papieren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Zit ik alleen nog wel met

en rijd ik hem voor een bedrijf.

Is dat bedrijf nou de LM of is het een burgerbedrijf die hem tijdelijk uitgeleend gekregen heeft van de LM?
theo TS
Infopolitie Gast

papieren

Ongelezen bericht door theo »

Bouwe 1 als ik het goed lees dan is de auto gehuurd bij een burgerbedrijf en
rijd thijsje hem ook voor een bedrijf (wat voor bedrijf dan)staat niet bij dat het voor de LM is.....dan heeft in mijn ogen de LM in deze niks te maken.
Anders hoefde hij deze vraag toch niet te stellen, dan rijd hij toch voor de LM met ontheffing!.
Misschien kan en wil thijsje dat wel even nader uitleggen van hoe of wat ??

Ik heb de woorden waar het om gaat even zwarter gemaakt
BerichtGeplaatst: Vr 01 Apr 2005, 10:28
Komende week ga ik met mijn werk een week naar Luxemburg.
Het is de bedoeling dat ik daar een koelwagen met voeding heen rijd.
Nu is mijn vraag:
ik heb alleen mijn grote rijbewijs (c), de koelwagen weegt ongeveer 13 ton, ik heb GEEN chauffeursdiploma en geen papieren voor het rijden van etenswaren.
Normaal hebben wij hier ontheffing voor (ik werk bij de landmacht, daar is een chauffeursdiploma niet nodig) echter is deze koelwagen van een burger bedrijf gehuurd en rijd ik hem voor een bedrijf.
mag ik dit nu of ben ik in overtreding als ik er mee rij?
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Re: papieren

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

theo schreef:Bouwe 1 als ik het goed lees dan is de auto gehuurd bij een burgerbedrijf en
rijd thijsje hem ook voor een bedrijf (wat voor bedrijf dan)staat niet bij dat het voor de LM is.....dan heeft in mijn ogen de LM in deze niks te maken.
Anders hoefde hij deze vraag toch niet te stellen, dan rijd hij toch voor de LM met ontheffing!.
Misschien kan en wil thijsje dat wel even nader uitleggen van hoe of wat ??

Ik heb de woorden waar het om gaat even zwarter gemaakt
BerichtGeplaatst: Vr 01 Apr 2005, 10:28
.....ga ik met mijn werk .....
Nu is mijn vraag:
....(ik werk bij de landmacht,......
Hij gaat met zijn werk en hij werkt bij de landmacht, zie ook mijn eerdere posting.
Ergens lopen er twee banen door elkaar heen???
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Ik denk dat TS inderdaad even duidelijk moet maken of hij die ritten gaat maken voor defensie, in een door defensie civiel gehuurde koelwagen en dus zonder de benodigde papieren mag rijden OF dat hij normaal bij defensie werkt en dit soort ritten voor zijn baas maakt, maar dat hij nu prive, met een prive gehuurde wagen wil gaan rijden en dus wel of geen papieren nodig heeft.
Gesloten