SoftDrugs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

APV Den haag
Artikel 95b Handel in en gebruik van verdovende middelen
Onverminderd het bepaalde in de Opiumwet is het verboden op of aan de weg post te vatten of zich daar heen en weer te bewegen, alsmede zich op of aan wegen in of op een voertuig te bevinden of daarmee heen en weer of rond te rijden met het kennelijke doel om middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet, of daarop gelijkende waar, al dan niet tegen betaling af te leveren, aan te bieden of te verwerven, daarbij behulpzaam te zijn of daarin te bemiddelen.
Het is verboden op of aan de weg, op een voor publiek toegankelijke plaats middelen bedoeld als in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve van dat gebruik voorwerpen of stoffen openlijk voorhanden te hebben.
Het in het eerste en tweede lid gestelde verbod is niet van toepassing op voorwerpen of activiteiten die in het belang van de Volksgezondheid, in het bijzonder de preventie, de bestrijding van drugsverslaving, van overheidswege worden bevorderd of zijn goedgekeurd.
APV Rotterdam
Artikel 3.3.4 Openlijk druggebruik
Het is verboden, op of aan de weg, op een voor publiek toegankelijke plaats of in een voor publiek toegankelijk gebouw, middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet te gebruiken, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve van dat gebruik voorwerpen en/of stoffen voorhanden te hebben.
APV Amsterdam
Artikel 2.3 Openlijk gebruik en handel
Het is verboden, op of aan de weg of in een voor publiek toegankelijk gebouw of vaartuig harddrugs te gebruiken of ten behoeve van dat gebruik voorwerpen of stoffen openlijk voorhanden te hebben.
Het is verboden, op of aan de weg post te vatten of zich daar heen en weer te bewegen, indien redelijkerwijs kan worden aangenomen, dat dit gebeurt om middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet of daarop gelijkende waar dan wel slaap- of kalmeringsmiddelen of daarop gelijkende waar, te kopen of te koop aan te bieden.
Het in het eerste en tweede lid gestelde verbod is niet van toepassing op voorwerpen of activiteiten die in het belang van de volksgezondheid, in het bijzonder de preventie, de bestrijding van drugsverslaving of de hulpverlening aan verslaafden, van overheidswege worden bevorderd of zijn goedgekeurd.
Kwestie van heel even googlen......en de lijst gemeenten is belachelijk lang......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Maurice930
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Drugs mag je niet in het openbaar gebruiken behalve in de aangewezen koffieshop... even denken hoor. :scratch: Dan heb je dus gewoon mazzel dat hij niks uitschreef én die troep (ja ik vind het troep) afpakte.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Ja, maar dat snapt ie niet Maurice.... :scratch:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
jandeman
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jandeman »

de conclusie die ik trek is dat het straat blowen volgens de wet hetzelfde is als in een coffeeshop blowen, net zo legaal/ illegaal/ gedoogt (noem het maar wat). .. dus dit is een groot mistand dat mensen zeggen dat het meer is toegestaan in een coffeeshop te blowen dan op straat, het is allemaal even 'illegaal' maar het wordt ook allemaal even 'gedoogt' door de WET. maar NIET door de agenten.
jandeman
Infopolitie Gast

Drugs mag je niet in het openbaar gebruiken behalve in de aangewezen koffieshop
en ik dacht jij de regels zo simpel vond? want dit is dus FOUT, in een coffeeshop gelden volgens de wet dezelfde regels als op straat! (volgens justitie.nl)
Maurice930
Infopolitie Gast

Oost-indisch doof? :roll:
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, maar dat snapt ie niet Maurice....
ga maar in op de inhoud of reageer dan aub maar niet, hier heeft niemand wat aan! vooral omdat ik veel punten maak waarop jij het fout hebt, en dan zeggen dat ik het niet snap... zeg dan niks!
jandeman
Infopolitie Gast

Oost-indisch doof?
draai de rollen maar om :? ... jij bent in de war ik niet.

jij zegt iets ik bewijs dat het Fout is (terwijl jij het zo simpel vond), en dan ben ik doof? geen argumenten meer? :lol: :roll:
Maurice930
Infopolitie Gast

zucht... ik houd maar wijs m'n mond zie ik al weer... :salut:
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Anonymous schreef:
Ja, maar dat snapt ie niet Maurice....
ga maar in op de inhoud of reageer dan aub maar niet, hier heeft niemand wat aan! vooral omdat ik veel punten maak waarop jij het fout hebt, en dan zeggen dat ik het niet snap... zeg dan niks!
Je hebt het op nog geen enkel punt goed gehad, je hebt nog niks zinnigs, en de antwoorden die worden gegeven wil je niet ter harte nemen. vervolgens lees je niet en blèr je alleen maar dat je het niet snapt. Tja, vreemd dat men je niet serieus neemt. Maar prima, ik hou me vanaf nu afzijdig, misschien dat andere collega's wel op een andere manier aan je duidelijk kunen maken hoe het zit. Ik begin je echter al behoorlijk spuugzat te worden, dus als het me niet meer bevalt knikker ik het hele draadje dicht.....

Kun je weer verder met je blowtje....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef: de meeste mensen hebben last van politie met fietsenlicht boetes fout geparkeerd en dat soort dingen wordt dat nu ook afgeschaft? denk het niet.
Ik denk dat je nu zuigt uit een grote duim, met name fietsers zonder licht wordt door het gros als zeer ergerlijk ervaren.
Laatst gewijzigd door gvdbor op 20 mar 2005, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Beamer
Infopolitie Gast

drugs

Ongelezen bericht door Beamer »

Ik ga ook een poging wagen en dan laat ik het erbij: de Opiumwet verbiedt het bezit (en het gebruik) van softdrugs niet, als het gaat om een 'geringe hoeveelheid voor eigen gebruik'. Dat is een en dat staat in artikel 11 lid 5 en 6 van de Opiumwet.

De gemeenten kunnen in de APV (algemeen plaatselijke verordening) een aantal zaken regelen en strafbaar stellen, om het eventueel veroorzaken van overlast te voorkomen. In veel APV's is om die reden het op straat gebruiken van (soft)drugs verboden gesteld. Als je dan daarop wordt betrapt, krijg je als gebruiker een bekeuring omdat je in strijd handelt met de bepaling van de APV en kunnen in verband daarmee de drugs in beslag genomen worden.
Laatst gewijzigd door Beamer op 20 mar 2005, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc

Ongelezen bericht door MarcH »

Probleem is niet het gebruik volgens mij, maar het bezit. Het is voorzover een folder van het ministerie van Binnenlandse Zaken het beleid om bij bezit tot 5 gram alleen de drugs in beslag te nemen, en verder af te zien van strafrechtelijke vervolging.
Maurice930
Infopolitie Gast

Zou dit duidelijk zijn :?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Maurice930 schreef:Zou dit duidelijk zijn :?
Naahhhh...... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten