het avondeten neem ik nog wel eens een glaasje wijn en ik eet ook niet teveel, geen volle maag in ieder geval. Ook ga ik niet meer druk zitten wezen met het een of ander maar probeer vast wat te ontspannen.
Zo rond 18.30 uur ga ik een poosje naar bed. Meestal slaap ik dan tot omstreeks 21.00 uur. Daarmee kan ik het de nacht aardig volhouden.

Tijdens de nachtdienst drink ik na ongeveer 3 uur ook niet teveel meer en als ik wat drink, dan thee.

Omstreeks 7 uur kom ik dan thuis en ga naar bed. iK slaap dan meestal tot omstreeks 12.00 uur. Als ik dan opnieuw een nachtdienst heb ga ik 's avonds nog een weer naar bed van 18 tot 22 uur ongeveer. enz.

Meer dan twee nachtdiensten heb ik nooit achter elkaar.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Toch, als je oordopjes gebruikt kan het gebeuren dat je de wekker niet hoort. En dan komen misschien je collega's je weer wakker maken
Als ik om 8.00 uur mijn bed in stap en om 22.00 uur nog niet wakker ben dan lijkt het mij verstandig om de GGD ter plaatse te laten komen ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En toch heb ik het een paar keer meegemaakt... Collega's die uit de nachtdienst komen en zich echt verslapen voor de 2e nacht! :lol:

Gewoon een doosje gebak mee... Kost wat, maar je hebt wel lekker geslapen! :P :P :P

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ja maar die gasten van het KLPD moet je wel vaker wakker schudden. Die staan van nature vaak al in de slaapstand.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ik verslaap me gewoon nooit, en sta stipt op tijd altijd weer klaar om voor koningin en vaderland mijn taak te vervullen......:-D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

:puker: :pukel:

Wat denk je, maak je kans op een lintje? :P :P :P

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ik denk het niet, ik weet het zeker....als ik er al niet meer voor in aanmerking kom, wie dan nog wel ??? :D:D:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

ik
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Och ja...oeps, sorry leo, jij natuurlijk ook......:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Oordopjes helpen mij enorm. Het dempt de geluiden van de kinderen en telefonerende eega's...( Wel die "schuimpjes"/"proppen", die kneedbare dus.)

Ook heb ik Valeriaan tabletjes genomen, dit werkt wel, maar ik probeer het toch liever zonder pilletjes.

Groeten Appiehappie
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

andre schreef:
Roland schreef:
Anonymous schreef:Waarom is dat een voordeel.
Het is een stuk rustiger in de stad, op het strand, in het zwembad of waar je ook naartoe wilt. En op de weg natuurlijk.
Dat laaste durf ik te betwijfelen. Want de ellende op de weg is doordeweeks meestal het ergste. Met uitzondering van de geeigende weekeinden.
Dat laatste sloeg op de nacht- en avonddiensten. ;)
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Ah, dus ik kan beter in de avond en nacht gaan rijden?
Helaas sta ik dan zolang te wachten op de plaats van bestemming :lol:
bklooster TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bklooster »

Appiehappie schreef:Oordopjes helpen mij enorm. Het dempt de geluiden van de kinderen en telefonerende eega's...( Wel die "schuimpjes"/"proppen", die kneedbare dus.)
Die oordopjes zijn een kwestie van smaak. Ik zweer bij de plastieken oordopjes. Die vallen bij mij in de loop van de nacht automatisch uit. Zo hoor ik toch nog de wekker :shock:

Afbeelding
Gesloten