Nieuwe radardetector

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

@Bouwe:
Hoe makkelijk dat debetreffende apparaat is te detecteren, weet ik niet.. Daarvoor heb ik de werking van een rdd niet genoeg meegemaakt...

Maar het lijkt me duidelijk dat bij iedere (kleine) melding van een rdd je gewoon 'aan de beurt komt'... Net als iedere andere detectorbezitter.

En ik zou dat toch zonde van m'n geld vinden. Ik kijk liever gewoon goed uit m'n doppen en ik denk dat ik daarmee uiteindelijk toch 'het goedkoopste' uit ben.... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Bouwe
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

zijlvaart67 schreef:@Bouwe:
Hoe makkelijk dat debetreffende apparaat is te detecteren, weet ik niet.. Daarvoor heb ik de werking van een rdd niet genoeg meegemaakt...

Maar het lijkt me duidelijk dat bij iedere (kleine) melding van een rdd je gewoon 'aan de beurt komt'... Net als iedere andere detectorbezitter.

En ik zou dat toch zonde van m'n geld vinden. Ik kijk liever gewoon goed uit m'n doppen en ik denk dat ik daarmee uiteindelijk toch 'het goedkoopste' uit ben.... :wink:
Met het laatste kan ik het wel eens wezen :wink: Maar neem van mij aan dat de DSI onzichtbaar is, heb zelf een aantal tests gezien :wink: Overigens nog wel een leuk stukje laatst in de Telegraaf:
In augustus vorig jaar doken berichten op dat er verklikkers waren ontwikkeld, die onzichtbaar zouden zijn voor de apparatuur van de politie. Een woordvoerder van het bureau Verkeershandhaving zei maandag dat nog nooit zo'n "onzichtbare" detector is gevonden. "Agenten doorzoeken regelmatig voertuigen van hardrijders en vinden daarbij nog steeds verstopte detectoren. Maar die zijn allemaal zichtbaar voor onze apparatuur. Het is dus de vraag of zo'n zogenaamd onzichtbare verklikker wel werkt."
Dat is nou juist de bedoeling van de onzichtbare verklikker: dat hij niet zichtbaar is voor de apparatuur ;)

Bron:

Occasions kopen? Tweedehands auto's zoek je op GasPedaal.nl

Zoek in ruim 380.000 tweedehands auto's op GasPedaal.nl Bekijk meerdere sites tegelijk. Het grootste aanbod Nederlandse auto's. Vind jouw nieuwe auto!
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Dan klopt er technisch toch iets niet... Van een 'technicus' vernam ik namelijk dat iedere radarverklikker 'lekstroom' afgeeft. Dit is zelfs een vereiste om te kunnen functioneren... :o

Zonder deze 'lekstroom' kan het apparaat de signalen van de radarmeting namelijk niet ontvangen...

Perfect afschermen (in lood inbouwen of zoiets) helpt dus wel, maar dan bestaat er ook geen goede werking meer.... :wink:

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Misschien uitgerust met een antiradardetectordetectordetector? :D
Bouwe
Infopolitie Gast

zijlvaart67 schreef:Dan klopt er technisch toch iets niet... Van een 'technicus' vernam ik namelijk dat iedere radarverklikker 'lekstroom' afgeeft. Dit is zelfs een vereiste om te kunnen functioneren... :o

Zonder deze 'lekstroom' kan het apparaat de signalen van de radarmeting namelijk niet ontvangen...

Perfect afschermen (in lood inbouwen of zoiets) helpt dus wel, maar dan bestaat er ook geen goede werking meer.... :wink:
De DSI werkt met een zogenaamde spectrum-analyser. Zo'n ding uit Star Trek zeg maar :lol: Die heeft niet zo'n hoorn van voren als de ouderwetse detectoren.

Voor de ouderwetse detectoren is een filter ontwikkeld die men voor de hoorn van de ouderwetse inbouwdetector moet zetten (plaatje). Dit filter houdt de lekstroom keurig binnen. De signalen van de radar komen wel binnen, maar worden pas binnenin het filter gescand ipv buiten de detector. Testen wijzen uit dat het lekstroom wat er uit komt 0.0000000000001 is, zo klein dat het door een rdd niet is op te vangen. De detectieafstand is daardoor wat verkort, maar is nog ver genoeg om op tijd van 130 naar 120 te gaan.

Nou, de DSI is dus de ouderwetse detector plus dat filter, maar dan mooi ingebouwd in een klein kastje. De werking van dit alles is vrij simpel: hou de lekstroom binnen, en scan de radarsignalen in het filter ipv daarbuiten. Lekstroom komt niet meer naar buiten, RDD buitenspel gezet.

De makers werden overigens op het idee gebracht door Koos Spee, die in het programma Wegmisbruikers zei:
Voor de RDD zijn geen tegenmiddelen, en dat is technisch ook niet haalbaar
Nou, nu is er dus de RDDD :D Ga hem zelf overigens niet aanschaffen, kost zo'n 100 euro (materiaal + ontwikkelingskosten), en dat is mij iets teveel van het goede.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

€100,- vind ik 'een koopje'... :shock:

Waar kan ik dat bestellen?

Nu alleen nog even een radardetector zelf inbeslag nemen... :lol: :lol: :lol:

Donald Tusk

Mofkap
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

zijlvaart67 schreef:Nu alleen nog even een radardetector zelf inbeslag nemen... :lol: :lol: :lol:
Nee, nee. Afstand laten doen. :roll: :D
Bouwe
Infopolitie Gast

zijlvaart67 schreef:€100,- vind ik 'een koopje'... :shock:

Waar kan ik dat bestellen?

Nu alleen nog even een radardetector zelf inbeslag nemen... :lol: :lol: :lol:
LOL :lol: Je moet ze wel die afstandsverklaring laten tekenen zoals Panrider zegt :lol:
Gesloten