controle op de rollerbank
Moderator: Moderatorteam
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ik draai sinds vandaag een weekje mee in een project genaamd Brom Normaal.Het komt niet zo heel vaak voor dat je daar een bon voor krijgt, maar heel soms zijn we toch wel "flauw".
Bij dit project wordt iedere brom- en snorfiets naar een controleplek gestuurd alwaar alles gecontroleerd wordt. Alle voertuigen gaan op de rollenbank en bij iedere overtreding wordt geschreven.
We hebben een checklist en deze wordt volledig nagelopen en ook voor al die feiten wordt geschreven als blijkt dat er iets niet in orde is.
Dit project loopt al enige tijd in Haaglanden en er worden goede resultaten mee geboekt.
Voor deze regio kan ik dus stellen dat er meerdere malen per dag voor dit feit wordt geschreven.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Roberto TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Mag ik als nummer 2 rechts inhalen toevoegen ?andre schreef:Zet maar met stip op nummer 1 die kolere herrie die ze makenRoberto schreef:Wij hebben een dezer weken ee dag gepland staan voor bromfietscontrole, met de rollentestbank, daarbij wordt gelet op alle feiten die voor eenieder van belang zijn.
Mag zelf een draaiboek maken.
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast
Een beetje coulance zou ik toch wel verwachten want, hoe houd ik in hemelsnaam nou toch die brommer op de juiste snelheid?
Afgelopen 2 maanden niets aan onderhoud gedaan. wel is er ca 1400KM op gereden, volgas natuurlijk, inmiddels is de tellersnelheid opgelopen van ca 75 naar ca 82.
Volgens een eerder topic zou er geen ring zijn die slijt.......
volgens de dealer wel.....
afspraak met de dealer is bij 95 brengen en ring vervangen.
teller 75 is ca 60
teller 82 is ca 65.
Ja het is te hard dat weet ik ook wel. maar ik kan er helaas niets aan veranderen. jullie verwachten van mij toch niet dat ik wekelijks een ring die niet geheel versleten is ga vervangen?
Kan ik ook, zonder risico van een boete, de brommer 1 keer per maand laten testen op de rollerbank? zodta jullie zelf kunnen constateren dat bij 'normaal' gebruik de snelheid wel degelijk langaam oploopt?
Afgelopen 2 maanden niets aan onderhoud gedaan. wel is er ca 1400KM op gereden, volgas natuurlijk, inmiddels is de tellersnelheid opgelopen van ca 75 naar ca 82.
Volgens een eerder topic zou er geen ring zijn die slijt.......
volgens de dealer wel.....
afspraak met de dealer is bij 95 brengen en ring vervangen.
teller 75 is ca 60
teller 82 is ca 65.
Ja het is te hard dat weet ik ook wel. maar ik kan er helaas niets aan veranderen. jullie verwachten van mij toch niet dat ik wekelijks een ring die niet geheel versleten is ga vervangen?
Kan ik ook, zonder risico van een boete, de brommer 1 keer per maand laten testen op de rollerbank? zodta jullie zelf kunnen constateren dat bij 'normaal' gebruik de snelheid wel degelijk langaam oploopt?
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Jij wil aan het verkeer deelnemen en jij zal moeten zorgen dat jouw bromfiets in orde is.
Bij de controles kom je ook zat bromfietsen en snorfietsen tegen die wel in orde zijn, het is dus wel mogelijk.
Wanneer een bromfiets op de bank gaat en teveel vermogen heeft dan heb je gewoon de kans dat je een bon krijgt.
In jouw geval neem je bewust de keuze om te gaan rijden en mi neem je ook bewust het risico om een bon te krijgen.
Als iemand lopend naar het bureau komt met een vraagje dan sta ik die persoon met alle liefde te woord en desnoods mag die bromfiets op de bank als die persoon daarna de maatregelen treft die nodig zijn om de bromfiets in goede staat te brengen. Ik ga hier echter geen maandelijks ritueel van maken.
Ik weet natuurlijk niet hoe anderen hier mee omgaan.
Bij de controles kom je ook zat bromfietsen en snorfietsen tegen die wel in orde zijn, het is dus wel mogelijk.
Wanneer een bromfiets op de bank gaat en teveel vermogen heeft dan heb je gewoon de kans dat je een bon krijgt.
In jouw geval neem je bewust de keuze om te gaan rijden en mi neem je ook bewust het risico om een bon te krijgen.
Als iemand lopend naar het bureau komt met een vraagje dan sta ik die persoon met alle liefde te woord en desnoods mag die bromfiets op de bank als die persoon daarna de maatregelen treft die nodig zijn om de bromfiets in goede staat te brengen. Ik ga hier echter geen maandelijks ritueel van maken.
Ik weet natuurlijk niet hoe anderen hier mee omgaan.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Nou, de snorfiets is begrensd hoor.
De rijwielhandelaar heeft de helft van de kosten op zich genomen.
Maar ik kreeg wel de volgende dingen te horen:
Fabrikanten begrenzen de snorfietsen niet automatisch, omdat het de kwaliteit van de voertuigen naar beneden haalt.
Doordat de uitlaat nu smaller is, is er een kans aanwezig dat mijn uitlaat op een gegeven moment verstopt raakt. Daar kan ik niets preventiefs aan het doen.
De rijwielhandelaar heeft de helft van de kosten op zich genomen.
Maar ik kreeg wel de volgende dingen te horen:
Fabrikanten begrenzen de snorfietsen niet automatisch, omdat het de kwaliteit van de voertuigen naar beneden haalt.
Doordat de uitlaat nu smaller is, is er een kans aanwezig dat mijn uitlaat op een gegeven moment verstopt raakt. Daar kan ik niets preventiefs aan het doen.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Dit klopt inderdaad.
De rijwielhandelaren zeggen gewoon wij begrensen niet omdat dan de kwaliteit van het voertuig naar beneden gaat. Dit met het oog op het feit dat je straks elke week bij hem op de stoep staat en naar hem klaagt dat jou broem- of snorfiets niet goed is. Dit houdt echter niet tegen dat jij als bestuurder vrantwoordelijk bent voor wat er met het voertuig mis is of dat ie opgevoerd is.
De rijwielhandelaren zeggen gewoon wij begrensen niet omdat dan de kwaliteit van het voertuig naar beneden gaat. Dit met het oog op het feit dat je straks elke week bij hem op de stoep staat en naar hem klaagt dat jou broem- of snorfiets niet goed is. Dit houdt echter niet tegen dat jij als bestuurder vrantwoordelijk bent voor wat er met het voertuig mis is of dat ie opgevoerd is.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast