3 bekeuringen gehad
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Er staat:"de daartoe bestemde plaats". Sorry hoor, maar dat lijkt mij wel een redelijk duidelijke omschrijving.Anonymous schreef:even ene kleine aanvulling
ik heb de regelementen van het kentekenplaat gebeuren door gelezen, en er staat niets over de exacte plaats van het kenteken
er staat dus niet duidelijk bij WAAR de kentekenplaat zich moet bevinden, er staat alleen dat hij aan de voorzijde van het voertuig moet bevinden.
1 Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
5 De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
6 Het kenteken dat aan de voorzijde is aangebracht moet van voren, het kenteken dat aan de achterzijde is aangebracht, moet van achteren zichtbaar zijn en mag niet hoger dan 2 m boven het wegdek zijn aangebracht.
dus wat is de voorzijde? dat is in mijn ogen de voorkant van de auto dus: bumper ,motorkap, voorruit. tenzij er zwart-op-wit ergens staat wat de voorzijde van de auto is, is het een grijs gebied en voor elke interpretatie vatbaar!
-
- Infopolitie Gast
jah maar als de daartoe bestemde plaats nietmeer aanwezig is, is de alternatieve plek, de daartoe bestemde plaats.Er staat:"de daartoe bestemde plaats". Sorry hoor, maar dat lijkt mij wel een redelijk duidelijke omschrijving.
want stel, als je bij een auto de kentekenplaat houder verwijderd, weet geen ene agent wat de originele plaats is, zie bepaalde alfa modellen
-
- Infopolitie Gast
Schrijf je verweer aan de daartoe bestemde persoonAnonymous schreef:jah maar als de daartoe bestemde plaats nietmeer aanwezig is, is de alternatieve plek, de daartoe bestemde plaats.Er staat:"de daartoe bestemde plaats". Sorry hoor, maar dat lijkt mij wel een redelijk duidelijke omschrijving.
want stel, als je bij een auto de kentekenplaat houder verwijderd, weet geen ene agent wat de originele plaats is, zie bepaalde alfa modellen

-
- Infopolitie Gast
tjah sorry hoor, maar gezien de antwoorden die ik al in het begin van het topic heb gekregen, weet ik bijna 100% zeker dat mijn bezwaar van de tafel wordt geveegdSchrijf je verweer aan de daartoe bestemde persoon en dan zul je wel zien wat de uitslag is. Ik ben benieuwd!
de juiste plaats, is niet bepaald, staat ook nergens aan gegevenUw kentekenplaat moet op de juiste wijze en plaats bevestigd zijn. U wordt verweten dat u dat niet had. Het is niet aan politie om vervolgens oplossingen te gaan zoeken.
weer iemand die zegt dat het terecht isDe mogelijkheid is aanwezig dat u een bezwaarschrift instuurt. Daar zal gekeken worden of de bekeuring doorgaat of niet. Ik heb het vermoeden dat de bon door zal gaan want de gedraging is nu eenmaal gepleegd.
-
- Infopolitie Gast
hallo allemaalRobert1971 schreef:Er staat:"de daartoe bestemde plaats". Sorry hoor, maar dat lijkt mij wel een redelijk duidelijke omschrijving.Anonymous schreef:even ene kleine aanvulling
ik heb de regelementen van het kentekenplaat gebeuren door gelezen, en er staat niets over de exacte plaats van het kenteken
er staat dus niet duidelijk bij WAAR de kentekenplaat zich moet bevinden, er staat alleen dat hij aan de voorzijde van het voertuig moet bevinden.
1 Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
5 De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
6 Het kenteken dat aan de voorzijde is aangebracht moet van voren, het kenteken dat aan de achterzijde is aangebracht, moet van achteren zichtbaar zijn en mag niet hoger dan 2 m boven het wegdek zijn aangebracht.
dus wat is de voorzijde? dat is in mijn ogen de voorkant van de auto dus: bumper ,motorkap, voorruit. tenzij er zwart-op-wit ergens staat wat de voorzijde van de auto is, is het een grijs gebied en voor elke interpretatie vatbaar!
ik heb ook even meegelezen, maar de daartoe bestemde plaats gaat over aanhangers als ik het niet verkeerd zag
-
- Infopolitie Gast
Tja. Maar dat krijg je met al die agenten die dit soort gevallen waarschijnlijk wel eerder hebben gezien. Laat onverlet dat ook zij geen officieren van justitie zijn, noch rechters dus er is altijd ruimte voor twijfel.Anonymous schreef:tjah sorry hoor, maar gezien de antwoorden die ik al in het begin van het topic heb gekregen, weet ik bijna 100% zeker dat mijn bezwaar van de tafel wordt geveegdSchrijf je verweer aan de daartoe bestemde persoon en dan zul je wel zien wat de uitslag is. Ik ben benieuwd!
Dat moet je nog maar afwachten. Jij interpreteerd de aangehaalde artikelen anders. Je zult wel zien waar het op uit draait. Wat de exacte consequentie is van iets voor laten komen en dan vervolgens verliezen is weet ik niet.Anonymous schreef:de juiste plaats, is niet bepaald, staat ook nergens aan gegevenUw kentekenplaat moet op de juiste wijze en plaats bevestigd zijn. U wordt verweten dat u dat niet had. Het is niet aan politie om vervolgens oplossingen te gaan zoeken.
Ook hij is agent (Ik niet overigens). En als agent heeft hij een zekere deskundigheid en die deelt hij met jou (en de rest van de internet gemeenschap). Doe er mee wat je wilt.Anonymous schreef:weer iemand die zegt dat het terecht isDe mogelijkheid is aanwezig dat u een bezwaarschrift instuurt. Daar zal gekeken worden of de bekeuring doorgaat of niet. Ik heb het vermoeden dat de bon door zal gaan want de gedraging is nu eenmaal gepleegd.
-
- Infopolitie Gast
jah dat weetik, en ik ben me er van bewust dat als je bezwaar aantekend je met verdomd goede argumenten moet komen, maar de kans dat er serieus naar gekeken wordt? ik weet het niet. zie de reacties na mijn gespit door de wetsartikelenOok hij is agent (Ik niet overigens). En als agent heeft hij een zekere deskundigheid en die deelt hij met jou (en de rest van de internet gemeenschap). Doe er mee wat je wilt.
Even voor de duidelijkheid:
Met de VOORKANT wordt ook de voorkant bedoeld en niet NAAR VOREN GERICHT,
de voorruit van de meeste personenauto's zit niet aan de voorkant. Doorgaans zit er nog een kofferdeksel/motorkap voor, oftewel is het niet de voorzijde.
Daarnaast mag er niks voor een kentekenplaat zitten wat de zichtbaarheid kan belemmeren (vrij vertaald), dus ook geen voorruit. DAt kan namelijk spiegelen met bepaalde lichtinval.
Oftewel, schrijf gerust een bezwaarschrift maar wees je ervan bewust dat je op de genoemde gronden weinig kans maakt.
Met de VOORKANT wordt ook de voorkant bedoeld en niet NAAR VOREN GERICHT,
de voorruit van de meeste personenauto's zit niet aan de voorkant. Doorgaans zit er nog een kofferdeksel/motorkap voor, oftewel is het niet de voorzijde.
Daarnaast mag er niks voor een kentekenplaat zitten wat de zichtbaarheid kan belemmeren (vrij vertaald), dus ook geen voorruit. DAt kan namelijk spiegelen met bepaalde lichtinval.
Oftewel, schrijf gerust een bezwaarschrift maar wees je ervan bewust dat je op de genoemde gronden weinig kans maakt.
Regelgeving
Regeling kentekens en kentekenplaten
Artikel 7
--------------------------------------------------------------------------------
1. Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
2. Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.
3. Bij aanhangwagens waarvoor een kenteken dient te zijn opgegeven moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van de aanhangwagen op de daartoe bestemde plaats.
4. Bij aanhangwagens waarvoor het vereiste dat een kenteken dient te zijn opgegeven niet geldt, moet, indien de aanhangwagen is verbonden met een motorrijtuig, een kentekenplaat met het kenteken van het motorrijtuig zijn aangebracht aan de achterzijde van de aanhangwagen op de daartoe bestemde plaats.
5. De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
6. Het kenteken dat aan de voorzijde is aangebracht moet van voren, het kenteken dat aan de achterzijde is aangebracht, moet van achteren zichtbaar zijn en mag niet hoger dan 2 m boven het wegdek zijn aangebracht.
7. De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen zijn bevestigd, dat:
a. de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
b. de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en
c. de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.
8. Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.
9. Het bepaalde in het zevende lid, onderdeel c, geldt niet voor voertuigen die voor 1 januari 1972 in gebruik zijn genomen, tenzij het kenteken op een retroflecterende plaat is aangebracht.