Bijrijder bekeurd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

cusoon
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door cusoon »

gvdbor schreef:
cusoon schreef:sinds wanneer mag je tijdens werktijd alcohol nuttigen ??
is dat verboden dan?
mag jij dat tijdens je werk ????

en bedoeld paul dat hij als passagier in de auto zat of was hij aan het werk als bijrijder dat maakt denk ik wel degelijk verschil
Paul
Infopolitie Gast

.

Ongelezen bericht door Paul »

Nee, ik was niet aan het werk ofzo!

Maargoed, ik wacht wel es even af, in elk geval bedankt voor jullie reacties!
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

cusoon schreef:
gvdbor schreef:
is dat verboden dan?
mag jij dat tijdens je werk ????
In welke wet staat dat het niet mag?
donmarcello
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: marcel
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door donmarcello »

Bouwe1 schreef:Ik stam uit een al wat oudere tijd.

Het staat mij bij dat eind jaren 70 begin jaren 80 er een regel gekomen is dat er in een personen auto geen aangebroken flessen/ blikjes met alcohol houdende dranken vervoerd mogen worden.
E.e.a zou wel mogen als het in de kofferbak staat, zolang er tijdens het rijden maar niemand bij kan.

Wetsartikel is mij uiteraard onbekend, wellicht dat 1 van de heren / dames agenten daar iets over kan uitzoeken.
in america is dat zo en aangezien we niet ik dat idioten land wonen mag het hier echt wel :roll:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
donmarcello
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: marcel
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door donmarcello »

gvdbor schreef:
is dat verboden dan?
op vele werkplekken is het opgenomen in de bedrijfsregelementen en daar staan tevens de maatregelen in die overeen gekomen zijn met een O R
plus dat de arbeids inspectie daar ook nog een handje in heeft :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Bouwe1 schreef:Ik stam uit een al wat oudere tijd.

Het staat mij bij dat eind jaren 70 begin jaren 80 er een regel gekomen is dat er in een personen auto geen aangebroken flessen/ blikjes met alcohol houdende dranken vervoerd mogen worden.
E.e.a zou wel mogen als het in de kofferbak staat, zolang er tijdens het rijden maar niemand bij kan.

Wetsartikel is mij uiteraard onbekend, wellicht dat 1 van de heren / dames agenten daar iets over kan uitzoeken.
Met die regel ben ik ook bekend, maar............................. dat is alleen in Amerika zo. Een dan bedoel ik niet America dat op de grens van Limburg en Brabant ligt, maar de US of A. Het land van de onbegrensde (on)mogelijkheden. :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Erg vreemd verhaal.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
cusoon
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door cusoon »

IPS

IPS energieadviseurs amersfoort elektriciteit en gasinkoop
, alcohol en werk, wat zegt de wet

er is idd geen wet die het gebruik expliciet verbied maar er zijn wel afspraken gemaakt in cao's ed.

wordt misschien wel eens tijd maar dat is mijn persoonlijke mening
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

donmarcello schreef:
gvdbor schreef:
is dat verboden dan?

op vele werkplekken is het opgenomen in de bedrijfsregelementen en daar staan tevens de maatregelen in die overeen gekomen zijn met een O R
plus dat de arbeids inspectie daar ook nog een handje in heeft :wink:
Dat is zeker waar, maar het overtreden van een bedrijfsreglement is wat anders dan het overtreden van een wet. Voor het overtreden van een bedrijfsreglement kun je geen PV krijgen van een politieagent.
carchost
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door carchost »

Artikel 2.4.7 Hinderlijk gedrag op of aan de weg

Het is verboden op de weg alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.

APV Hengelo
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Maar, bevind je je als je in je eigen auto zit, op de openbare weg? De auto bevind zich wel op de openbare weg, maar de passagiers ook? Zij zitten nml. in de auto.
carchost
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door carchost »

Beste Roland,

Waar in mijn post staat het woord 'openbaar'?
Indien u zich OP de weg bevindt (zijnde in een auto, fiets of ander vervoersmiddel, inclusief de benenwagen) mag u, althans in Hengelo, GEEN aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij u te hebben.

Na de staandehouding heeft een collega geconstateert dat u dit toch heeft gedaan. Ik vermoed dat u dus zeer zeker WEL een geeltje kunt verwachten.

Let op, de stoep hoort juridische gezien ook gewoon bij de weg.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

carchost schreef:Beste Roland,

Waar in mijn post staat het woord 'openbaar'?
Indien u zich OP de weg bevindt (zijnde in een auto, fiets of ander vervoersmiddel, inclusief de benenwagen) mag u, althans in Hengelo, GEEN aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij u te hebben.

Na de staandehouding heeft een collega geconstateert dat u dit toch heeft gedaan. Ik vermoed dat u dus zeer zeker WEL een geeltje kunt verwachten.

Let op, de stoep hoort juridische gezien ook gewoon bij de weg.
Nou dan kan voortaan elke touringcar met een werkende minibar die Hengelo aandoet een controle van de politie verwachten schat ik zo.

Maar even voor alle duidelijkheid: 'op of aan de weg' is toch niet helemaal het zelfde als 'in een auto'. Bij mijn weten maakt het interieur van een voertuig geen onderdeel uit van de openbare ruimte (tenzij het een openbaar voertuig (trein/tram/bus) is) en is deze APV dus niet van toepassing op inzittenden van een normaal voertuig
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

Ongelezen bericht door gvdbor »

carchost schreef:Indien u zich OP de weg bevindt (zijnde in een auto, fiets of ander vervoersmiddel, inclusief de benenwagen) mag u, althans in Hengelo, GEEN aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij u te hebben. .
Als je je in een auto bevindt, bevindt je je niet op de weg.
dit gaat naar mijn mening dus niet op.
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Artikel 2.4.5 Openlijk drankgebruik (APV Rotterdam)

1. Het is verboden op of aan de weg alcoholhoudende drank te nuttigen indien dit gepaard gaat met gedragingen die de openbare orde verstoren, het woon- en leefklimaat aantasten of anderszins overlast veroorzaken.

2. Het is verboden op de weg, die deel uit maakt van een door het college aangewezen gebied, alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.

3. Het bepaalde in het tweede lid geldt niet voor:

een terras dat deel uit maakt van een inrichting, als bedoeld in artikel 1 van de Drank- en Horecawet;
de plaats, niet zijnde een inrichting, als bedoeld onder a, waarvoor een ontheffing geldt krachtens artikel 35 van de Drank- en Horecawet.
Het eerste lid is ongeveer hetzelfde als war carchost bedoeld maar dan bepaald voor Rotterdam.
Maar hoe zit het met het tweede lid? Met de auto rijden door een alchoholgebield met aangebroken blikjes e.d. in de auto?
Gesloten