spelcomputers ombouwen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

100% officieel? het is gewoon een webshop ofzo... en de garantie geeft de ombouwer zelf zodat mocht de xbox kapot gaan vanwege de modchip dan word zonder kosten voor vervanging gezorgt.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Waar ik hem heb laten ombouwen is GEEN webshop maar een officiele Playstation dealer hoor.... En de garantie betrof het volgende: Indien de chip niet werkt, of de laser defect mocht gaan, wordt de PS2 gerepareerd, danwel wordt een vervangend exemplaar geleverd. Als ik binnen 3 maanden (!!!) niet tevreden was over de chip mocht ik terug en werd de chip uitgesoldeerd en mijn geld geretourneerd. De laser en PS2 (schijnt aan verschillende types te liggen) word ook voor inbouw nagekeken, en je krijgt zelfs advies of het wel of niet verstandig is om te doen. Kortom, ik zou willen dat meerdere zaken deze regels hanteerden.....:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mk
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mk »

Ik vind de regels vreemd en wil nu wel eens duidelijkheid, maar dat zien we ook terug in het gedoogbeleid :S
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc

Ongelezen bericht door MarcH »

Nou ja waar duidelijkheid over bestaat is dat je slechts originele spellen in je bezit mag hebben en geen back-ups etcetra (wat een deel van het nut van een mod-chip overigens wel wegneemt). Vervolgens is er dan onduidelijkheid over de mod-chips, waarbij ik toe moet geven dat voorlopig alleen maar civiele zaken zijn geweest hierover. Strafrechtelijk lijkt er weinig mee te gebeuren.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

En hoe (il)legaal is het als een leraar je een CD geeft met de uitleg dat het een nieuw programma is (technisch tekenprogramma) en dat je daar voor eigen gebruik een copie van mag maken ?
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum

Venzent schreef:Hier zit hem juist de kneep, mod-chips bieden niet alleen de mogelijkheid om de kopieerbeveiliging te omzeilen, maar geven ook de mogelijkheid bijv. Linux op de Xbox te draaien. Hiermee is dus dit wetsartikel om zeep geholpen.
Probleem is dat ze dat doen door de technische bescherming te ontwijken dan wel te verwijderen: door het ontwijken/verwijderen van de beveiliging kán ook Linux draaien. Mod-chips hebben dus de bedoeling de beveiliging te omzeilen, waardoor ze onder het artikel vallen.
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Julio
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door Julio »

Dus m.a.w die chip is wel legaal, maar het doel van die chip is om beveiliging te omzeilen, en dat is illegaal...
Die chip is dus gewoon nutteloos??
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum

Julio schreef:Dus m.a.w die chip is wel legaal, maar het doel van die chip is om beveiliging te omzeilen, en dat is illegaal...
Het doel maakt de mod-chip illegaal en dus is de mod-chip illegaal en is bijvoorbeeld het voorhanden hebben strafbaar.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

MarcH schreef:
Julio schreef:Dus m.a.w die chip is wel legaal, maar het doel van die chip is om beveiliging te omzeilen, en dat is illegaal...
Het doel maakt de mod-chip illegaal en dus is de mod-chip illegaal en is bijvoorbeeld het voorhanden hebben strafbaar.
Waar staat dat ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum

Hierbij gaat het om artikel 32a van de Auteurswet.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken

a. openlijk ter verspreiding aanbiedt,
Dus mag ik hem hebben en gebruiken.....toch ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum

..::Frans::.. schreef:
Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken

Dus mag ik hem hebben en gebruiken.....toch ?
Nee zie sub b. Ondanks dat "ter verspreiding" is het hebben van 1 exemplaar al voldoende, alhoewel vervolging dan wel een civiele zaak slechts hebben plaatsgevonden toen het ging om grotere aantallen.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Bij mij ingebouwd zijn punten a t/d geen van allen van toepassing hoor:

b. ter verveelvoudiging of ter verspreiding voorhanden heeft,

c. invoert, doorvoert, uitvoert of

d. bewaart uit winstbejag
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MarcH
Jurist/Advocaat
Jurist/Advocaat
Vademecum

Het ingebouwd hebben zou volgens docenten ook vallen onder voorhanden hebben, maar erg duidelijke rechtspraak op dat punt ontbreekt (om de simpele reden dat er nauwelijks zaken aangebracht worden).
Gesloten