Ik denk dat het niet verstandig is dat Mohaa zelf die vordering gaat doen. Op http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Reg_maatr_0604_compleet.pdf staat de hele procedure.
Op het voorgeschreven model waarmee de mededeling moet worden gedaan staat dat de Korpschef of de door hem aangewezen plaatsvervangers die mededeling art 130 doen. In onze regio zijn voor het doen van die mededeling dan ook een aantal mensen daarvoor aangewezen.
Op die procedure is de Algemene Wet Bestuursrecht van toepassing. De grote rode lijn door die wet is, dat er sprake moet zijn van zorgvuldig bestuur. Als ik de ideen hiervoor lees, lopen de rillingen over mijn rug.
invordering inzake artikel 130 WvW
Moderator: Moderatorteam
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dit doet de politie niet op eigen houtje maar na overleg met de officier van justitie. Dit wordt ook alleen gedaan in gebieden waar het echt uit de hand loopt. Ik meen mij te herinneren dat Utrecht hier een paar jaar geleden mee begonnen is.Overigens heb ik ook wel eens gehoord dat ze auto's prepareren om in te laten breken. Dit is volgens mij ethisch gezien dan ook niet correct vanuit dat zelfde oogpunt.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
schuit TS
- Infopolitie Gast
Het beste is om naar de huisarts van opa te gaan en de huisarts van tevoren in te lichten over de problemen. De huisarts verricht de medische keuring en maakrt een rapport op voor het CBR. Dit rapport wordt door de huisarts opgestuurd en opa wordt uitgenodigd voor een geschiktheidstest. Hierbij wordt bekeken of opa nog geschikt is voor het rijden. Deze test duurt een half uurtje in zijn woonplaats.
In grote lijnen is dit mogelijk een optie. Een vordering art 130 wordt wat lastig en de huisarts is tevens op de hoogte van medische toestand van opa. Opzich zijn de tijdslijnen van de huisarts evenredig aan die van art 130.
Deze ervaring heb ik middels een familielid opgedaan...succes ermee
In grote lijnen is dit mogelijk een optie. Een vordering art 130 wordt wat lastig en de huisarts is tevens op de hoogte van medische toestand van opa. Opzich zijn de tijdslijnen van de huisarts evenredig aan die van art 130.
Deze ervaring heb ik middels een familielid opgedaan...succes ermee
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Sorry dat ik deze vraag wat laat lees, maar de familie kan de directeur van het CBR een verzoek schrijven en het probleem voorleggen. Dit is de correcte manier om het aan te pakken. De directeur kan dan een vordering doen. De politie (een aantal mensen, ik mag het toevallig dan ook) kan alleen een mededeling doen in bepaalde gevallen. Het kan niet alleen op verklaringen van burgers, tenzij dit gedrag door de betrokkene wordt erkend en is opgetekend in een proces-verbaal of mutatie van een politieambtenaar.