..::Frans::.. schreef:*zucht* Er is nog veel onbekendheid zie ik al wel met deze materie.
Als motorrijder heb je je te houden aan de "plaats op de weg" dus niet op het trottoir. Parkeren doe je dus ook IN EEN PARKEERVAK en als je daarvoor moet betalen, dan moet ook een motorrijder daarvoor betalen. Doordat er bij motorrijders een praktisch probleem onstaat want "waar moet je dat kaartje laten" is het toegestaan het betaalticket mee te nemen. Je zult dan uiteraard worden bekeurd maar bij het aantekenen van bezwaar en met overleggen van het kaartje (originele!!!) zal de bon worden geseponeerd.
Je kunt dus wel worden bekeurd, de bon is dan ook terecht (er is geen geldig ticket aanwezig achter de voorruit) maar dit is een van die uitzonderingen waarin niet is voorzien.
Voor de volledigheid vermeldt ik inderdaad nog wel even dat in de grote steden, waar d eparkeerdruk vaak behoorlijk hoog is, ook wordt gedoogd dat motoren parkeren op een trottoir, mits niet hinderlijk, maar dat is geen wet, dat is beleid per gemeente en daarom ook overal verschillend.....

Frans, als je 's zomers weer eens in Amsterdam bent, kijk dan eens op de NZ Voorburgwal. Zie daar hoe de stoep bezaaid is met privé motorfietsen van collega's, dubbelgeparkeerd en wel.
Mijne stond daar vroeger ook tussen.
Het is helemaal niet zeker of voor motorfietsen ook betaald moet worden. Veel fiscale besluiten spreken alleen over een parkeerbelasting voor auto's, niet voor motorvoertuigen. De motorfiets wordt dan vaak helemaal vergeten in het besluit op te nemen, m.b.t. wel of niet betalen.
Alleen, als je ergens parkeert dan weet je niet hoe het fiscaal besluit luidt. Als op de parkeerautomaat bovendien staat dat het bonnetje zichtbaar in de auto moet worden gelegd, zou ik zo maar aannemen dat motoren niet fiscaalplichtig zijn.
Beter is het dan de motor niet hinderlijk op het trottoir te parkeren. Er zijn sommige gemeenten die dat uitdrukkelijk verbieden en met borden aangeven, zoals Valkenurg a/d Geul. Daar zijn dan speciale parkeerterreinen voor motoren, een El Dorado voor motordieven.