U heeft wel zeer veel verwachtingen van de politie om te menen dat indien de aangifte wel was opgenomen het "gevaar" direct zou zijn verdwenen of dat een AT team u en uw vriendin 24 uur per dag zal gaan beschermen.k a schreef:maar goed er wordt nu weer volop commentaar gegeven op wat ik wel niet allemaal fout doe maar het feit blijft de reden dat dit ding in de auto ligt, namelijk omdat de politie zijn werk niet doet.
en voor degenen die vinden dat de politie het te druk heeft, is een bedreiging niet ernstiger dan een parkeerbon? blijkbaar niet want sta maar eens 5 minuten fout geparkeerd, heb je meteen een bon, alsof ze in de bosjes verstopt zijn en er ineens uit komen. maar goed als ik een overtreding bega en word daarvoor beboet dan betaal ik dat gewoon maar in dit geval bescherm ik mijn vriendin en mij omdat de politie hier geen zin in heeft, maar ja daar zal wel weer het nodige commentaar op komen want het valt mij op dat in de ogen van collega's politiemensen perfect zijn en altijd gelijk hebben.
Let wel, aangezien wij de zaak niet kennen kunnen we ook niet oordelen of men wel of niet terecht u de deur heeft gewezen en geen aangifte heeft opgenomen. De politie is verplicht om een aangifte op te nemen.
Het opnemen van de aangifte hoeft echter niet terstond plaats te vinden. Men is bevoegd om een afspraak op een later tijdstip te maken en ook van zaken die overduidelijk en zonder enige discussie geen strafbaar feit betreffen hoeft geen aangifte opgenomen te worden.
Ook dient men te beseffen dat de wet niet iedereen tegen elk voorkomend feit kan beschermen. Zaken, uitlatingen en gedragingen die bedreigend overkomen op een persoon behoeven niet "bedreigend" te zijn in strafrechtelijke zin.
Uitlatingen als "Jij komt nog wel...", "Je gaat dood", "De volgende keer kan je lachen..." en soortgelijke uitlatingen kunnen als uitermate bedreigend worden ervaren maar zijn geen bedreigingen waarvoor men strafrechtelijk vervolgd kan worden en dus ook niet aangifte waardig.
Mocht u evenwel het toch niet eens zijn met het feit dat er geen aangifte is opgenomen dan is de logische keuze dat u een klacht indient bij de korpschef cq korpsbeheerder en/of uiteindelijk de Nationale Ombudsman.
Overigens lijkt mij de keuze voor een wapenstok niet bepaald een bescherming tegen een persoon die doodsbedreigingen zou hebben geuit. Maar zelfs al zou dit het geval zijn dan is dit nog geen omstandigheid die het dragen van een wapenstok legitimeert.
Ten slotte lijkt mij het bedrag van 280 euro voor het enkele bezit van een wapenstok aan de hoge kant naar mijn ervaring ligt deze rond de 150 euro tenzij men natuurlijk antecedenten op dit gebied heeft dan wel dat KA niet het gehele verhaal verteld heeft.