Wanneer wordt je scooter ingenomen?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Ik kan mij vergissen maar als je de onderdelen eraf haalt die zorgen voor een te hoge snelheid, hoe kan hij daarna dan nog op de rollenbank?T-nus schreef:Bij ons nemen we zelfs niet meer in beslag. Boven een bepaalde snelheid nemen we de scooter (brommer) plus de bestuurder mee naar het bureau. Betrokkene mag dan ZELF alle onderdelen eraf halen die te maken hebben met de te hoge constrctiesnelheid (volgens mij mogen wij van de ARBO niet meer zelf sleutelen??!!)
Hierna gaat de scooter wederom op de testbank. Is de constructiesnelheid goed, dan mag betrokkene zijn scooter (zonder onderdelen) mee naar huis nemen (vaak betekend dit lopen naar huis)
Is de snelheid goed, dan mag betrokkene lopend naar huis zonder onderdelen?
Ik snap dit niet helemaal.

-
- Stamgast
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 70
Ik hoorde dat per 1-1-2007 er met een nieuwe rollenbank gemeten moet worden. Op dat moment hebben alle bromfietsen hun kenteken.
Dat wordt dan een rollenbank, waarop de snelheid weer is af te lezen. Er zijn bromfietsen van 25 km/h en 45 km/h maar er zijn ook bromfietsen die ooit zijn toegelaten met 41 km/h. Vanaf de toegelaten snelheid wordt er dan gerekend.
Men is inmiddels al bezig met de ontwikkeling en aanbesteding maar de eerste meningsverschillen zijn er ook al.
Dat wordt dan een rollenbank, waarop de snelheid weer is af te lezen. Er zijn bromfietsen van 25 km/h en 45 km/h maar er zijn ook bromfietsen die ooit zijn toegelaten met 41 km/h. Vanaf de toegelaten snelheid wordt er dan gerekend.
Men is inmiddels al bezig met de ontwikkeling en aanbesteding maar de eerste meningsverschillen zijn er ook al.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast
Bij ons geld bij de 3e keer > 1,8 KW inbeslagname.
Er zijn bij mijn weten twee typen rollerbanken in omloop. 1 die het vermogen in KW aangeeft en 1 die de snelheid aangeeft.
Gebruik je een rollerbank die het vermogen weergeeft dan hoort daar een transponeringstabel bij. Deze tabel geeft aan hoeveel KW hoeveel km/h is. Dit is dan de buro snelheid, ook hier is 3 km/h meetcorrctie van toepassing . Oftewel een netto constructie snelheid.
Er zijn bij mijn weten twee typen rollerbanken in omloop. 1 die het vermogen in KW aangeeft en 1 die de snelheid aangeeft.
Gebruik je een rollerbank die het vermogen weergeeft dan hoort daar een transponeringstabel bij. Deze tabel geeft aan hoeveel KW hoeveel km/h is. Dit is dan de buro snelheid, ook hier is 3 km/h meetcorrctie van toepassing . Oftewel een netto constructie snelheid.
-
- Infopolitie Gast
-
- Infopolitie Gast