Is eens in de 2 maanden een bericht een frequentie wat onder stalking valt? Of is dat te weinig?
Ik heb hem wel geblokkeerd maar hij vindt altijd een manier om me weer bereiken. Hij omzeilt de blokkades zo
Stalking
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Re: Valt dit onder stalking?
is het een optie om gewoon eenmalig het gesprek aan te gaan? Dan alles uitpraten en laten weten het daarbij te laten?
Dat hij blokkades omzeilt om toch contact te zoeken vind ik wel een dingetje, normaal is dat toch een teken dat iemand geen contact wil. Je hebt hem ook al gezegd (via app) geen contact meer te willen. Dat iemand via via toch contact zoekt (al is het een keer in de zoveel weken) vind ik wel iets om in de gaten te houden, zeker door een brief naar je sportschool te sturen. Wanneer hij nogmaals contact zoekt zou je nog eenmaal kunnen vertellen dat hij moet stoppen en dat je anders stappen zult ondernemen richting de politie. Zoals gezegd: houd een logboek bij en licht mensen in je omgeving in dat je geen contact meer wenst met hem. Dan kunnen de mensen in je omgeving ook voorzichtig zijn met het doorgeven van je nummer etc. En zij kunnen dan ook tegen hem zeggen dat je geen contact meer wenst met hem als hij het via hun probeert.
Ik weet jullie verleden niet, ik ken hem niet en ik weet niet wat er is gebeurd allemaal. Een face to face gesprek om alles uit te praten en het daarbij te laten is niet in alle gevallen even handig... voor bepaalde type stalkers is dat juist alleen maar meer voeding en aandacht. Soms is een duidelijke NEE en absolute stilte echt nodig. Volgende stap is politie inlichten en kijken of een stopgesprek vanuit politie een mogelijkheid is. Voorwaarde is dan wel dat je zelf op geen enkele wijze ingaat op contact of zelf contact zoekt.
Ik weet jullie verleden niet, ik ken hem niet en ik weet niet wat er is gebeurd allemaal. Een face to face gesprek om alles uit te praten en het daarbij te laten is niet in alle gevallen even handig... voor bepaalde type stalkers is dat juist alleen maar meer voeding en aandacht. Soms is een duidelijke NEE en absolute stilte echt nodig. Volgende stap is politie inlichten en kijken of een stopgesprek vanuit politie een mogelijkheid is. Voorwaarde is dan wel dat je zelf op geen enkele wijze ingaat op contact of zelf contact zoekt.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Prima adviezen. Ik denk dat we het hierbij moeten laten.

- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Stalking
Je kan altijd aangifte (en klacht doen want stalking is immers een klacht delict) echter zal de politie in veel gevallen eerst kiezen voor een STOP gesprek. Die keuze is aan de politie en niet de aangever.
In dit concrete geval lijkt een STOP gesprek meer voor de hand liggen dan een compleet onderzoek. Er lijkt immers geen sprake van direct gevaar voor agressie of directe zeer ingrijpende gebeurtenissen in het dagelijkse leven van het slachtoffer.
Begrijp me niet verkeerd er is wel degelijk sprake van stalking, zeker nu de ex blokkades lijkt te omzeilen, maar nog niet in een vorm waarbij directe strafvervolging de enige oplossing is.
In dit concrete geval lijkt een STOP gesprek meer voor de hand liggen dan een compleet onderzoek. Er lijkt immers geen sprake van direct gevaar voor agressie of directe zeer ingrijpende gebeurtenissen in het dagelijkse leven van het slachtoffer.
Begrijp me niet verkeerd er is wel degelijk sprake van stalking, zeker nu de ex blokkades lijkt te omzeilen, maar nog niet in een vorm waarbij directe strafvervolging de enige oplossing is.
Stay safe out there.