spelcomputers ombouwen
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Waar ik hem heb laten ombouwen is GEEN webshop maar een officiele Playstation dealer hoor.... En de garantie betrof het volgende: Indien de chip niet werkt, of de laser defect mocht gaan, wordt de PS2 gerepareerd, danwel wordt een vervangend exemplaar geleverd. Als ik binnen 3 maanden (!!!) niet tevreden was over de chip mocht ik terug en werd de chip uitgesoldeerd en mijn geld geretourneerd. De laser en PS2 (schijnt aan verschillende types te liggen) word ook voor inbouw nagekeken, en je krijgt zelfs advies of het wel of niet verstandig is om te doen. Kortom, ik zou willen dat meerdere zaken deze regels hanteerden.....

-
- Infopolitie Gast
-
- Jurist/Advocaat
- Roepnaam: Marc
- Geslacht:
Nou ja waar duidelijkheid over bestaat is dat je slechts originele spellen in je bezit mag hebben en geen back-ups etcetra (wat een deel van het nut van een mod-chip overigens wel wegneemt). Vervolgens is er dan onduidelijkheid over de mod-chips, waarbij ik toe moet geven dat voorlopig alleen maar civiele zaken zijn geweest hierover. Strafrechtelijk lijkt er weinig mee te gebeuren.
-
- Infopolitie Gast
-
- Jurist/Advocaat
- Geslacht:
Probleem is dat ze dat doen door de technische bescherming te ontwijken dan wel te verwijderen: door het ontwijken/verwijderen van de beveiliging kán ook Linux draaien. Mod-chips hebben dus de bedoeling de beveiliging te omzeilen, waardoor ze onder het artikel vallen.Venzent schreef:Hier zit hem juist de kneep, mod-chips bieden niet alleen de mogelijkheid om de kopieerbeveiliging te omzeilen, maar geven ook de mogelijkheid bijv. Linux op de Xbox te draaien. Hiermee is dus dit wetsartikel om zeep geholpen.
Waar staat dat ?MarcH schreef:Het doel maakt de mod-chip illegaal en dus is de mod-chip illegaal en is bijvoorbeeld het voorhanden hebben strafbaar.Julio schreef:Dus m.a.w die chip is wel legaal, maar het doel van die chip is om beveiliging te omzeilen, en dat is illegaal...
Die chip is dus gewoon nutteloos??
Dus mag ik hem hebben en gebruiken.....toch ?Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken
a. openlijk ter verspreiding aanbiedt,
-
- Jurist/Advocaat
- Geslacht:
Nee zie sub b. Ondanks dat "ter verspreiding" is het hebben van 1 exemplaar al voldoende, alhoewel vervolging dan wel een civiele zaak slechts hebben plaatsgevonden toen het ging om grotere aantallen...::Frans::.. schreef:Dus mag ik hem hebben en gebruiken.....toch ?Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken
a. openlijk ter verspreiding aanbiedt,